To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - "wystrzelony" korek wlewu oleju

Anonymous - 17-02-2009, 22:39

Korek od oleju nie może wystrzelić! jakby wystrzelił to by zerwało gwint a jest zerwany?? noi jakie to musi być ciśnienie! korek był niedokręcony a na zimnym są wszelakie wibracje bo poduszki silnika są zwyczajnie zamarźnięte. Zatkana odma może spowodować conajwyżej wystrzał bagnetu ale to też nie jest wystrzał jak korek od szampana tylko zwyczajnie się wysunie ale cały to nie wypadnie.
markko - 17-02-2009, 22:42

no dlatego tez na poczatku mówiłem ze zle dokrecony ale rozwazac trzeba wszystko, a korek sie zgubił. czytaj :P
Boogie - 17-02-2009, 22:47

markko napisał/a:
jestem ciekawy czy nie walneło co wiekszego


myślisz o głowicy albo uszczelce?

markko - 17-02-2009, 22:51

Możliwe że mogło ją wydmuchać gdzieś to raz a dwa to pęknięty kanalik w bloku ale to extrema
maalenka - 16-07-2010, 12:26

ostatnio mialam taka sama sytuacje.wywalilo mi korek, patrze pod maske, a tam wszystko w oleju, dosliwnie wszystko a korka brak, na szczescie sie zaklinowal i go nie zgubilam. Kupilam 4l oleju i dolalam, caly czas okazywalo sie ze nie ma nawet minimum, pozniej okazalo sie ze oleju jest 2x tyle co byc powinno, przy dodawaniu gazu leciala cala masa bialego dymu z wydechu, ale silnik chodzi normalnie, bez zadnych zgrzytów czy cos, po spuszczeniu oleju najprawdopodobniej juz tak nie kopci, co moze byc tego przyczyna? czy moglo stac sie cos silniczkowi? :cry:
Słoodzik - 16-07-2010, 12:51

Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma - odpowietrzanie wału korbowego (ciśnienie tam rośnie wskutek przedostawania się spalin przez nieszczelne pierścienie itp.). Zazwyczaj ów "nadmiar" jest kierowany do dolotu, celem ponownego przepalenia.
Zapchanie owej odmy teoretycznie mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w efekcie wybicia korka. Aczkolwiek, jak to już ktoś wspominał - prędzej wystrzeliłby ci bagnet niczym strzała z łuku :) ,tak więc, tak jak i pozostali mówię - mechanik dał ciała i nie dokręcił/źle założył ów korek.

Dla spokoju sumienia jednak sprawdź stan odmy - szczególnie, że jej zapchanie wpływa także na takie sprawy jak szarpanie, nieregularny bieg jałowy itp.

maalenka - 16-07-2010, 17:36

a te biale spaliny z rury? przy dodaniu gazu auta za mna nie bylo widac...
kolargol - 16-07-2010, 19:23

biały dym za autem jest jak silnik pali olej
Słoodzik - 17-07-2010, 02:44

Dodajmy, że biało-niebieski dymek :mrgreen:

Najprawdopodobniej to przez uszczelniacze. Sprawdź jeszcze czy kłębek dymu pojawia sie po przygazowaniu. Jak masz uszczelniacze zużyte- stwardniałe, to wówczas po trzonkach zaworów olej ścieka do komory spalania i zostaje tam spalony.

Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest właśnie dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group