Elektryka i oświetlenie - Ledy z allegro
Anonymous - 27-05-2011, 14:03
a ja jakoś jestem anty dokładaniu tych ledów, jeśli nie było ich fabrycznie...
Anonymous - 27-05-2011, 14:24
Ja też, tylko jeden argument przemawia za - nie trzeba jeździć na xenonach, czyli w dzień na bank unikniesz mandatu za xenony.
hojrak - 27-05-2011, 14:29
a ja mam pytanko czy jestem jakis zacofany w rpzepisach czy co? Po co te światła do jazdy dziennej? Co jest złego w światłąch mijania?:P
Anonymous - 27-05-2011, 14:41
ledy są bardziej eko
Tast - 27-05-2011, 14:56
Eko nie eko, ale sporo oszczędzasz na energii "pożeranej" przez auto i co za tym idzie na benzynie.
Też w to nie wierzyłem i myślałem, że sto watów w tę czy w tamte różnicy nie robi, dopóki kiedyś na laborkach na uczelni nie zrobiliśmy małego eksperymentu.
Wzięliśmy prostą prądnicę napędzaną siłą mięśni przez kręcenie korbą Bez obciążenia kręciło się spoko, ale jak tylko wpięliśmy żarówkę bodajże 50W do obwodu prądnicy to trzeba było się naprawdę napocić, żeby w ogóle korbę ruszyć... Może i to nie ma bezpośredniego przełożenia na sytuację w samochodzie, ale jakoś od tamtej pory uwierzyłem w oszczędności energii w aucie.. .
hojrak - http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
Opoya, rozumiem, że przecięłaś jedną pionową poprzeczkę w grilu po każdej stronie??
Opoya - 27-05-2011, 15:02
hojrak, jest parę powodów.
Jedna żarówka halogenowa "bierze" 65W na stronę, ksenon 35, moje lampy ok. 5. Pomijam, że przy dziennych "tył" nie musi być włączony, co też daje miejsze zużycie prądu*. Dla nowych aut rejestrowanych bodajże do początku tego lub zeszłego roku (nie pamiętam) jest nawet wymóg, że przy właczonych dziennych postojowe z tyłu nie mogą się świecić.
Jeśli mamy w samochodzie ksenony, to ich częste włączanie skraca drastycznie ich żywotność.
W przypadku samochodów ze światłami postojowym i stopu jednocześnie, jak np. Puma - w słoneczny dzień o wiele lepiej widać włączenie się świateł stopu, a tu czasem ułamki sekund mają znaczenie.
No i nie muszę się martwić o włączanie świateł
Aha - żadna fotka nie odda dobrze świateł, ale tu akurat dość dobrze widać. Ponieważ mi ciężko stwierdzić, to poprosiłam TAMa o ocenę oślepiania. Test zaliczony, światła nie oślepiają.
*pozycyjne/stop też mam ledowe, ale są to całe "żarówki", czyli obsadka z ledami zamiast "bańki"
edit:
Tast, tak, nezbędna była modyfikacja grila.
Anonymous - 28-05-2011, 21:03
Opoya napisał/a: | Jedna żarówka halogenowa "bierze" 65W na stronę, ksenon 35, moje lampy ok. 5. Pomijam, że przy dziennych "tył" nie musi być włączony, co też daje miejsze zużycie prądu |
Do tego dodać moge, ze cale podswietlenie kokpitu, zegarów, pozycje z przodu, tylnie swiatla oraz podswietlenie tabl rozdzielczej podczas włączonych LEDów nie świeci sie. Wat do wata a robi sie spore napiecie jakie jest uzywane przy jeżdzie na światłach mijania. Zużycie paliwa jedno, a zużycie żarówek, zwłaszcza tych we wnetrzu auta (są drogie jesli kupuje sie razem z oprawkami) to drugie.
lewadzki, mi kiedys sie to też nie podobało, zwłaszcza tych "badziewiastych" co świeciły jak by chciały, a nie mogły. Teraz coraz bardziej mi sie to podoba i coraz bardziej jestem zdecydowany na zainwestowanie w nie.
Opoya, dziekuje za zdjecia. Takie fotki (choc jak uważasz nie specjalne) wystarczyły mi na podjecie decyzji. Chce kupic takie LEDy i bede teraz zbieral butelki by je sobie sprawić Jeśli mozesz podać skad masz je kupione, od kogo, jakis link lub to co wiesz ze sprawdzone i "dobrze świeci" to poprosze HIDy - kiedyś tez polecałaś Plaskura i nie tylko ja byłem z tego zadowolony, wiec i teraz prosze o polecenie jakiegoś zestawu.
Tast - 28-05-2011, 21:46
Dobrą ofertę wydaje się mieć Vertex:
http://prezi.com/akfptpon...j-vertex/#embed
To chyba dobra alternatywa dla drogich Philipsów...
Opoya - 28-05-2011, 22:24
Nie pamiętam sprzedawcy, ale mam zamontowane takie światła jak w linkach (bez dodatkowego modułu, mam zamontowane tak, jak pisałam wcześniej).
Przykładowe aukcje, wybrałam te, bo jest zdjęcie pudełka:
http://allegro.pl/swiatla...1632872103.html
http://allegro.pl/lampy-s...1553733034.html
Plaskur też już takie ma:
http://allegro.pl/swiatla...1621760369.html
Warto jednak dopasować światła, a właściwie ich wielkość, do samochodu, dokładniej do możliwości montażu. TAM też ma światła dzienne, ale inne, te nie pasowały, a ich montaż wymagałby zbyt dużych modyfikacji zderzaka i grila.
Ważnie jest też, by światła miały stabilizatory napięcia, inaczej szybko "padną". Te zamontowane u mnie mają (wewnątrz obudowy, sprawdziliśmy empirycznie, rozbierając taką lampkę ).
Anonymous - 29-05-2011, 09:34
Opoya napisał/a: | Ważnie jest też, by światła miały stabilizatory napięcia, inaczej szybko "padną" |
Te od Plaskura chyba maja? - tak przynajmniej zrozumiałem z opisu na jego aukcji.
Waluś - 29-05-2011, 22:14
Też się właśnie przymierzałem do tych "Plaskurowych", ale ja mam z kolei inny problem - nie za bardzo wiem, gdzie umieścić te LEDy w JEEPie...
Opoya - 30-05-2011, 00:58
Waluś, możemy przymierzyć, ale.... nie mam Jeppa
Poza tym pamiętajcie o zasadach dotyczących takich świateł.
Warto poczytać, np. tu: http://www.bestlook.com.pl/przepisy.html
Waluś - 30-05-2011, 08:24
No więc właśnie... Zasady montażu itp - jak wiadomo - muszą być zachowane. Ale qrde nie mam kompletnie pomysłu gdzie wcisnąć LEDy... A przydałyby się - zawsze chciałem mieć ze względu na fajny wygląd oraz oszczędności żarówek i brak konieczności pamiętania o włączeniu świateł...
Postaram się dziś zrobić fotkę przodu JEEPa - może coś wspólnymi siłami zaradzimy.
"Pomożecie..."
Anonymous - 30-05-2011, 10:31
na dachu ?
tak jak halogeny w x-trail - u
Opoya - 30-05-2011, 12:55
Na dachu niestety odpada... Za wysoko.
Waluś, pomoźemy Ale tak jak pisałam, do tego potrzebny Jepp, a nie posiadam takowego na stanie...
|
|
|