To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Paliwo i jego zużycie - GAZ

hojrak - 21-06-2011, 13:30

równie dobrze można zainstalować sobie instalacje CNG jak ktoś lubi LPG;) stacja w Lublinie jest jedna a gdzie niedaleko nastepna nie mam pojecia. Podobno ok 8000zł kosztuje a wychdiozi taniej niz an gazie;) ale to tylko mowie z tego co słyszałem nie podam źródła skąd wiem mogą to być kłamstewka;P
Anonymous - 21-06-2011, 13:43

Agusiaczek, jestem optymistą :D
Nikogo nie atakuje. Staram się pokazać alternatywę dla drastycznych rozwiązań. W przypadku gazu wolał bym oszczędzić na czymś innym, czyli np wziął bym wersję 1,4, bo serwis troszkę tańszy a i ubezpieczenie niższe.
Nie wmówi mi ktoś, że gaz jest dobry. Jest to suche paliwo, i niszczy silnik.

hojrak - 21-06-2011, 15:51

Franek, ale tez nikt CI nei da dokładnie odwrotnego przykładu takiego jak Ty mowisz ze niszczy silnik. to jest teoria tak sie dziać powinno jednak ani Ty ani ja ani nikt nie wie czy dany silnik po przejechaniu 200 tys km na benzynie a na gazie czy wyglądał by inaczej wszystko zalezy od tego czy sie instaluje gaz i jeździ czy instaluje gaz,dba i jeździ :)
Stev92 - 21-06-2011, 20:35

Co do gazu i tzw wypalania zaworów bo jak było pisane gdzieś wyżej w temacie- LPG jest paliwem suchym to przy założeniu takiej instalacji powinno założyć się dodatkowe smarowanie na zawory i już nasz silnik jest bezpieczniejszy :)
Agusiaczek - 22-06-2011, 04:56

A więc na wszystko jest sposób jak sie dba o auto to jest bezpieczne czy to na paliwo czy na gaz :razz:
hojrak - 22-06-2011, 08:29

@up TRUE:) i to chyba finito w tym temacie;) bo dalej to już będą przepychanki 2 stron tzw gaziarzy i antygaziarzy :)
Stev92 - 22-06-2011, 10:49

Ja osobiście nie zakładam gazolotu ponieważ nie jeżdżę dużo ;) wszystko trzeba sobie przeliczyć :D
Danae - 24-06-2011, 21:45

Czemu mam dziwne wrażenie że część osób, która wypowiada się o LPG nigdy nie jeździła na gazie... z zasady, bo gaz to ble. Robiąc 20000 km rocznie jest różnica płacić ponad 5 zł za paliwo a nieco ponad 2. Ktoś mówi że mając 1,4 zaoszczędzi się na ubezpieczeniu - no przepraszam ile zaoszczędzisz na OC - 100 zł?? No śmieszne sumy w skali roku, bo AC nie zależy od pojemności ale od wartości. Gaz jest paliwem ekologicznym i zważywszy, że w Niemczech wprowadzili bardzo wysoki podatek za diesla coraz więcej będzie LPG. Mamy dwa samochody na LPG i nic się z nimi nie dzieje - przy przebiegach rzędu 20-30k rocznie i przejechane ogólnie nawet 250000 km.
Stev92 - 25-06-2011, 09:31

LPG ma mój szwagier w hyundai coupe 98/99r. i sprawuje mu się świetnie , założył instalacje bo musiał dojeżdżać do Łodzi i nie narzeka mówi że dużo mniej płaci za paliwo. Co do awaryjności to przecież logiczne że może a nie musi się psuć ;p (z gazem jak z tuningiem- seryjnie był tak skonstruowany samochód i nie powinno się przerabiać ale to nie jest zakazane) Po drugie mam znajomych którym silnik psuł się bo akurat taki psikus im się trafił jedni trafią dobrze inni pechowo i takie jest życie ;) Ogólnie nie neguje gazu, sam myślałem nad założeniem ale póki co jakoś daje rade na PB. Z drugiej strony czytałem ostatnio w jakiejś gazecie że ford nie zaleca gazu , ponieważ silniki te mają delikatną głowice lecz nie wiem do jakich roczników to się tyczyło i ile w tym prawdy (:
Misiek1976 - 25-06-2011, 10:33

Już kiedyś pisałem,że montowałem gaz u siebie i gazownik dobrał mi instalkę specjalnie pod silnik.Zamontował STAG 4-sekwencja.Jeżdżę na niej od Lutego i nie mam powodów do narzekań,spisuje się naprawdę rewelacyjnie.Żadnych problemów porucz jednego....więcej jeżdżę teraz i częściej tankuję :wink:
9 l /100 wynik na mieście trasa 7,3 myslę,że to powinno rozwiać wasze wątpliwości na temat montażu gazu do pumki.
Od czasu do czasu tankuję bak paliwa i śmigam na benzynie aby dosmarować silnik,bo wiecie gaz jest suchy i nie zapewnia takiego smarowania jak benzyna.Ale to naprawdę jest tylko takie moje widzimisię.
Pozdrawiam.

