To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Przełącznik zespolony

lidzbararas - 15-08-2012, 22:11

Przełącznik do wymiany. Miałem to samo (brak pozycji i oswietlenia zegarów) :evil: Zeby ściągnąć przełącznik z kolumny musisz odkręcić śrubkę (krzyżak) u góry przełącznika, dokładnie po środku. Na razie używaj z tyłu mgielnych (też tak robiłem). Kupiłem oryginalną używkę od pumy=anglika za 50 zł. Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki) :wink:
Opoya - 16-08-2012, 00:46

lidzbararas napisał/a:
Pasują też od escorta. Od fiesty mi nie pasował (inne kostki)
Zależy od którego Escorta i której Fiesty. Przełącznik musi mieć obsługę tylnej wycieraczki (np. Escort w wersji sedan nie ma tylnej wycieraczki, więc przełącznik jest inny). ZTCP z Fiesty odpowiedniej modelem dla Pumy powinien pasować.
trojan6 - 16-08-2012, 11:55

wojteks napisał/a:
Dodatkowo dobrze by było dowiedzieć się w jakim zakresie da się ten przełącznik rozebrać, żeby go sprawdzić lub ewentualnie naprawić.


Przełącznik da się rozebrać w 100%. Masz małe śrubki i zatrzaski. Niemniej jednak nie polecam tego robić. Wymaga to dużej precyzji. Rozkładałem 3 i tylko jeden udało mi się złożyć z powrotem bez problemów.. Są takie malutkie, tyci walce, które łatwo gubią się.

ar2r - 16-08-2012, 16:48

wojteks
może to Ci pomoże
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

wojteks - 16-08-2012, 18:11

No właśnie też rozebrałem i złożyłem zespolony. Problem jest w tym, że wszystkie elementy mojego zespolonego, które można rozebrać i naprawić, u mnie chodzą bez zarzutu. Nie działa za to włącznik świateł pozycyjnych, który jest w manetce, która jest nierozbieralna (a przynajmniej mi się nie udało) dla tego w poniedziałek będę zakładał nowy zespolony. Póki co pozycja działa na krótko. Taki myk w obrębie bezpieczników.
trojan6 - 16-08-2012, 21:27

Naprawianie zespolonego najczęściej polega na przelutowywaniu kabli, poprawianiu lutów, zakładaniu kawałka izolacji z brzegu aby światła nie przeskakiwały - wtajemniczeni wiedzą o co chodzi.
wojteks - 21-08-2012, 07:10

Wczoraj odebrałem nowy przełącznik zespolony. Wszystko wróciło do porządku. Przy okazji, z oczywistego powodu zniknął problem z nie zawsze odbijającym lewym kierunkowskazem oraz nie zawsze odpalającą tylną wycieraczką. Co ciekawe zamiennik, który kupiłem firmy Magneti Marelli tak na prawdę jest oryginalnym wyłącznikiem fordowskim, tyle że za mniejsze pieniądze i ze zdrapanym napisem ford na obudowie. (Cwaniaczki)
przemek30 - 21-08-2012, 12:23

A jak zakładałeś nowy przełącznik demontowałeś kierownice czy można sobie poradzić bez tego ? Ja tez muszę pomyśleć bo migacz mi nie odbija i czasem przy włączaniu migacza migają długie światła. Jak wstępnie zaglądałem to wyciągnąć chyba można ale czy uda sie podłączyć wtyczki ?
wojteks - 21-08-2012, 13:20

Wyjmowanie zespolonego w tym samochodzie to sama przyjemność. Po zdjęciu osłon odkręcasz jedną śrubkę która znajduje się u góry. Wtyczki też bez problemu demontuje się i potem montuje. Trzeba tylko pamiętać że wtyczki któe tam się znajdują są trochę inne niż wszystkie. Mają taki języczek z jednego boku. Odpinamy z jednej strony i wykręcamy bodajże do góry.
trojan6 - 21-08-2012, 20:00

Dodam jeszcze, że osłonki moga być na na śrubki na śrubokręt krzyżak lub torx. Wtyczki są skonstruowane tak, że nie pomylisz ich ;-)
Harun - 23-08-2012, 16:01

Jak wymieniałem przełącznik zespolony, to zapłaciłem niestety 300 zł za nowy (cena w Intercarsie), więc tanie to to nie jest. Można próbować z używkami, ale problem z nimi jest taki, że rzadko który jest w pełni sprawny. :wink:

A sama wymiana prosta, tak jak napisali koledzy, bo wystarczy odkręcić kilka śrubek.

rafalski69 - 23-08-2012, 17:57

Ja kiedyś zajechałem na złomowisko i dopasowałem używkę i sprawdziłem ją sobie na miejscu. Koszt niesamowicie śmieszny bo 20zł :mrgreen: Na dodatek była jak nowa nic jeszcze nie pościerane :razz:
trojan6 - 23-08-2012, 20:31

rafalski, ze szrotem jest jak na loterii. Można kupić "LOS" za 10zł (tak jest umnie) i shit mieć, albo coś fajnego.
Marian1968 - 15-09-2012, 15:42

Witaski :lol:
Mam małe pytanko do forumowiczów. Czy da się jakoś naprawić przełącznik zespolony bo mam z nim problem!!!! Polega on na tym że światła mijania czasem gasną jak odbije kierunkowskaz. Wystarczy potem lekko stuknąć w dźwignie i światła się znów zapalają. Niby to nie jest jakiś wielki kłopot ale strasznie mnie to drażni :oops:

trojan6 - 17-09-2012, 10:19

Ja polecałbym Ci kupić jakiś nowy zamiennik przełącznika. Nie musi być do Pumy. Ewentualnie jakiś używany.

Ewentualnie zamieszczę linki, które być może pomogą. Linki są do escorta, ale praktycznie wszystko co tyczy przełącznika jest identyczne. Ja mam przełącznik zespolony dedykowany do Escorta i działa ;-)

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=117447
http://www.fordescort.org/content/view/65/45/
http://www.samnaprawiam.c...ord-escort.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group