Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Swap
Paola - 14-10-2008, 15:02
Aha, zastanawiam się tylko gdzie Ty to wszystko upchniesz Ale trzymam kciuki za projekt
Anonymous - 14-10-2008, 16:18
Kolin napisał/a: | (...)po prostu 2.0 to dobra baza pod Turbo no i raczej znów będę mięć coś co w PL będzie chyba pierwszym projektem Puma 2.0 T |
Rób, rób Bedzie jakieś doswiadczenie dla innych np dla mnie
Paola, sa juz Pumy z 2.0 T wiec najwyraźniej miesci sie
Paola - 14-10-2008, 20:56
Hadzi napisał/a: |
Paola, sa juz Pumy z 2.0 T wiec najwyraźniej miesci sie |
Skoro tak mówisz, to pewnie tak jest... jakoś nie potrafię sobie tylko tego wyobrazić z turbo na dodatek.
Ciekawa jestem jak to wyjdzie. Liczę, ze kiedyś się spotkamy na 1/4 mili i złoisz niektórym tyłki
Anonymous - 14-10-2008, 21:39
Paola napisał/a: | hmmm... opłaca Ci się to robić dla 20KM? |
cała zabawa nie tkwi w 20KM lecz w 30-40Nm róznicy. w połączeniku z skrzynią od 1,7 bedzie to juz szybkie autko.
Kolin raczej opcje Turbo bym sobie odpuścił. skoro taki był plan od poczatku to raczej trzeba było brać Zeteca BleckTop, sporo tańszy w budowie od Durateca. Tego drugiego można rozwiercić na 2,3 i daje to moc w okolicy 190KM z n/a.
Paola - 14-10-2008, 21:46
PumaRST, ale to nawet 200Nm nie będzie miało.
Jakoś nie pasuje mi Puma do swapa. Mimo wszystko nie neguje tego tylko jestem ciekawa co z tego wyjdzie Jedyny swap, który bym chciała z robić to tylko z FRP
Speedy - 14-10-2008, 21:56
Ja też trzymam kciuki i czekam na jakiekolwiek wieści..
Ciężko jest z tymi pumowymi projektami i liczę na sukces !!:)
Nie najtańszym wyjściem było by wsadzić tam 2.0 od RSa..?? Sam silnik w UK można nabyć za ok..6-7 tyś PL.. do tego wiązka i ma się 2.0T w Pumie za ok 10 tyś...gdybym wiedział to wcześniej eehh....:P
Anonymous - 15-10-2008, 06:09
Paola napisał/a: | PumaRST, ale to nawet 200Nm nie będzie miało. |
ale to jest duża różnica wzgledem 158Nm seryjnych w Pumie VTC. a ten swap o którym ty mówisz dał by ci okolice 160KM 170Nm i wzasadzie na 100% to auto było by wolniejsze od takiej 2,0 a i sam swap zapewne droższy biorąc poprawke na ceny kolektorów itd.
Kolin - 15-10-2008, 06:39
PumaRST napisał/a: | Kolin raczej opcje Turbo bym sobie odpuścił. skoro taki był plan od poczatku to raczej trzeba było brać Zeteca BleckTop, sporo tańszy w budowie od Durateca. Tego drugiego można rozwiercić na 2,3 i daje to moc w okolicy 190KM z n/a. |
Skoro odradzasz Turbo...
To co można zrobić żeby to było mocne N/A ? bo i tak będzie wszystko na wierzchu więc można trochę pogrzebać... Kolektory,Wałki, głowice zrobić... coś jeszcze ?
No już raczej nic nie da się zmienić Duratec już kupiony
jesusek - 15-10-2008, 08:44
skoro juz kupiles , to niewiele zmienisz .
niestety HE zle sie uturbiaja , wszystkie lub przynajmniej wiekszosc projektow turbo jest na zetecu .
da sie wykonac projekcik ze sprezarka EATON-a m62 ale koszta pojda w 5000 $ zakladajac ze nic nie robisz przy silniku
druga sprawa analizujac wykresiki z AUTODATY w przypadku swapa w pumie na zeteca 2.0 wiazki pasuja nalezy jedynie niektore kable poprzedluzac i bodajze 4 dodac , czyli nic sie nie robi praktycznie( PCM maja ten sam rozklad wyjsc we wtyczkach)
druga sprawa to taniej kupil bys rozwalona foke z silnikiem 2.3 HE .
no ale masz co masz wiec .....
pozostaje ci projekt N/A czyli analogiczny do mojego
musisz sie zastanowic czego bedziesz oczekiwal , co prawda masz wiekszy moment obrotowy , ale zlozysz to z orginalna skrzynia od pumy ktora jest zestopniowana tak a nie inaczej - proponowal bym w takim razie przeniesienie max momentu na wyzsze obroty i co wazniejsze doprowadzenie do sytuacji w ktorej silnik bez problemow bedzie pracowal w okolicach 7000 obr.
czyli zostaje zwiekszenie stopnia kompresji wymiana walkow rozrzadu na "szybsze" i zabawa na wariatorze poza tym jakis kolektor 4-2-1 i oczywiscie wydech z katalizatorem ( HE zle pracuja bez katalizatora ) .
dlaczego trzeba zmienic harakterystyke silnika to moze napisze jak beda zainteresowani bo mnie opuszki bola juz
Kolin - 15-10-2008, 11:49
No to będziemy robic N/A dla mnie żaden problem
Auto ma służyć do jazdy na co dzień i czasami koleżeńskich ćwiartek
-Zrobimy głowice ( zawory, kanały, sprężynki, pasowanie kolektorów żeby wszystko wytrzymało większy limiter obrotów )
-Wałki
-Kolektor+reszta wydechu
-Dolot
-Przesuniemy odcięcie zapłonu
-Zestroimy
Ile wyjdzie pokaże hamownia... zakładając iż dół auta będzie na wierzchu polecimy po całości, pomierzymy wał, gładzie cylindrów i damy nowe pierścienie, panewki. Nie ma co się bawić w pół środki
Co do wiązki to dobrze wiedzieć, że różnice są nie wielkie...
Anonymous - 15-10-2008, 11:50
Kolin, trzymam mocno kciuki za Twoj projekt!
Paola - 15-10-2008, 11:52
Kolin napisał/a: | Auto ma służyć do jazdy na co dzień i czasami koleżeńskich ćwiartek |
No co Ty. Szkoda będzie chować takie cudo
Anonymous - 15-10-2008, 15:30
Jesli moge coś doradzic to zanim zaczniesz co kolwiek modzić to wsadź i odpal ten silnik. Powrócić zawsze bedziesz mógł w nastepna zime do Tuningu.
Speedy - 15-10-2008, 19:42
PumaRST ma racje. Chyba ze widziałeś jak chodzi itp...rożne rzeczy można teraz kupić..;/
Anonymous - 16-10-2008, 05:53
Speedy napisał/a: | PumaRST ma racje. Chyba ze widziałeś jak chodzi itp...rożne rzeczy można teraz kupić..;/ |
to po pierwsze, a po drugie to mam na mysli fakt że ten silnik nie pochodzi z Pumy i troche zabawy napewno bedzie żeby go upchnąć w Pumie. troche zabawy z kabelkami itd. majac juz opalone jeżdżące auto można zacząć myśleć nad tuningiem silnika. tak mi sie przynajmniej wydaje, że to najrozsądniejsza droga.
|
|
|