To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?

adasieniek - 18-02-2008, 14:56

markko napisał/a:
Paola napisał/a:
Miałam dolać oleju, ale chyba wymienię cały. Do tej pory miałam olej 5W40 Panolin przy przebiegu 195tys. Co proponujecie zalać teraz?
Tylko zapomniałas dodać że gdzieś Ci ucieka ten olej ( czy jest spalany czy moze gdzieś poprostu ucieka) jeżeli jest spalany powiedzmy 0.5l na 1000 km to jeszcze ujdzie ale jeżeli wiecej to zastanowiłbym sie nad dwiema rzeczami
1. remont silnika
2. przejscie na pół syntetyk ( biorąc nawet pod uwagę przebieg)


Moja pumka jest po remoncie silnika i po przejechaniu 20000km ubyło 4l oleju! Używam Mobil 10W40 półsyntetyk.

Anonymous - 18-02-2008, 16:50

Czyli nadużywasz określenia remont silnika :) Wymienili pierścionki i od razu remont :)))
Mr.Maya - 18-02-2008, 18:40

markko napisał/a:
Paola napisał/a:
Miałam dolać oleju, ale chyba wymienię cały. Do tej pory miałam olej 5W40 Panolin przy przebiegu 195tys. Co proponujecie zalać teraz?
Tylko zapomniałas dodać że gdzieś Ci ucieka ten olej ( czy jest spalany czy moze gdzieś poprostu ucieka) jeżeli jest spalany powiedzmy 0.5l na 1000 km to jeszcze ujdzie ale jeżeli wiecej to zastanowiłbym sie nad dwiema rzeczami
1. remont silnika
2. przejscie na pół syntetyk ( biorąc nawet pod uwagę przebieg)
Powodenie w remoncie 1.7 sinik nie nadaje sie do remontu. Pozatym jak ktos ma ciezka noge to kazdy silnik lyknie troche oleju
Dietih - 18-02-2008, 19:33

Mr.Maya napisał/a:
1.7 sinik nie nadaje sie do remontu. Pozatym jak ktos ma ciezka noge to kazdy silnik lyknie troche oleju

często w samochodach kilkuletnich (powiedzmy 5-7 letnich) przyczyną brania oleju są stwardniałe (nieelastyczne) uszczelniacze na zaworach i pomaga po prostu wymiana tych...gumek :lol:
sam sie nad tym zastanawiam i jesli znajde kogos kto by to zrobił w 16v bez zdejmowania głowicy to sie chyba skuszę (1 szt. kosztuje około 2 do 4 zeta, gorzej z wymianą)
pozdro

[ Dodano: 18-02-2008, 19:36 ]
PS. po głowie chodzi mi jeszcze pomysł aby wypróbować jakiś dobry olej poprawiający elastyczność uszczelek, coś w stylu valvoline max life

morgan - 19-02-2008, 09:30

U mnie na 1000km brał 3 litry oleju.Koszt remontu był cholernie wysoki więc kupilem drugi silnik.Wiadomo to jest loteria ale się opłaciło bo teraz spokojnie śmigam od wymiany do wymiany.prosty sposób na sprawdzenie czy autko bierze dużo oleju bo pojawiają sie tłuste centki na tylnim zderzaku.No wiadomo na ciemnym kolorze cie będzie widac ale można ręką przejecha czy nie ma przypadkiem albo wziąśc przyłozy ręke do tłumika.no wiadomo nie dotykając go ale jeżeli na ręce bedą centki to silnik łyka olej.Ja tak zawsze sprawdzam czy jest wporzo.
Paola - 19-02-2008, 09:48

Nie ma nic tłustego. Wdaje mi się, że to co bierze, to bardzo mało. Ja raczej rzadko jeżdżę oszczędzając silnik, a i jego przebieg też ma pewnie swoje znaczenie.
Zastanawiam się tylko czy wlać dalej ten syntetyk, czy już może półsyntetyk. Na pewno Castrol...

adasieniek - 19-02-2008, 12:48

zoharek napisał/a:
Czyli nadużywasz określenia remont silnika :) Wymienili pierścionki i od razu remont :)))


Wymienili tłoki, pierścienie, uszczelnienie głowicy, szlifowanie głowicy, szlifowanie gniazd zaworów no i nowy rozrząd. To chyba remont? :lol:

Opoya - 19-02-2008, 13:48

Paola, zrobisz jak uważasz, ja nadal lałabym synetyk.
No i przy okazji remontu Pumki Adasieńka przypomnę, że 1.4 nadaje się do remontu, w 1.7 nie szlifujemy głowcy!

Paola - 19-02-2008, 13:59

Opoya, dzięki. Właśnie o taką konkretna odpowiedź mi chodziło.
Anonymous - 20-02-2008, 08:42

adasieniek, byłeś przy tym co robili że jesteś taki zadowolony? Skoro dalej łyka ci tyle oleju to ja bym się zastanawiał czy zrobili połowę z tego co napisałeś.

A 1.7 nadaje się do remontu, pod warunkiem, że powłoka Nikasil jeszcze żyje :)

adasieniek - 20-02-2008, 10:55

Nie było mnie przy tym bo akurat orałem oceany, ale pracuje tam mój znajomy i jestem pewny na 100%, że wszystko było zrobione. Najlepsze jest to, że przed remontem w ogóle nie łykał oleju - dopiero po naprawie zaczął tak ciągnąć.
Mr.Maya - 20-02-2008, 17:44

zoharek napisał/a:
adasieniek, byłeś przy tym co robili że jesteś taki zadowolony? Skoro dalej łyka ci tyle oleju to ja bym się zastanawiał czy zrobili połowę z tego co napisałeś.

A 1.7 nadaje się do remontu, pod warunkiem, że powłoka Nikasil jeszcze żyje :)
Ten silnik z zalorzenie zyje tak dlugo jak jest ta powloka wczesniej naet nie ma sensu robic remont
Dietih - 15-03-2008, 13:32

No i zdecydowałem się, i przy wymianie nalałem Valvoline Max Life 10W40, zobaczymy czy to coś zmieni (tzn. czy chociaż odrobinę wpłynie na zużycie oleju)? :twisted:

Bonus jest przynajmniej taki, że zmieniając w partnerskim punkcie Valvoline ewentualną dolewkę mam gratis :smile:

puma666 - 17-03-2008, 18:25

Do tej pory był Motorcraft 5W40... A dzisiaj zmieniłem na Castrol Edge 10W60... tani nie jest. :cool:
Dietih - 17-03-2008, 21:14

puma666 napisał/a:
Castrol Edge 10W60... tani nie jest, ale podobno jedyny jak ktoś ma ciężką nogę

ponoć ciekawą alernatywą dla niego są:
Valvoline 10W60 VR oraz Midland 10W50 (pełny syntetyk)
niektórzy twierdza nawet że są dużo lepsze od nieco przereklamowanego Castrola :???:

Choć swoją drogą to nie jest najlepsze rozwiązanie do silników Forda ze wzgl na wąskie kanaliki olejowe i popychacze hydrauliczne występujące w większości z nich (ale nie w Pumach), dlatego Ford fabrycznie zaleca 5W30 :smile:
pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group