To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

Dietih - 15-09-2009, 21:36

Martinn napisał/a:
Oczywiście że były reklamowane ale te które otrzymałem pojeździły 2 tygodnie i znów to samo.


to reklamuj dalej!

może za którymś razem zaproponują Ci zwrot pieniędzy.

aha, i bierz sobie rachunek/fakture za ich montaż, i też domagaj się zwrotu tych pieniędzy :mrgreen:



PS. skoro biją po dwóch tyg. to czy aby na pewno dobrze oczyściłeś piasty przed montażem tarcz? możesz też następnym razem spróbować wrzucić jakies bardziej miękkie klocki, niż Greeny

Misiek89 - 15-09-2009, 22:08

Sprawdź czy masz proste piasty. U mnie też biło pomimo wymiany tarcz na nowe, klocków, drązków. Albo sprawdź felgi, i zbierzność na kołach.
A u mnie bicie było takie mocne, że dohamowanie ze 120 i ręce z kierownicy wyrywało.
Piasty mierzyłem domowym sposobem :mrgreen: kółeczka na prosto i np przykładasz pisak na styk i krecisz tarczą. Juz po dociśnięciu pisaka widać różnice i czy masz pokrzywione tarcze. Ja akurat miałem krzywą piaste i podłożyłem blaszke o grubości 0,25mm i bicie prawie ustało :mrgreen:
Tarcze Brembo też przereklamowane, a o klockach Ferrodo to nawet niewspominając. Moje padły po 6 tys/ pół roku. Obecnie Trextary i jest o niebo lepiej. Pylenie praktycznie zerowe, piszczenie niespotykane :mrgreen:

Martinn - 16-09-2009, 06:38

Gdyby piasty były krzywe to pewnie już po założeniu było by bicie. Koła wyważone, od tego zacząłem. Zbieżność też ustawiona a piasty oczyściłem bardzo dokładnie.
Tak jak pisałem, jeździłem na tych tarczach 2 tygodnie i było pięknie: hebel mocny, zero drgań. Potem się pojawiły ale już nie tak intensywne jak wcześniej.

Snaco - 29-09-2009, 07:10

kivi89 napisał/a:
jak cenowo wyglada u was wymiana(czesci juz praktycznie mam wiec nie liczac) :

tarczy klockow płynu i okladzin tył

i czy Brembo Max + ferdo to dobry zakup ? i jakie okladziny do tylu kupic ? plyn zdaje sie ze DOT 4 ?

hmmm a co to jest servis habelkow ?

Misiek89 - 29-09-2009, 08:10

Ja miałem zwykłe tarcze brembo + klocki ferrodo, i tarcze nawet dają rade. Jednak klocki sobie odpuść. Ferrodo kilka lat temu była bardzo cenioną firma dzięki jakości swoich produktów, a od niedawna idą na masówke i te klocki to zwykła chińszczyzna. Ja przesiadłem się na Trextary i jest o niebo lepiej :mrgreen: A ferrodo padły po 6 tys... czyli ponad pół roku. Fakt, że jak emeryt to ja niejeżdże :mrgreen: No, ale pozatym ferrodo strasznie pylą... przynajmniej ta podstawowa seria.
Pozdrawiam!

Dietih - 29-09-2009, 09:55

Misiek89 napisał/a:
ferrodo padły po 6 tys... czyli ponad pół roku


co masz na mysli pisząc "padły" ? ... materiał cierny starł sie, spaliły się ...? wyjaśnij

Misiek89 napisał/a:
przynajmniej ta podstawowa seria


to samo pytanie, co rozumiesz przez podstawową serię ?

Misiek89 - 29-09-2009, 21:13

Pisząc o klockach ferrodo miałem na myśli podstawową serie. Nie żadne ferrodo Premier, DS... czy inne. A padły tzn. lekko sie zapiekały/szkliły i po tych 6 miesiącach skuteczność hamowania znacznie się pogorszyła, i zostało jakies 3-4mm okładziny. Na nowych Trextarach było jej 3 razy tyle :mrgreen: Więc polecam jak najbardziej Trextary, a niepolecam ferrodo :mrgreen:
Dietih - 29-09-2009, 22:23

Misiek89 napisał/a:
Pisząc o klockach ferrodo miałem na myśli podstawową serie. Nie żadne ferrodo Premier, DS... czy inne.

tak też myślałem... kupiłeś najtańszą linię - klocki za 70zł i się dziwisz :razz:

ferodo zaczyna sie od premierów :!:

ta seria SL , wcześniej zwana target... toż to chińszczyzna, nawet niektórzy sprzedawcy twierdzą, że nie mają zaufania do tańszych serii ferodo, bo ich nawet nie "robi " ferodo, tylko w chinach

spróbuj ferodo premier, zmienisz zdanie :wink:

pozdrawiam

Pusia - 30-09-2009, 13:00

Dietih napisał/a:
ferodo premier
miałam jako pierwszy zestaw na pumce, jeździłam na nich 4 lata :D
kivi89 - 30-09-2009, 18:49

no ja wlasnie zakupilem ferodo premier zobaczymy jak sie beda sprawowac :) a na tyl co najlepiej kupic ? czy to nie ma wiekszego znaczenia ?
Dietih - 30-09-2009, 19:00

na tył ?

jesli masz na mysli szczęki hamulcowe, to nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, byleby nie była to jakas fatalna chińszczyzna, ja osobiscie mam szczęki LPR i dają radę.

szczeki ferodo nie są drogie, jakikolwiek w miareę renomowany zamiennik


pozdro



PS. proponuję przekleić część tego wątka (od momentu kiedy przestałmieć wiele wspólnego z płynem chłodniczym :lol: ) do wątka hamulce

kivi89 - 30-09-2009, 22:08

a do bebnow tak latwo sie dostac jak do tarcz i klockow ?:P bo klocki i tarcze juz wymienione i dzialaja cacy i teraz zastanawiam sie jak tu sie zabrac za ten tyl
Ide zwalic kola chyba :twisted:

akfarium - 29-10-2009, 15:19

witam, czeka mnie zmiana tarcz i klocków w najbliższym czasie, tak sobie wymyśliłem zeby kupić zaciski od cougara 2.5 do tego tarcze z klockami. Cougar ma tarcze o średnicy 278 więc dużo wieksze niż seryjne w pumie ;) . Mógłby się ktoś na ten temat wypowiedzieć czy to będzie chodzić przy 15" felgach i czy przede wszystkim na kupnie zacisków tarcz i klockach cała modyfikacja się zakończy? Pytam ponieważ kupowanie tuningowych zestawów już mi się znudziło a nie przynosi to pożądanych efektów.
Pozdrowionka

Gaydek - 29-10-2009, 17:57

Będzie chodzić, ale z tego co wiem, to konieczne będą takie oto dystanse, http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=238 .

Najlepiej byłoby, gdyby udało Ci się znaleźć hamulce z Fiesty ST, gdyż do nich dystanse nie są potrzebne. Tarcze z Fiesty ST mają 278 albo 280 mm (btw, to maksimum pod 15" felgę).

akfarium - 29-10-2009, 18:53

fiesta jest nowsza takze pewnie cena i wieksza za zaciski, pokombinuje z tymi od cougara skoro piszesz ze powinno chodzić, dzieki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group