To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Swap

Paola - 14-10-2008, 15:02

Aha, zastanawiam się tylko gdzie Ty to wszystko upchniesz :) Ale trzymam kciuki za projekt :)
Anonymous - 14-10-2008, 16:18

Kolin napisał/a:
(...)po prostu 2.0 to dobra baza pod Turbo no i raczej znów będę mięć coś co w PL będzie chyba pierwszym projektem Puma 2.0 T


Rób, rób :) Bedzie jakieś doswiadczenie dla innych np dla mnie :)

Paola, sa juz Pumy z 2.0 T wiec najwyraźniej miesci sie :))

Paola - 14-10-2008, 20:56

Hadzi napisał/a:

Paola, sa juz Pumy z 2.0 T wiec najwyraźniej miesci sie :))


Skoro tak mówisz, to pewnie tak jest... jakoś nie potrafię sobie tylko tego wyobrazić z turbo na dodatek.

Ciekawa jestem jak to wyjdzie. Liczę, ze kiedyś się spotkamy na 1/4 mili i złoisz niektórym tyłki :)

Anonymous - 14-10-2008, 21:39

Paola napisał/a:
hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM?


cała zabawa nie tkwi w 20KM lecz w 30-40Nm róznicy. w połączeniku z skrzynią od 1,7 bedzie to juz szybkie autko.


Kolin raczej opcje Turbo bym sobie odpuścił. skoro taki był plan od poczatku to raczej trzeba było brać Zeteca BleckTop, sporo tańszy w budowie od Durateca. Tego drugiego można rozwiercić na 2,3 i daje to moc w okolicy 190KM z n/a.

Paola - 14-10-2008, 21:46

PumaRST, ale to nawet 200Nm nie będzie miało.

Jakoś nie pasuje mi Puma do swapa. Mimo wszystko nie neguje tego tylko jestem ciekawa co z tego wyjdzie :) Jedyny swap, który bym chciała z robić to tylko z FRP :)

Speedy - 14-10-2008, 21:56

Ja też trzymam kciuki i czekam na jakiekolwiek wieści..
Ciężko jest z tymi pumowymi projektami i liczę na sukces !!:)
Nie najtańszym wyjściem było by wsadzić tam 2.0 od RSa..?? Sam silnik w UK można nabyć za ok..6-7 tyś PL.. do tego wiązka i ma się 2.0T w Pumie za ok 10 tyś...gdybym wiedział to wcześniej eehh....:P

Anonymous - 15-10-2008, 06:09

Paola napisał/a:
PumaRST, ale to nawet 200Nm nie będzie miało.



ale to jest duża różnica wzgledem 158Nm seryjnych w Pumie VTC. a ten swap o którym ty mówisz dał by ci okolice 160KM 170Nm i wzasadzie na 100% to auto było by wolniejsze od takiej 2,0 a i sam swap zapewne droższy biorąc poprawke na ceny kolektorów itd.

Kolin - 15-10-2008, 06:39

PumaRST napisał/a:
Kolin raczej opcje Turbo bym sobie odpuścił. skoro taki był plan od poczatku to raczej trzeba było brać Zeteca BleckTop, sporo tańszy w budowie od Durateca. Tego drugiego można rozwiercić na 2,3 i daje to moc w okolicy 190KM z n/a.


Skoro odradzasz Turbo...

To co można zrobić żeby to było mocne N/A ? bo i tak będzie wszystko na wierzchu więc można trochę pogrzebać... Kolektory,Wałki, głowice zrobić... coś jeszcze ?

No już raczej nic nie da się zmienić Duratec już kupiony

jesusek - 15-10-2008, 08:44

skoro juz kupiles , to niewiele zmienisz .

niestety HE zle sie uturbiaja , wszystkie lub przynajmniej wiekszosc projektow turbo jest na zetecu .

da sie wykonac projekcik ze sprezarka EATON-a m62 ale koszta pojda w 5000 $ zakladajac ze nic nie robisz przy silniku

druga sprawa analizujac wykresiki z AUTODATY w przypadku swapa w pumie na zeteca 2.0 wiazki pasuja nalezy jedynie niektore kable poprzedluzac i bodajze 4 dodac , czyli nic sie nie robi praktycznie( PCM maja ten sam rozklad wyjsc we wtyczkach)

druga sprawa to taniej kupil bys rozwalona foke z silnikiem 2.3 HE .


no ale masz co masz wiec .....


pozostaje ci projekt N/A czyli analogiczny do mojego

musisz sie zastanowic czego bedziesz oczekiwal , co prawda masz wiekszy moment obrotowy , ale zlozysz to z orginalna skrzynia od pumy ktora jest zestopniowana tak a nie inaczej - proponowal bym w takim razie przeniesienie max momentu na wyzsze obroty i co wazniejsze doprowadzenie do sytuacji w ktorej silnik bez problemow bedzie pracowal w okolicach 7000 obr.

czyli zostaje zwiekszenie stopnia kompresji wymiana walkow rozrzadu na "szybsze" i zabawa na wariatorze poza tym jakis kolektor 4-2-1 i oczywiscie wydech z katalizatorem ( HE zle pracuja bez katalizatora ) .

dlaczego trzeba zmienic harakterystyke silnika to moze napisze jak beda zainteresowani bo mnie opuszki bola juz :)

Kolin - 15-10-2008, 11:49

No to będziemy robic N/A dla mnie żaden problem :wink:

Auto ma służyć do jazdy na co dzień i czasami koleżeńskich ćwiartek :wink:

-Zrobimy głowice ( zawory, kanały, sprężynki, pasowanie kolektorów żeby wszystko wytrzymało większy limiter obrotów )
-Wałki
-Kolektor+reszta wydechu
-Dolot
-Przesuniemy odcięcie zapłonu
-Zestroimy

Ile wyjdzie pokaże hamownia... zakładając iż dół auta będzie na wierzchu polecimy po całości, pomierzymy wał, gładzie cylindrów i damy nowe pierścienie, panewki. Nie ma co się bawić w pół środki :wink:

Co do wiązki to dobrze wiedzieć, że różnice są nie wielkie...

Anonymous - 15-10-2008, 11:50

Kolin, trzymam mocno kciuki za Twoj projekt! :)
Paola - 15-10-2008, 11:52

Kolin napisał/a:
Auto ma służyć do jazdy na co dzień i czasami koleżeńskich ćwiartek :wink:


No co Ty. Szkoda będzie chować takie cudo :)

Anonymous - 15-10-2008, 15:30

Jesli moge coś doradzic to zanim zaczniesz co kolwiek modzić to wsadź i odpal ten silnik. Powrócić zawsze bedziesz mógł w nastepna zime do Tuningu.
Speedy - 15-10-2008, 19:42

PumaRST ma racje. Chyba ze widziałeś jak chodzi itp...rożne rzeczy można teraz kupić..;/
Anonymous - 16-10-2008, 05:53

Speedy napisał/a:
PumaRST ma racje. Chyba ze widziałeś jak chodzi itp...rożne rzeczy można teraz kupić..;/

to po pierwsze, a po drugie to mam na mysli fakt że ten silnik nie pochodzi z Pumy i troche zabawy napewno bedzie żeby go upchnąć w Pumie. troche zabawy z kabelkami itd. majac juz opalone jeżdżące auto można zacząć myśleć nad tuningiem silnika. tak mi sie przynajmniej wydaje, że to najrozsądniejsza droga.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group