Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - tarcze nawiercane nacinane
Pusia - 13-06-2009, 11:00
Damianos napisał/a: | Aczkolwiek pewnie roznica jest i w wygladzie i dzialaniu |
różnica jest baaardzo duża
Zwłaszcza w działaniu.
Seryjne 258 mm są chyba nawet lepsze niż jakieś bajeranckie 239 mm.
tiesto i Paola powinni potwierdzić
Lukas - 13-06-2009, 11:40
Ja latam na Zimmermanach sport i klockach ferrodo premier(już drugi taki zestaw). Zestaw fajnie się spisuje (nawet przy wielokrotnym ostrym hamowaniu dają sobie radę) tylko szybko się kończy. Teraz jestem na etapie zmiany tarcz na 258 zimmerman sport + klocki zimmerman, zacisków z Fusiona i przewodów w stalowym oplocie. Jak już złoże wszystko do kupy to powiem czy jest zauważalna różnica.
Opoya - 13-06-2009, 13:36
kivi89, masz problem z czytaniem ze zrozumieniem? Przecież napisałam parę postów wcześniej, że "zmieniasz tylko zaciski i oczywiście tarcze i klocki."
Damianos - 13-06-2009, 16:22
to ja jeszcze zapytam, ile takie zaciski kosztuja, i gdzie to kupic? na allegro nie widze, na ford.sklep.pl tez.
kurcze, przekonujecie mnie do zestawu 258mm
kivi89 - 14-06-2009, 02:04
a bo na komie siedzialem i czytalem tak na szybciocha no ja sie przekonalem do wiekszych tarczy a nie jakis przebajerowanych seryjnych
Misiek89 - 14-06-2009, 05:03
A 280 mm ktos zakladal? Bodajze z Fiesty ST albo Focusa. Chociaz jak tak mysle to roznica w cenie miedzy 258, 280 i 300 jest minimalna tylko niewiem w jakie felgi wchodza takie 280 albo 300 i czy te od focusa pasuja plug&play? Jak juz robic i sie meczyc to niewazne na jakie sie wymienia
Gaydek - 14-06-2009, 09:28
280 (Fiesta ST) pod 15"
300 (Focus I ST) pod 16"
Opoya - 14-06-2009, 22:44
Myślałam o wymianie na cougarowe 278 mm, bo akurat takie zaciski miałam możliwość założyć. Na zimę mam 15" koła, więc nie byłoby problemu. Niestety przewód hamulcowy wychodzi z zacisku pod takim kątem, że byłoby niebezpieczeństwo przytarcia go podczas jazdy. A to mijałoby się z celem. Zostałam przy zaciskach z Fusiona, są takie same jak w nowszych Pumach.
kivi89 - 19-06-2009, 01:26
a wiecie moze czy przy tarczach i zaciskach od Fiesty st nie bedzie takich problemow jak ryzyko przetarcia przewodu czy innych?:P Bo jutro wlasnie mialem zamiar dowiedziec sie jak to cenowo wydlada dokladnie i zamawiac jakos na dniach
dodam ze
latem smigam na 17 a zima seryjne wiatraczki
Misiek89 - 19-06-2009, 02:37
Szczerze mówiąc ja sie dowiadywałem jak to sprawa wyglada z zaciskami od Focusa ST(300mm). I cenowo to niewyglada zbyt ciekawie... zaciski kolo 200 zl sztuka + nowe tarcze - strasznie ciezko z dostepnoscia i ceny kosmiczne np motorcrafty kolo 700 zl a klocki tez cos kolo 350... O jakichs lepszych EBC niewspomne Z mocowaniem to niewiem, bo niemam jak sprawdzic. Ale focus mial tez tarcze z tylu tylko one sa takie wezsze tzn niewentylowane i maja tylko 1 "warstwe". I fiesta ST ma podobno tyl taki sam jak focus. A z cougarem tez jest roznie bo sa tarcze 260mm i 278mm. A jak Opoya wspomniala te 278 to niepasuja... Jakby niemogli zrobic jakichs standardowych wymiarow a nie kazdy model inny rozmiar Wiec dalem sobie spokoj z wymiana na wieksze, ale jak bede musial zmieniac tarcze to napewno zmienie dociski i bede celowac w 258mm Najmniejszy klopot i wiadomo ze beda pasowac plug&play A za ta kase to na caly zestaw EBC starczy
Anonymous - 10-07-2009, 11:30
Ja kupiłem i się zawiodłem. Sprzedawca jakiś podejrzany przysłał mi dwie lewe tarcze i wciskał kit że to pomyłka pewnie przy pakowaniu w fabryce a pudełko nie było w ogóle zaplombowane więc na pewno widział co wysyła. I mówił że to bez różnicy jak założę tarcze i z powodzeniem mogę założyć te dwie lewe !!!. Wyśmiałem go i zażądałem zwrotu pieniędzy.
adrianus - 10-07-2009, 13:12
Jarecki, z tego co mnie wiadomo tarcze nie są opisane prawa lewa i nie ma różnicy którą gdzie założysz ...
Speedy - 10-07-2009, 13:46
adrianus, jeśli są to zwykłe tarcze to OK.
Jeśli masz nacinane z jakimiś rowkami (szczególnie) półokrągłymi czy ukośnymi a zwykle takie są to ma to znaczenie która lewa a która prawa.
Nie wiem jak było w tym przypadku.
Opoya - 11-07-2009, 00:18
To prawda - tracze nacinane, jeśli rowki nie są symetryczne, występują jako prawe i lewe. To ma znaczenie, bo jeśli źle się założy, to gazy, opiłki i woda będą w trakcie hamowania wciskane w kierunku środka tarczy, a powinno być odwrotnie.
Anonymous - 17-01-2010, 19:50
Szukam porady, więc uderzam do znawców tematu. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tarczami nawiercanymi Zimmermann ? Opinie przeczytałem różne na tym naszym forum. Jedni chwalą a inni napisali że po pół roku popękały przy rowkach. Zamierzam założyć klocki EBC Green Stuff i koniecznie chcę tarcze nawiercane, zastanawiam się czy te Zimmermanny dadzą radę ? Z góry dzięki za jakieś info..
|
|
|