Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce
Maciek - 11-02-2010, 16:14
ja mam tarcze ATE power disc i klocki ATE z kolei, zadowolony nie jestem, hamowanie ma wiele do życzenia, mimo że zrobiłem na nich już 2 tys km to mam wrażenie jakby się nie dotarły, Jak tak dalej będzie zmienię za pół roku klocki na innej firmy, jeśli nie pomoże, to i tarcze, wtedy na te z V6, bo teraz mam tarcze z mondeo I 1.8i, gdyż z tego modelu mam całe zwrotnice założone, nie chciałem zakładać większych bo pomyślałem że skoro i te też są już większe niż standardowe pumkowe to hamować będzie się lepiej. Wcześniej przed wymianą miałem brembo, nie wiem jakie klocki,a le wszystko hamowało 2 razy lepiej. Nie polecam więc ATE
Pati - 11-02-2010, 17:09
Ja miałam tarcze ATE Power disc i klocki ferodo premier i byłam bardzo zadowolona ,później klocuszki sie skończyły i poszły ATE i tego zestawu już nie polecam kiepskie te klocki są
Martinn - 12-02-2010, 08:10
Pusia napisał/a: | Martinn, ja natomiast polecam ten zestaw
Może to zależy od tego, kto jak jeździ ? |
Owszem, taki zestaw hamuje o niebo lepiej od serii ale co z tego jak się te tarcze krzywią po 2 tygodniach i to przy zwykłej miejskiej jeździe... Ja tak miałem niestety. Jak Greeny to naprawdę porządne tarcze do tego
Bigikozok - 25-03-2010, 20:54
Okejas, ogarnalem temat,bo pora przymierzyc sie do wymiany
Puma 98 rok,styl jazdy - rekreacyjny z pociagiem do krotkotrwalej brawury
Ogolnie bez wymyslow jakis standardowy zestaw,ktory bedzie dobrze i dlugo sluzyl.
Prosilbym o ewentualne korekty czy tez porady a propo mojego wyboru.
Tarcze Mikody:
http://allegro.pl/item974...da_2_przod.html
Klocki: Ferodo Premier - tylko nie wiem,ktore to beda,takze bede wdzieczny za link.
I teraz jeszcze pytania:
1.Tarcze 258mm beda pasowac?
2.Plyn rozumiem Dot 4 wystarczy,firma jzu bez znaczenia?
3.Czy cos wymieniam jezcze?Szczeki?Cokolwiek?
Bede wdzieczny za pomoc laikowi
Anonymous - 25-03-2010, 21:24
Niestety musisz kupić mniejsze tarcze, bo te można założyć w pumie po lifcie Szukaj tarcz Mikody nawiercanych i nacinanych. Ja kupiłem takie właśnie za 93pln szt
Dietih - 25-03-2010, 22:39
Bigikozok napisał/a: | Puma 98 rok,styl jazdy - rekreacyjny z pociagiem do krotkotrwalej brawury |
mikoda jest ok, ale polecam źródło, więc www.mikoda.pl i jest tam sklep internetowy
co do klocków to faktycznie ferodo , ale polecam serię premier
musisz wiedzieć, że nacinane tarcze już same w sobie są nieco głośniejsze niż seria (gładkie) a w połączeniu z klockami ferodo premier, które są nieco miękkie- cały zestaw przy mocniejszym hamowaniu (np. ze 120 km/h) trochę "buczy" , jest to kwestia tarcz nacinanych, żebyś się nie dziwił ...
ale wrażenia są niesamowite, hamulec ostry. osobiście polecam.
klocki masz np. tu http://ford.sklep.pl/pl,p...,przod,kpl.html
http://peze.pl/nr.php?czesc=11
http://sklepmoto.pl/
http://ford-sklep.pl/kloc...cze_-p-668.html
a rozmiar tarcz, jeśli masz rocznik `98, to masz tarcze 239,5 mm
pozdro
Bigikozok - 26-03-2010, 08:24
Tzn jesli chodzi o tarcze to Mikody ale tylko wentylowane nie potrzebne mi nacinane/nawiercane cuda
Do tego klocuczki,plynik i bedzie
Dzieki za pomoc
cayenne - 08-06-2010, 09:04
pozwolę sobie odświeżyć temat
1. Jak samodzielnie wymienia się klocki hamulcowe ??
2. czy płyn hamulcowy również da się wymienić bezproblemowo samemu ??
jedyne co znalazłem na forum to ten temat :
http://klubpumy.pl/viewto...light=malowanie
tam jest zamieszczony link do forum escorta i pokazane jak zabezpieczyć zaciski do malowania - czy tak samo jest w pumie jeśli chciałbym wymienić samodzielnie klocki ?
pytam bo najpierw muszę ustalić jakie mam tarcze na przodzie (rozmiar) - przez felgę widać tylko że są nacinane (wiec to na pewno nie jest standard) - i dopiero dokupić odpowiednie klocki hamulcowe..
Opoya - 09-06-2010, 00:19
Jeśli ktoś ma choć trochę zmysłu technicznego (czytaj, odróżna śrubę od wkrętu, wie do czego służy wkrętak, a co to jest np. klucz imbusowy) to da sobie radę.
Tu jest dość dobrze opisana wymiana klocków (i tarcz) w Focusie, różnice nie są na tyle duże, by sobie nie poradzić:
http://www.fordclubpolska...ana_klockow.pdf
Co do płynu, to też można wymienić samemu, ale i tak będzie potrzebny pomocnik do "pompowania" hamulca (żona, brat, szwager, teściowa ).
Aha - a tu schemat hamulców w Pumie (opisywać co jest co chyba nie trzeba, wprawdznie nie ma tu klocków, ale może się przyda):
cayenne - 09-06-2010, 17:18
Opoya, dzięki za poradnik (może by tak dać go na główną tego działu ??)
mi pomogło pomimo absolutnego braku zdolności techniczno-mechanicznych
dodam tylko ze wymiana tarcz wymaga jeszcze dodatkowych czynności - odkręcenie elementu do którego jest przykręcany zacisk
rafalski69 - 17-06-2010, 18:24
ok jest to temat o hamulcach a ja od jakiegoś tygodnia mam z nimi problem.
Sytuacja wygląda następująco: podczas hamowania zaświeca mi sie kontrolka (ta co jak sie ręczny hamulec zaciągnie) Wystepuje to podczas ostrego i powolnego hamowania nawet jak ostrzej wchodzę w zakręt. Dodam jeszcze tak ze puma całkiem normalnie hamuje. Ta kontrolka też podczas hamowania tak jakby migała i znowu jest ok. Miał ktoś już taki przypadek. Bo martwi mnie to ze mogę raz nie wyhamować jak coś sie zepsuje. Proszę was bardzo o pomoc
Mr.Maya - 17-06-2010, 18:42
Koncza sie kloacki lub masz gdzies wyciek plynu. Niski poziom plynu i dlatego kontrolka miga
rafalski69 - 17-06-2010, 19:02
klocki raczej odpadaja bo mam założone z tym czymś ze jak sie kończą to piszczą. a płyn to jaki dolać jak nie wiem jaki mam?
Boogie - 17-06-2010, 19:23
DOT 4 dolej i będzie ok skoro uważasz że klocki są w porządku.
rafalski69 - 17-06-2010, 21:52
no ok to będziemy widzieć jutro kupie jakiś może zwykły tylko zeby był DOT 4 i doleje. to napiszę co i jak
|
|
|