Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Za mocno się grzeje...
trojan6 - 05-04-2009, 22:52
a co mam zrobić jak klimatyzacja u mnie nie działa?
sharky - 05-04-2009, 22:55
Może spróbować zmostkować we wtyczce od wentylatora ale nie wiem czy tak na 100% się sprawdzi ale powinno.
dbr* - 05-04-2009, 23:23
ja dosc niedawno w sumie jak na takie rzeczy wymienialem termostat i pompe wody (pol roku temu) i cos dalej sie przygrzewa, zawsze w korku.. wtedy wskazowka temp. jest na literce L i wentylator sie zalacza, niesposob go nie slychac:) daje nawiew na full (max goracy) i szybko wystudza, natomiast boje sie co to bedzie jak beda upaly
tomcio - 06-04-2009, 07:39
sharky napisał/a: | Może spróbować zmostkować we wtyczce od wentylatora ale nie wiem czy tak na 100% się sprawdzi ale powinno. |
Życze powodzenia i szczęścia przy takim eksperymencie. W którymś poście (temacie) wyliczałem jakie prądy tam sobie przepływają. Silnik wentylatora pobiera coś do 60A, czyli w przypadku prowizorycznych połączeń przewodów mogą sie zapalić w ręce. Przy takich prądach trzeba robić porządne połaczenia i używać grubych przewodników. A i jeszcze jedno... Jeśli planujesz to podłączyć bezpośrednio do akumulatora to powodzenia w późniejszym odrywaniu przewodu...
sharky - 06-04-2009, 10:34
U mnie było mostkowane i nic się nie stało. Wszystko było robione pod okiem elektromontera.
trojan6 - 06-04-2009, 14:08
Byłem dzisiaj u mechanika potem u elektryka i wyszło, że wentylator działa na 1 biegu przy ok 90*c na drugim po 95*c...
Wyszło, że winny jest u mnie termotat. Zakupiłem. Chciałem dziś wymienić, mój mechanik nie miał niestety czasu. Pojechałem do innego - na stację obsługi pojazdów.
I tu o zgrozo, nie wiedzial gdzie jest termostat i chcial wyciagac alternator i inne rzeczy bo nie ma dojscia... Nie pozwoliłem mu na to.
Prosze teraz kogos uczynnego o jakies foto z zaznaczonym miejscem gdzie znajduje się termostat (bo w końcu mechanika trzeba doedukować:P)
tomcio - 06-04-2009, 15:10
Dobrze że nie pozwoliłeś, bo termostat jest po drugiej stronie. Użyj funkcji szukaj - bodajże hadzi wrzucił fotki gdzie jest termostat.
sharky napisał/a: | U mnie było mostkowane i nic się nie stało. Wszystko było robione pod okiem elektromontera. |
Ja u siebie też mostkowałem i nic sie nie stało. Elektromonter, czy ktoś kto ma pojęcie o elektronach i natężeniach prądu zrobi to jak trzeba. Odradzam to tym którzy nie mają pojęcia o prawie Ohma, i innych prawach i zasadach elektrotechniki...
trojan6 - 06-04-2009, 19:54
Z tej naprawy zauważyłem jedno. Zachodzę do arażu wyjeżdżam autkiem, a tam plama Z tego co widziałem płyn chłodniczy.
Wcześniej tego nie było... dobrze mi próbowali naprawiać...
I niestety obawiam się, że to będzie uszczelka pod głowicą czy jakoś tak....
A cena tego 470zł
Dietih - 06-04-2009, 20:40
trojan6 napisał/a: | Zachodzę do arażu wyjeżdżam autkiem, a tam plama Z tego co widziałem płyn chłodniczy.
Wcześniej tego nie było... dobrze mi próbowali naprawiać...
|
słaby punkt w zetecach to obudowa termostatu, to taki plastik który nie wytrzymuje próby czasu... u mnie też płyn kiedyś ubywał, to była właśnie obudowa termostatu, wyciekał, znajomy mechanik założył mi używaną z focusa 1.6 - są takie same, ( te obudowy)
przy okazji termostat wymieniłem, do dziś jest ok.
sprawdź to
pozdro
PS. chodzi o tę część http://ford.sklep.pl/pl,p...rd,zetec,s.html
trojan6 - 06-04-2009, 20:45
Dietih mam nadzieję, że cieknie stamtąd, skąd piszesz. Dzięki za pocieszenie
Tylko musze się wziąść w garść i doszukać gdzie jest termostat
Dietih - 06-04-2009, 20:46
trojan6 napisał/a: | Tylko musze się wziąść w garść i doszukać gdzie jest termostat |
termostat jest właśnie w tej obudowie
pozdro
Opoya - 06-04-2009, 22:14
trojan6 napisał/a: | obawiam się, że to będzie uszczelka pod głowicą | Tak najłatwiej, wielu pseudo-mechaników tak twierdzi, gdy coś nie tak jest z chłodzeniem silnika. A to bzdura... nie tak łatwo uszkodzić uszczelkę w Pumie...
W mojej Pumie lał się płyn chłodniczy, bo ukruszyła się rurka przy zaworze nagrzewnicy, też częsta usterka. Na szczęście to akurat widać od razu po podniesieniu maski.
Tak jak było już mówione - Hadzi miał duże problemy z chłodzeniem silnika, też twierdzili, że to uszczelka... Oczywiście okazało się, że nie.
Poszukaj postów Hadziego o tym, bo to ciekawa historia.
|
|
|