Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Niska temperatura silnika
Gaydek - 05-01-2010, 09:48
zami3 napisał/a: | czy u Was w pumie jest ona po zagrzaniu w pionie, po srodku zakresu "normal"? |
ZTCP to tak.
Snaco - 05-01-2010, 10:14
w kazdym aucie tak jest..... a jak nie jest to znaczy ze cos jest nie halo
Mr.Maya - 05-01-2010, 14:20
Snaco, dziwne u mnie nie jest w pionie tylko kolo cyfry 90 i jeszcze pare aut bym podal co maja skale inaczej rozwiazana niz napisane tu 90 stopni jest jak wskazowka jest w pionie
Snaco - 05-01-2010, 14:35
mozliwe...........generalnie raczej we wszystkich autach ktorymi jezdzilem wlasnie 90' jest na srodku..... nie bede sie upieral.... tak czy siak wyznacznikiem jest to 90' a jak jest w pumie?
Mr.Maya - 05-01-2010, 14:55
Hmm chyba bylo na srodku w nowych zegarach nie pamietam juz
Gaydek - 06-01-2010, 14:28
Przed liftem było tak
a po lifcie zniknął napis NORMAL.
Snaco - 06-01-2010, 14:53
hmmm tak czy siak..wsakzówka pionowo
Opoya - 06-01-2010, 17:55
Przecież mowa była o Pumie - bez względu na zegary (nowsze czy starsze) wskazówka jest pionowo, co oznacza środek skali.
Oczywiście dokładniej będzie gdy określimy nie tyle ustawienie bezwzględne wskazówki, co względne w stosunku do skali, a tu ma być na środku i tyle.
I pomińmy już dyskusje o innych autach, ten dotyczy Pumy!
Maciek - 07-01-2010, 10:13
muiałem podobny problem że silnik się nie dogrzewał - wymieniłem termostat, ale możliwe że jest dobry, a masz walnięty któryś z czujników temperatury - są dwa, jeden na 100% szary drugi nie pamiętam. koszt obu oryginalnych to 80zł z wymianą 100zł. Warto najpierw to sprawdzić przed wymianą termostatu albo kombinowania z obiegami wody, włączaniem wiatraka w którym może być sam rezystor spalony itd.
zami3 - 07-01-2010, 22:44
tzn u mnie jest tak ze jak odpale rano silnik przejade 3km to wskazowka ruszy sie o 5mm, pozniej opada, nastepnie za jakis czas, jak stoje na swiatłach wejdzie do gory. wiec nie wiem czy to czujnik czy termostat, a szkoda mi tez kasy wyrzucac na wszystkie czujniki;/ powiedzcie mi gdzie jest termostat- moze glupie pyt. bo czujnik o ktorym mowiszMaciek, jest chyba pod cewką co nie?
jak silnik pochodzi kilka min, tzn przejade pare km to wąż dochodzacy do chlodnicy jest ciepły dosyc, wiec to moze wskazywac na cos konkretnie?jak wyeliminowac te czujniki?termostat 27 zł kosztuje, wiec wolalbym zeby to był on walnięty.
u mnie jest tak wskazówka od temp. silnika:
i pozniej opada na jakis czas na czarna kreske na lewo ;]
bania - 08-01-2010, 09:43
zami3, jakbym widział swoje wskaźniki. mam dokładnie identycznie łącznie z objawami jakie opisałeś. troche ponad rok temu temu wymieniałem termostat (wahler) ale było to samo. może trzeba wymienić na oryginał?
wojteks - 08-01-2010, 09:58
Warto też zwrócić uwagę na temperaturę otwarcia termostatu. Są generalnie dwie wartości ale nie pamiętam dokładnie jakie. Ja miałem te same objawy ale po wymianie termostatu jest ok. Wskazówka wskakuje na środek i tak już zostaje!! Jeżeli czujnik który znajduje się pod cewką był by uszkodzony to raczej wskazówka wo gule by nie ruszała się bo to ten czujnik daje sygnał na budzik Pozdro Aha jak coś to ja mam jeden taki czujnik który jest ok to mogę go za pół ceny odstąpić komuś
zami3 - 08-01-2010, 10:03
mam jakis opis diagnistyczny jak spr czujnik, wiec moze uda mi sie to zrobic; jak cos to bania, napisze Ci o postepach dalszych, moze cos Ci to pomoze
Opoya - 08-01-2010, 11:19
zami3 napisał/a: | gdzie jest termostat | Patrząc od przodu samochodu - za i pod alternatorem jest obudowa termostatu, a w środku oczywiście termostat. Do wymiany termostatu trzeba zdemontować alternator.
bania - 08-01-2010, 11:20
zami3, spoko, daj znać jak coś będziesz wiedział.g
wojteks, wojteks napisał/a: | Jeżeli czujnik który znajduje się pod cewką był by uszkodzony to raczej wskazówka wo gule by nie ruszała się bo to ten czujnik daje sygnał na budzik |
ale jak odłączyłem ten czujnik na pracującym silniku to wentylator się włączył więc chyba jest ok, tzn. działa
|
|
|