To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

zolteq - 12-05-2009, 22:01

Hej, słuchajcie muszę w tym tygodniu wymienić bębny z tułu, ktoś może zaproponować jakąś znośną firmę która to produkuje, czy czegokolwiek nie kupie, to wyjdzie na to samo ?
Słoodzik - 12-05-2009, 22:38

Bierz Mikode :lol:
Damianos - 12-05-2009, 22:38

a czy tarcie takie slyszlane przy hamowaniu z duzej predkosci to tez oznaka ze tam w bebnach sie okladziny koncza?

hamowalem ze 3 razy z duzej predkosci ok 170 km/h i slyszalem takie jakby tarcie

z przodu klocki mam prawie nowe. w miescie przy hamowaniu nic juz nie slychac.

no i co tam sie wymienia? tylko te okladziny wymieniacie, czy kupujecie taki zestaw naprawczy z nowymi sprezynkami itp.

bartolomeo - 13-05-2009, 09:11

Od jakiegoś czasu gdy wsiadam do samochodu mam twardy pedał hamulca. Tego kiedyś nie było, zachowuje się tak gdybym go napompował na wyłączonym silniku, a wyłączam samochód bez naciśniętych hamulców. Gdy wsiadam na następny dzień to pedał twardy jak kamień. Co może być powodem bo wiem że to nie jest normalne.
Dietih - 13-05-2009, 10:20

zolteq napisał/a:
muszę w tym tygodniu wymienić bębny z tułu, ktoś może zaproponować jakąś znośną firmę

Słoodzik napisał/a:
Bierz Mikode


popieram, ja mam bębny mikoda, o czym juz pisałem, i nie narzekam :cool:
cena też sympatyczna :twisted:


bartolomeo napisał/a:
gdy wsiadam do samochodu mam twardy pedał hamulca. Tego kiedyś nie było,

moze to byc uszkodzona pompa hamulcowa

artisu - 13-05-2009, 10:22

Jak tylko założę tarcze Mikody i nowe klocki to napiszę jak się sprawują. Na pewno będzie różnica bo seryjne hamulce to porażka a jak zaciągnę ręczny przy dużej prędkości to ledwo czuć że coś hamuje, więc tylne okładziny też do wymiany (będzie Ferrodo).
Misiek89 - 13-05-2009, 10:28

Ja 3 dni temu wymienialem szczeki na bebnach, bo przy hamowaniu z trudem szlo utrzymac kierownice... Okazalo sie ze okladziny szczek juz prawie niebylo. bebny niedawno byly wymieniane przez poprzedniego wlasciciela (niewiem jaka firma), a nowe szczeki to "LPR"-y. Sprzedawca polecal, niby najlepszy stosunek cena/jakosc. Orginalne motorcrafty prawie 2 razy drozsze a roznicy praktycznie nieczuc :)
Pozdrawiam

artisu - 18-05-2009, 23:17

Tarcze Mikody nawiercane założone + nowe klocki Bosch. Na razie docieram je, jest dopiero 33 km od wymiany ale już widać plusy:

-znikło zupełnie stukanie i bicie na kierownicy przy hamowaniu
-wyraźna różnica w hamowaniu w porównaniu do standartowego zestawu (miałem wcześniej założone klocki ATE + standardowe tarcze) nawet pomimo docierania hamulcy.

Jak zrobię 200 km na tym zestawie to coś więcej napiszę, jak na razie jest super.
Koszt wymiany (klocki 100, tarcze 150, robocizna 70zł) razem 320 zł :)

Anonymous - 19-05-2009, 13:20

Możesz dać jakieś namiary na te tarcze, bo na alledrogo nie znalazłem ;)
Słoodzik - 19-05-2009, 13:25

www.mikoda.pl :grin:
artisu - 28-05-2009, 23:05

Zrobiłem jakieś 400 km na nowych hamulcach. Rewelacja! Przy hamowaniu z dużej prędkości brak dziwnych odgłosów typu piszczenie czy stukanie. Różnica pomiędzy tarczami standartowymi a nawiercanymi Mikoda jest ogromna! Przy jeździe ok. 60 km/ mocniejsze naciśnięcie pedału hamulca powoduje że samochód pochyla się ostro do przodu "nurkuje". Teraz ABS włącza się nawet na suchym asfalcie gdy przedtem tylko na śliskiej powierzchnii.
Jedyny minus to dużo większe niż przedtem pylenie na przednich felgach ale to znak że hamulce działają jak powinny. Trochę brakuje pumie tarcz z tyłu bo widać że bębny mało co hamują ale zobaczę co będzie po wymianie okładzin tylnich.

felix77 - 02-06-2009, 14:31

mam pytanie do szanownych Klubowiczów.. jakie klocki zakupić żeby hamowanie było git no i bardzo ważne !!! żeby wyeliminować tzw piszczenie klocków...nie cierpie popiskiwania!!!!!!!!! :???:
Damianos - 02-06-2009, 20:47

a ja zapytam, czy zrobienie hamulcy z tylu daje duza poprawe hamowania? chodzi mi o wymiane szczek w bebnach itp.

niby z przodu mam nowe klocki (strasznie piszcza), tarcze jeszcze w znosnym stanie, a auto moim zdaniem slabo hamuje, u dziewczyny w ka naciskasz lekko hamulec i auto ladnie zwalnia, u mnie trzeba go glebiej wcisnac. Zastanawiam sie czy to nie przez tyl. Aczkolwiek ona nie ma abs, nie wiem czy to ma znaczenie.

a i czy kontrolka odnosnie zużytych hamulcy odnosi sie tylko do klockow z przodu?

artisu - 02-06-2009, 21:15

Tył hamuje tylko w 30%, 70% to przód. Żeby hamulce nie piszczały trzeba dać miękkie klocki np. Ferrodo. Żeby sprawdzić jak tył hamuje należy zaciągnąć ręczny w czasie jazdy na prosto. jeśli koła się zablokują to znaczy że jest ok, inaczej wymiana okładzin.
Dietih - 02-06-2009, 22:03

Damianos napisał/a:
czy kontrolka odnosnie zużytych hamulcy odnosi sie tylko do klockow z przodu?

a kto Ci powiedział , że w pumie jest kontrolka zużycia hamulców ? :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group