Stev92 - 25-06-2011, 12:01

Dusia_Misiek1976 napisał/a:
Od czasu do czasu tankuję bak paliwa i śmigam na benzynie aby dosmarować silnik,bo wiecie gaz jest suchy i nie zapewnia takiego smarowania jak benzyna.
i właśnie jak pisałem wyżej montuje się dodatkowe smarowanie na zawory ;)
Danae - 25-06-2011, 12:46

Większość producentów nie zaleca gazu - nam ostatnio w Hondzie powiedzieli, że auto straci gwarancję po montażu gazu, bo oni tego nie zamontują, więc... kupiliśmy auto używane bez gwarancji :mrgreen: Nie zalecają, bo oni wolą jak klient wyda 10k więcej i kupi diesla - proste. Tylko, że jeśli w dieslu coś się popsuje co przy naszym paliwie jest normą to koszty naprawy... :570: Kolega ma A4 z 2007 roku i teraz wymiał zawory - każdy po 1500 zł :lol: czyli faktycznie przyoszczędził ;) Ktoś parę stron temu pisał, żeby kupić diesla z przebiegiem do 100000 - tylko pytanie gdzie takiego znaleźć?? Chyba nowego, bo nikt nie kupuje diesla, żeby jeździć do kościoła i z powrotem. Dziwnym trafem u nas wszystkie diesle nawet te 10-letnie mają przebieg około 150-160tys. Czyli te diesla prawie wcale nie jeżdżą na to wychodzi.
Misiek1976 - 25-06-2011, 13:46

Steve92 zapodałeś coś nowego :wink:
mógłbyś temat opisać bardziej szczegółowo?

Stev92 - 25-06-2011, 13:56

ja pytałem o gaz koło Wielunia czy w Wieluniu, ponieważ tam zakładał gaz mój tata i mój szwagier. Jak pytałem się do siebie o gaz to powiedział że dodatkowo za 200zł można założyć dodatkowe smarowanie na zawory (i tu zaczął tłumaczyć dlaczego, chodzi o to że gaz jest suchym paliwem), dzięki czemu zawory nie wypalały by się (tak szybko czy wgl nie pamiętam jak to powiedział ), a ma pan rocznikowo młody samochód i nie wyjeżdżony więc warto zainwestować.

cyt. wypowiedzi z forum "co to? - "uklad do smarowania prowadnic zaworów"

Mam nowe autko i zastanawiam sie nad montazem instalacji LPG tak na
wiosne do niego jak bedzie wiadomo po ile beda paliwa po podwyzce
akcyzy, pytalem gaziarzy droga mailowa co mi polecaja, silnik fiata 1.4
77km 8V (Fiat Nowa ALbea, klima wspomaganie,abs...) - silnik taki sam
jak w g. Punto. Zamierzam pojezdzic autkiem conajmniej z 8lat i nie
chce kupic byle czego.

Zaproponowali mi na wstepie instalke IV generacji w przedziale cenowym
2800-3400, pomijajac na razie firme produkujaca ta instalacje
zaskoczylo mnei stwierdzenie, cytuje:

"W przypadku Panskiego samochodu nalezy równiez rozwazyc
zastosowanie ukladu do smarowania prowadnic zaworów". Czy ktos mi,
laikowi motoryzacyjemu, moze odpowiedziec na pytania:
- czy warto ten uklad instalowac?
- czy posiadanie tego ukladu wiaze sie to z dodatkowymi kosztami
eksploatacyjnymi? jakimi? Nie wiem jakis olej za 100pln /Litr trzeba
kupowac albo cos podobnego?
- inne wartosciowe uwagi na ten temat?

i odp.
Nie musisz zażywać wit. C ale jeżeli jesteś z Wrocławia to podjedź do firmy
Albaz jest na Pięknej , lub zadzwoń tel.0713687486, właściciel firmy wszysto Ci
wyjaśni bez wciskania kitu, sam ma to zainstalowane w swojej Tojocie . Nie do
każdego silnika jest konieczność instalacji tego układu smarowania , przedłuża
żywotność silnika a zużycie oleju o ile pamiętam to ok. 1l na kilkanaście
tysięcy. Sam od kilku lat nam w Scorpio zainstalowaną inst. sekwencyjną Elpigazu
i jestem zadowolony, przjechałem na niej 105 tys. a silnik ma przebieg 205 tys.
i chodzi jak dzwon. Jeżeli nasz zamiar tak dugo jeździć samochodem to nie warto
oszczedzać paru złotych. WW warsztat jest godny zaufania. Nie kieruj się
opiniami przypadkowych kierowców. Gaz mam zainstalowany już w drugim samochodzie
więc mam trochę doświadczenia w eksploatacji i odpowiedną wiedzę na ten temat
nie tylko teoretyczną, a ten olej ma chłodzić a nie smarować zawory, ale przez
to zapobiega zacieraniu się prowadnic. "

Misiek1976 - 25-06-2011, 14:18

No ciekawa sprawa,muszę się dopytać u siebie czy coś takiego montują i się zdecyduję.Masz rację nie warto żałować grosza bo się na pewno zwróci.
Dzięki za wyczerpujący temat.Pozdrawiam. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group