To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?

Anonymous - 11-09-2008, 13:04

Sprawdzić może, ale obiektywnie wyjdzie mu ile bierze po 5 - 10 tyś km.
Kolin - 11-09-2008, 13:33

Przeważnie jest tak, że olej jest spalany bardzo szybko do pewnego momentu na miarce, później pomału idzie
Słoodzik - 11-09-2008, 13:50

A ja leję Castrol 5w30 i chyba jest ok.
Słoodzik - 11-09-2008, 14:00

Franek, jaki Ty mądry jesteś, no normalnie specjalista od oleju :-P
Kolin - 11-09-2008, 14:01

Chodziło mi tylko o sprawdzenie stanu, żeby sobie co 1 tysiączek lukać na miarkę :wink:


Zalej Valvoline Max Life 10w40 i pasuje :wink:

Mobil tam przereklamowany...

Kolin - 11-09-2008, 15:33

Franek napisał/a:
"Mobil tam przereklamowany..." - no sorry, ale chyba nie wiesz o czym piszesz. W maluchu to moze Ci nie pomoże ani nie zaszkodzi, ale w normalnym samochodzie to jest różnica.
Jeśli taki olej jak Mobil 1 jest dla Ciebie przereklamowany, to kup jakiegoś lotosa czy innego mixola. Pewnie będzie dużo lepszy. Życzę Ci powodzenia!


Wiem o czym pisze,bo ty jeździsz na Mobilu to nie można złego słowa powiedzieć ? czy jak mam to odebrać ? Dla mnie ten olej stracił już swoje właściwości w porównaniu do tego jaki kiedyś był jakościowo... i to pewnie nie jedna osoba napiszę. Dla mnie Lotos to woda nie olej, Mixol to można sobie zalać do kosiarki... Co do malucha to nie wiem nigdy nie miałem takiego samochodu.
Dla mnie po prostu są lepsze oleje niż Mobil w tej cenie

Są fajni Mobila, Shella, Castrola i każdy będzie chwalił to na czym jeździ...

Znam ludzi co zapinają na Lotosie i sobie chwalą

Ja osobiście latam na Shellu 5w40 jeśli uważasz, że to g*** to OK... ale mój silnik go lubi i nie zużywa ani grama.

Franek napisał/a:
ale w normalnym samochodzie to jest różnica.


Jeśli ktoś jeździł na oleju typy Lotos, Mixol jak pisałeś...

Każdy zalewa wg swojej zasobności portfela i ufności wobec danego producenta.

Słoodzik - 11-09-2008, 15:36

Ale trzeba pamiętać, że są oleje dobrej i złej jakości.
markko - 11-09-2008, 15:53

ale pamietajcie są tez oleje do diesla, ciekawy jestem kto kuma oznaczenia oleju i nie mówie o 0W czy 15W

[ Dodano: 11-09-2008, 17:04 ]
nie zapominajcie także o oznaczeniu tzw. klasy jakościowej. Wg API do silników wysokoobrotowych, wielozaworowych klasa SH, SJ. Luknijcie czasem co jest napisane na odwrocie butelki z olejem bo jeżeli ktos leje do Pumy olej o oznaczeniu SE czyli olej z dodatkami uszlachetniającymi, przeznaczone do silników z lat 1972-80, to wcale się nie dziwie że pali go.

Kolin - 11-09-2008, 16:31

Grunt do Pumki nie lać minerała i taniego Mixola, Lotosa, i jakiś innych No Name

A czy wybierze Mobila, Shella, Castrola, Valvoline, Halvoline itd... bo uważam, że żaden z tych olei nie wpłynie na złą prace silnika, tylko każdy z tych olei ma inne właściwości :wink:

markko - 11-09-2008, 16:39

Kolin napisał/a:
taniego Mixola
powiedz mi co to jest mixol? jeżeli mnie pamieć nie myli to mixol jest do silników 2-suwowych. Nie wiem co tak siedliście na lotos? Oleje Lotos dorównują właściwościami a czasem je przewyższają olejom shell mobil itd (oprócz castrolla i motula) nie mówie o olejach z tych górnych pólek danego producenta
Kolin - 11-09-2008, 17:44

markko napisał/a:
lotos


Raczej nam tu chodziło o mineralny olej i połówkę...

Zresztą kolega stronę/dwie opisał zachowanie oleju lotosy po wlaniu go do Pumkowatego silnika, po wskaźnikach... w tym silniku on się chyba nie sprawdza. Osobiście mam kolegę co lata na Lotosie i nic się nie dzieje :wink:

Ale przeważnie jest tak, że gdzie zapytają co sądzą o olejach LOTOS... to zaraz piszą że słaby, woda po rozgrzaniu itd

Kolin - 12-09-2008, 06:10

DoctorBc napisał/a:
sytuacja wygląda następująco moja puma ma 18000 przebiegu kupiłem ja we Francji poprzedni właściciel zostawił mi na dolewkę olej, 15 W 40 (czyli mineralnym) wiec wnioskuje ze takiego używał. Przed przyjazdem do polski dałem Francuzom na serwis do przeglądu i zalali mi pól syntetyk i teraz nie wiem czy lepiej wymienić go tak jak był mineralny czy pozostać przy pól syntetyku??????? Może ktoś z was mi podpowie, co mam zrobic?? :?: :?:

Zostaw 10w40... Mineralnych olejów się nie leje do takich silników, po za tym mineralny olej to co to za olej...

bania - 12-09-2008, 08:04

Kolin napisał/a:
Zostaw 10w40


zgadzam sie

Anonymous - 12-09-2008, 09:20

ja też sie zgaczam :564:
Anonymous - 12-09-2008, 11:40

franek moja pumka 83tys i czemu cie to dziwi? to jest 3 autko u mnie w domu i czescto jezdze sluzbowym autem lub rodzicow a puma sluzy mi tylko w weekendy wiec czemu nie moze miec takie przebiegu ????? a co do oleju ja latam na syntetyku i przez 8 m-scy i zrobienie 10 tys km dolalem 0.5l


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group