Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Problem z obniżaniem pumy
Anonymous - 10-08-2009, 16:49
ivek napisał/a: |
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe amorki i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe
|
Amorków nie tniemy jak już to sprężyny. A co do twojego pytania to tnąc taką sprężynę naruszasz jej konstrukcję i wytrzymałość. Wiem, że Hadzi chyba ciął sprężyny - jednak ja bym tego nie robił...
ivek - 10-08-2009, 16:53
laurenth1981 wiedziałem ze do czegoś się doczepisz bo to chyba twoja natura ale chodziło mi o sprężynę zawsze mi się to myliło
edit mojej wcześniejszej został zrobiony teraz jest chyba poprawnie
Anonymous - 10-08-2009, 16:55
Ja się nie czepiam, tylko zwracam uwagę dla tych się nie orientują
Zresztą jak chcesz to zdejmij sprężyny i je przytnij... zobaczymy czy będzie ci się fajnie jezdziło
ivek - 10-08-2009, 16:57
ale każdy by się zorientował ze chodzi o sprężyny ale dzięki za zwrócenie uwagi
właśnie się chce ludziom spytać co o tym sadza i jakie są ich doświadczenia związane z obcięciem sprężyn
głownie chodzi mi o lekkie obniżenie zadka pumki
Pusia - 10-08-2009, 17:56
Ja bym nie obcinała, moja siadła bardziej jak się dobrze ułożyły, po ok. 70 - 100 km.
Anonymous - 10-08-2009, 18:01
A ja mam na sprzedaż dwie tylne seryjne sprężyny do pumy i jak chcesz to mogę je ci opylić, ty sobie przytniesz i zamontujesz W razie czego to z powrotem założysz swoje seryjne
ivek - 10-08-2009, 18:28
wyczytałem gdzies w internecie
Cytat: | Po podcięciu jest mniej zwojów czynnych = każdy pracuje więcej, sztywność wzrasta, ale nie w odpowiedniej proporcji do skoku. Skutki: wybitepoduszki, deformacja kielichów, szybsze zużycie amortyzatorów (czasem ich eksplozja), szybsze zużycie przegubów, ścinanie opon, większe odczuwalne zmęczenie, złą geometria przy ugięciu zawieszenia (szybki zakręt) |
czy to prawda
Anonymous - 10-08-2009, 18:34
Zgadza się z tym co zacytowałeś. Seryjnej sprężyny nie usztywnisz przez obcięcie i szybciej zużywa się przez nią amortyzator. Bedzięsz słyszał dobijanie, aż amorek "umrze".
ivek - 10-08-2009, 19:24
ja nie chce usztywnić tylko obniżyć
Pusia - 10-08-2009, 19:35
Jak obniżysz na serii to będzie za miękko i będzie Ci na dołkach trzeć o nadkola.
Anonymous - 10-08-2009, 19:52
Pusia dobrze pisze. Jak obniżysz, to musisz utwardzić i zmienić amorki na sportowe, bo seryjne dostaną szybciej. Na zwykłej będzie za miekka i przy wchodzeniu np: w zakręt zacznie się tak wychylać, że będzie trzeć. Mi tarło na eibachach + gt cupline (ale za szerokie fele z tyłu mam ) i musiałem auto delikatnie poszerzyć.
ivek - 10-08-2009, 20:11
laurenth1981 ty już nie wiesz co piszesz raz się zgadzałeś ze auto się usztywni a teraz z pusią siejecie zamęt ze zrobi się miękka wiec zdecyduj się wypowiedzi
Anonymous - 10-08-2009, 20:15
Pokaż mi gdzie to napisałem...
Pokaż mi to - dam ci nobla
Boogie - 10-08-2009, 20:22
ivek, ewentualnie mozna spłaszczyć w wysokiej temperaturze, były klubowicz wiem że cos takiego robił. Nie obcinaj sprężyn.
ivek - 10-08-2009, 20:32
Boogie, przeczytaj sam początek mojej wypowiedzi ja wtrąciłem swoje 12groszy (Dwunasty grosz dla końców przeznaczam dla ciebie .. ) to sie spytałem co
Cytat: | czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe
czekam na dyskusje |
|
|
|