To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Problem z obniżaniem pumy

Anonymous - 10-08-2009, 16:49

ivek napisał/a:


czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe amorki i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe



Amorków nie tniemy :) jak już to sprężyny. A co do twojego pytania to tnąc taką sprężynę naruszasz jej konstrukcję i wytrzymałość. Wiem, że Hadzi chyba ciął sprężyny - jednak ja bym tego nie robił...

ivek - 10-08-2009, 16:53

laurenth1981 wiedziałem ze do czegoś się doczepisz bo to chyba twoja natura ale chodziło mi o sprężynę zawsze mi się to myliło
edit mojej wcześniejszej został zrobiony teraz jest chyba poprawnie

Anonymous - 10-08-2009, 16:55

Ja się nie czepiam, tylko zwracam uwagę dla tych się nie orientują :)
Zresztą jak chcesz to zdejmij sprężyny i je przytnij... zobaczymy czy będzie ci się fajnie jezdziło :)

ivek - 10-08-2009, 16:57

ale każdy by się zorientował ze chodzi o sprężyny ale dzięki za zwrócenie uwagi

właśnie się chce ludziom spytać co o tym sadza i jakie są ich doświadczenia związane z obcięciem sprężyn
głownie chodzi mi o lekkie obniżenie zadka pumki

Pusia - 10-08-2009, 17:56

Ja bym nie obcinała, moja siadła bardziej jak się dobrze ułożyły, po ok. 70 - 100 km.
Anonymous - 10-08-2009, 18:01

A ja mam na sprzedaż dwie tylne seryjne sprężyny do pumy i jak chcesz to mogę je ci opylić, ty sobie przytniesz i zamontujesz :) W razie czego to z powrotem założysz swoje seryjne :)
ivek - 10-08-2009, 18:28

wyczytałem gdzies w internecie

Cytat:
Po podcięciu jest mniej zwojów czynnych = każdy pracuje więcej, sztywność wzrasta, ale nie w odpowiedniej proporcji do skoku. Skutki: wybitepoduszki, deformacja kielichów, szybsze zużycie amortyzatorów (czasem ich eksplozja), szybsze zużycie przegubów, ścinanie opon, większe odczuwalne zmęczenie, złą geometria przy ugięciu zawieszenia (szybki zakręt)


czy to prawda

Anonymous - 10-08-2009, 18:34

Zgadza się z tym co zacytowałeś. Seryjnej sprężyny nie usztywnisz przez obcięcie i szybciej zużywa się przez nią amortyzator. Bedzięsz słyszał dobijanie, aż amorek "umrze". :)
ivek - 10-08-2009, 19:24

ja nie chce usztywnić tylko obniżyć
Pusia - 10-08-2009, 19:35

Jak obniżysz na serii to będzie za miękko i będzie Ci na dołkach trzeć o nadkola.
Anonymous - 10-08-2009, 19:52

Pusia dobrze pisze. Jak obniżysz, to musisz utwardzić i zmienić amorki na sportowe, bo seryjne dostaną szybciej. Na zwykłej będzie za miekka i przy wchodzeniu np: w zakręt zacznie się tak wychylać, że będzie trzeć. Mi tarło na eibachach + gt cupline (ale za szerokie fele z tyłu mam ;) ) i musiałem auto delikatnie poszerzyć.
ivek - 10-08-2009, 20:11

laurenth1981 ty już nie wiesz co piszesz raz się zgadzałeś ze auto się usztywni a teraz z pusią siejecie zamęt ze zrobi się miękka wiec zdecyduj się wypowiedzi
Anonymous - 10-08-2009, 20:15

Pokaż mi gdzie to napisałem... :/
Pokaż mi to - dam ci nobla :)

Boogie - 10-08-2009, 20:22

ivek, ewentualnie mozna spłaszczyć w wysokiej temperaturze, były klubowicz wiem że cos takiego robił. Nie obcinaj sprężyn.
ivek - 10-08-2009, 20:32

Boogie, przeczytaj sam początek mojej wypowiedzi ja wtrąciłem swoje 12groszy (Dwunasty grosz dla końców przeznaczam dla ciebie .. ) to sie spytałem co

Cytat:
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe

czekam na dyskusje :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group