To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem z odpaleniem

bariwo - 17-08-2011, 19:00

No właśnie staram się przekazać Tobie, że jeśli czujnik byłby "walnięty" to miałbyś na skanerze odpowiedni błąd. Tyle, że... musisz podłączyć pod skaner kompletnie zimny silnik. Tzn.: przyjeżdżasz do mechaniora, zostawiasz samochód na kilka godzin, żeby ostygł. On wtacza bryczkę na warsztat, podłącza pod komputer i dopiero widać. Bo rzeczywiście na ciepłym silniku komputer nie pokaże błędu czujnika temperatury silnika, tylko na zimnym (jeśli to ten czujnik).
Anonymous - 17-08-2011, 22:06

aha no jeśli w ten sposób to trzeba sprawdzić może akurat.
Opoya - 18-08-2011, 02:43

Nieprawda! Jeśli błąd się powtarza, to wpisywany jest jako tzw. stały. A w tym przypadku się powtarza. Dlatego ponowne skanowanie na zimnym silniku nie ma sensu.

Sprawdź czujniki temperatury, niekoniecznie któryś musi być uszkodzony, wystarczy, że np. wypięło się złącze lub zaśniedziało.

bania - 18-08-2011, 07:42

xeperus, napisałeś, że: Auto pali bez problemu nawet za drugim uruchomieniem gdy silnik nie jest ciepły. to może jednak coś nie tak z ciśnieniem na listwie wtryskowej? może faktycznie paliwo się cofa bo pompa jest słaba? spróbuj zrobic tak: rano na zimnym zanim odpalisz daj na zapłon niech pompa nabije ciśnienie, wyłącz zapłon, odczekaj trochę i hjeszcze raz to samo żeby pompa nabiła drugi raz ciśnienie i wtedy odpal. jak zapali to może oznaczać że pompa kaput. nie wiem na ile taki test jest miarodajny ale podpowiedział mi go mechanik. w mojej pumie pompa dawała zaledwie 2,2 bara a paliła od strzała zawsze.
Anonymous - 18-08-2011, 14:26

Z tego co pamiętam to już tak robiłem że dawałem 2 razy zapłon i dopiero później start ale będzie powtórka. o rezultacie dam znać :twisted:
bariwo - 18-08-2011, 19:23

Opoya napisał/a:
Nieprawda! Jeśli błąd się powtarza, to wpisywany jest jako tzw. stały. A w tym przypadku się powtarza. Dlatego ponowne skanowanie na zimnym silniku nie ma sensu.

Sprawdź czujniki temperatury, niekoniecznie któryś musi być uszkodzony, wystarczy, że np. wypięło się złącze lub zaśniedziało.


Jest to twierdzenie zgoła odmienne od tego co słyszałem od 2 mechaników (jeden z dużego serwisu, drugi mój prywatny), którzy walczyli niegdyś z moją Pumą (gdy przyczyną był komputer). Ale może się mylili :)

Inna sprawa, że komputer nie pokazywał błędu czujnika ani na zimnym ani na ciepłym bo i czujnik był dobry, a winny był komputer silnika :)

Anonymous - 20-08-2011, 18:32

Z moją, kupioną mies. temu, Pumą(125 000 km) jest tak samo. Także 1.6 L. A dokładniej...

Odpalam zimny silnik - nie ma problemu. Jazda ok. 5 min. Wbijam do sklepu na sekundę i po powrocie auto odpala dopiero za drugim razem.

Moim zdaniem nie ma się co przejmować, jeśli więcej posiadaczy 1.6 napisze o tym problemie. No właśnie, to dla mnie nie jest wcale problem. Bo auto odpala tak czy owak. Zrobiłem Pumeksem 5 tys w lekko ponad miesiąc na trasach. Zero problemów.

Anonymous - 21-08-2011, 03:26

Jeśli chodzi o próbę diagnozy problemu 2xzapłon i za 3 razem silnik start to problem i tak sie powtarza. Szczerze to już nie wiem co robic, może jak pisze Pająk silniki 1.6 tak mają ? co radzicie jeszcze ? Przecież silnik nie moze tak odpalać ;/ powinno się cyknąć i ma palić nie to że boli !
Stev92 - 21-08-2011, 08:19

xeperus Ja jestem posiadaczem pumy z silnikiem 1.6 i pali mi bez problemu czy na zimnym czy na ciepłym(zawsze za pierwszym razem). Zimą także nie było problemu, więc to jakaś usterka, którą lepiej zrobić.

Problemem mogą być świece, źle ustawiony zapłon więc szukaj przyczyny ;)

Anonymous - 21-08-2011, 20:11

Nie wszyscy mają tak idealne auta :P :roll: no trzeba szukać, Jeśli coś znajde to poinformuje
Stev92 - 22-08-2011, 05:57

Ja nie mam idealnego ;p muszę wymienić rezystor dmuchawy bo na 1 biegu mi nie działa ;p i coś mi świszczy (tego bardzo nie słychać)przy dodawaniu gazu a jak zgaszę samochód to tak słychać jak schodzi ciśnienie powietrza(przez jakieś 3sec), a co gorsza brak objawów moc ma, nie gaśnie, nie muli, nie szarpie.Pozostaje mi pojechać na komputer i sprawdzić, a jak nie wykaże nic to pozostanie mi szukać czy gdzieś nie ma nacięcia itp (;
bania - 22-08-2011, 08:31

xeperus, możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej zwykłym manometrem
Anonymous - 22-08-2011, 13:09

ok


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group