To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - płyn do wspomagania kierownicy

markko - 08-05-2008, 09:08

jest jeszcze zielony ale on tylko do VW
Anonymous - 08-05-2008, 11:12

Płyn do wspomagania to jest to samo co olej do automatycznych skrzyni biegów.
Anonymous - 08-05-2008, 18:32

Hadzi napisał/a:
Płyn do wspomagania to jest to samo co olej do automatycznych skrzyni biegów.


Faktyczne to także olej ale czy ten sam to nie wiem, warunki pracy są zgoła inne. Jako olej hydrauliczny to owszem można olej do skrzyni automatycznej stosować :roll:

Anonymous - 08-05-2008, 20:14

alusia74, zwró uwage na opakowanie i to co na nim jest napisane :)
Anonymous - 08-05-2008, 21:15

hejka ja dzisiaj kupiłem płyn do wspomagania i na etykietce jest napisane że stosować można do skrzyń automatycznych i wspomagania układu kierowniczego:) Kolor jest czerwony i zapach przypomina odrobinę - malinke:P

pozdrawiam

Anonymous - 08-05-2008, 21:19

Jutro sprawdzę, ale jak tak mówicie pewno tak jest. Sory za zamieszanie. :564:
rafalski69 - 08-05-2008, 21:56

merr1000 napisał/a:
stosować można do skrzyń automatycznych i wspomagania układu kierowniczego:) Kolor jest czerwony i zapach przypomina odrobinę - malinke:P


no to ja mam podobny tylko nie zwracałem uwagi na zapach :wink: masz nos merr1000 no i u mnie tez jest, ze mozna to stosowac do skrzyń automatycznych i wspomagania układu kierowniczego :smile:

Asia - 10-05-2008, 11:39

No to teraz ja mam problem, wyciekł mi prawie cały płyn do wspomagania, oddałam auto do mechanika (miałam nadzieje, że podobnie jak rafalski69 mam przetarty przewód, ale niestety to nie to) okazało się, że cieknie z maglownicy. Regeneracja maglownicy to koszt około 450zł. Rozmawiałam też z zoharkiem, ma sprawną maglownice. Pytanie tylko czy maglownica z pumy 1997 będzie pasowała do pumy 1999?? Ja jestem zielona, jeśli chodzi o te sprawy, także jeśli ktoś ma jakieś pojęcie w tej kwestii, to proszę o informacje.
Anonymous - 10-05-2008, 15:49

Na 90% to te same maglownice, ale najlepiej bedzie jak podjedziesz do ASO Forda i sie ich zapytasz. Oni po nr moga sprawdzić czy Puma z 97 i z 99 miały te same maglownice :)
Asia - 11-05-2008, 21:58

Dzięki Hadzi, przekazałam już sprawę w ręce mojego mechanika, on się na tym zna, więc na pewno zrobi tak, żeby było dobrze... mam tylko nadzieje, że szybko się z tym uwinie, bo kiepsko sobie radzę bez auta... Człowiek jednak szybko się do dobrego przyzwyczaja...
Anonymous - 02-04-2009, 18:53

witam! odświeżam troche temat...

otóż dzisiaj przy zmienie opon, gość zauważył, że po odjechaniu, pojwiła się w okolicy prawego koła plama, dość spora.

pooglądałem troche auto na tyle ile mogłem, i widzę że gdzieś tam na wachaczu jest dość mokro...sprawdziłem zbiorniczek z płynem od wspomagania no i było w nim połowe z 5 cm, poniżej minimum. oczywiście pierwsze co to autodiagnoza poprzez klub pumy...

natomiast pytanie moje jest takie, kiedy na wyłączonym silniki pokręce kołem kierownicy płyn jakby wraca do zbiornika, i jest na minimum, więc jak leje z przekładni czy raczej przewdody? po za tym nie zauważyłem, żeby się ciężko kręciło kierownicą. raczej jest normalnie. jakaś sugestia przed weekendem? bo już nie zdąże w tym tygodniu do mechanika, a jeździć musze.

bartolomeo - 03-04-2009, 12:58

pompy wspomagania w Pumach i Eskortach to porażka. Bardzo często siadają. Mi też cieknie, mam mokry wahacz, przegub, ale nie tak mocno żeby kapało z pod auta. Ostatnio miałem płynu poniżej minimum, więc mechanik dolał mi pod korek. Dalej jeżdżę i dalej coś się tam poci. Nie mocno, nie leje się płyn z pod auta i nie widać z dnia na dzień jak ubywa płynu. Wspomaganie działa normalnie, nie czuję żadnych zmian, tylko że przy kręceniu kierownicą w miejscu czasem słychać takie psss psszzz, nie wiem czy inni też tak mają??
Ogólnie się tym nie przejmuję.
Nie wiem jak bardzo tobie kapie. Dolej do kreski i obserwuj jak mocno ubywa.

Anonymous - 03-04-2009, 14:25

no własnie o to chodzi, czy właśnie dolewać i sprawdzać i czy da się jeździć
tak więc bede jeździł i testował, mam nadzieje, że to bedzie ewentualnie coś tańszego niż przekładnia

Anonymous - 03-04-2009, 14:36

to jesli auto ma dalej jezdzic to moze po weekendzie podjedz do mechanika to oszacuje czy mozesz tylko dolewac czy juz cos naprawiac
Maciek - 17-10-2009, 19:57
Temat postu: płyn do wspomagania kierownicy
Dziś chciałem zmienić płyn od wspomagania - nie pachniał sokiem malinowym jak ten nowy mobil który kupiłem, wręcz strasznie z niego jechało. Spuściłem strzykawką ile się dało, i wpadłem na genialny pomysł żeby pokręcić kierownicą, nie szło więc odpaliłem silnik i przekręciłem kierownicą delikatnie, był opór więc puściłem kierownicę i zgasiłem silnik, a płyn jakby zagotowało, mnóstwo się pęcherzyków powietrza w nim zrobiło, więc w kolejnym akcie desperacji odciągnąłem strzykawką resztę zapowietrzonego płyny który znów się nabrał, potem powtórzyłem bez włączania silnika i znowu się zebrało, gdy już prawie cały zszedł, wlałem nowy, niestety widoczne były w nim owe pęcherzyki powietrza które.. i właśnie - pytanie do was, mogą mieć wpływ na pogorszenie pracy wspomagania? bo tak mi się wydaję, więc od razu 2 pytanie - jak całkowicie spuścić płyn bez strzykawki? bo pewnie muszę wlać cały nowy, płukać przewody, najlepiej czym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group