To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Obniżenie pumki

Opoya - 13-07-2007, 21:39

Można. Kupujesz sprężyny obniżające tylko na tył i montujesz... i to wszystko :)
bartolomeo - 13-07-2007, 21:56

acha, a jakie powinno być obniżenie żeby pasowało do przodu?? ile mm?? za jakimi sprężynami mam się rozglądać? jeśli mam seryjne zawieszenie...chyba seryjne... Czarno żółte sprężyny.
Opoya - 13-07-2007, 23:12

ZTCP standardowe sprężyny w Pumie są czarne.
Trudno powiedzieć ile musisz obniżyć tył, żeby pasował. Spradź jaka jest różnica między przodem i tyłem i będziesz wiedział. Jakiś czas temu szukałam sprężyn obniżających tył tak do 20 mm, ale nic nie znalazłam. Do Pumy są 35 mm i więcej.

bartolomeo - 14-07-2007, 09:50

w innych tematach dot. obniżenia piszecie że nie warto obniżać samymi sprężynami bo amorki szybko padają, a co jeśli chciałbym obniżyć sam tył?? czy same sprężyny np -35 mm były by dobre? może ktoś ma już jakieś doświadczenie na ten temat? chodzi mi tylko o wrażenia wizualne, twardo i niekomfortowo moge mieć.

Opoya napisał/a:
ZTCP standardowe sprężyny w Pumie są czarne.

a jeśli mam czarno zółte sprężyny tzn że nie są seryjne? dodam tylko że optycznie niczym się nie różni od innych, tył mocno w górze. Poszukam na sprężynach jakiegoś napisu, może coś znajde.

Anonymous - 14-07-2007, 11:51

zasada jest taka ze do -40mm mozesz obnizac samymi sprezynami. Jesli dasz wiecej niz -40mm to bardzo szybko padna Ci amorki. A taki -35/-35 beda oki.
bartolomeo - 14-07-2007, 14:12

sorki pomyłka, to nie żółto czarne sprężyny tylko czarne a na dwóch dolnich zwojach paski żółte i białe :D więc to seryjne??
No więc powoli zaczynam szukać jakiś sprężyn do mojej pumki. Jeśli będę miał kase na wszystkie 4 to wtedy obniże całość, a jeśli nie to tylko tył.
A więc jeśli na tył bym wybrał przykładowo te -35mm to na przód trzeba odrobine wyższe?? bo przód jest już fabrycznie niżej?? jak to jest z tym fantem?? bo chciałbym aby było równo obniżone.
i jeszcze jedna sprawa, mam opony:
lato-195\50\15
zima-175\70\13
więc jeśli obniże Pume to nie będą tarły na zimówkach??
głupie pytanie, nie znam się więc pytam :)

Mr.Maya - 14-07-2007, 14:26

Nic nie bedzie tarlo :)
Anonymous - 14-07-2007, 20:10

bartolomeo, nie pekaj tylko obnizaj :mrgreen: bedzie wsio oki :grin:
bartolomeo - 14-07-2007, 21:19

nie pękam :P od poniedziałku pojeżdze po mechanikach, ile robicizna za takie cos i ile wogóle ten sprzęt kosztuje. Narazie zdecyduje się na same sprężyny, zobaczymy co z tego wyniknie :D
Mr.Maya - 17-07-2007, 11:20

Flaszka i ci wymienie sprezyny :)
nomka - 23-07-2007, 06:07

bartolomeo, koniecznie daj znać jaki efekt i za ile? :grin:
bartolomeo - 23-07-2007, 12:43

hmm, znalazłem nowe Apexy za nie całe 400zł i używane Eibachy czarne za około 500, robocizna około 200zł, lub flaszka i do Mr.Maya :P
Teraz czekam na fundusze ale myśle że w sierpniu już bede siedział niżej :D

Mr.Maya - 23-07-2007, 13:58

To kup te Eibachy sa lepsze niz Apexy.
nomka - 23-07-2007, 15:29

a w jakim sensie lepsze?
Mr.Maya - 23-07-2007, 15:33

Mniej twarde sa od apexow. Za twarde zawieszenie jest tez nie dobre bo auto bedzie podskakiwac na drodze. Bedzie efekt taki ze na koleinach zamiast miec 100% panowanie nad autem moze sie okazac ze auto bedzie sobie jechalo tam gdzie bedzie chialo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group