Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor
Anonymous - 01-01-2008, 20:33
Hadzi, ja serio piszę, nie pisz mi o kosmosach tu w stylu magnesików...
Dane od firm sajmujących się w GB tuningiem Pum. Nie pisali by ściemy, bo po hamowaniu wychodzi co i jak przecież. Zresztą patrz:
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=336
http://www.pumabuild.co.u...products_id=280
http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=41
http://www.pumabuild.co.u...products_id=714
http://www.pumabuild.co.u...products_id=861
http://www.pumabuild.co.u...products_id=858
http://www.pumabuild.co.u...products_id=330
http://www.pumabuild.co.u...products_id=331
Tu trochę już hardcore:
http://www.pumabuild.co.u...products_id=612
A zawsze można zainwestować:
http://www.pumabuild.co.u...products_id=972
Anonymous - 05-01-2008, 15:59
Passenger napisał/a: | W pewnym sensie tak, chociażby dlatego, że jest mniejszą ingerencją w silnik... nie wymaga tylu przeróbek co Turbo. |
Mniejszą ??? chyba mało wiesz o budowie tych 2 zabawek, turbo jak i kompresor trzeba odprężać tłokami jesli ma się o tym pojęcie
[ Dodano: 05-01-2008, 16:01 ]
dr.Killer napisał/a: | Bodajże u Świątka profesjonalna przeróbka na turbo to coś koło 10tyś zł. |
Tam się nie pchajcie
Opoya - 05-01-2008, 21:13
Marioooooo_Puma, dopiero się zarejestrowałeś, nawet się nie przedstawiłeś (mamy do tego specjalny temat), nie wiesz kto jest kim i jakie ma doświadczenia za sobą, a już krytykujesz ludzi.
Zastanów się zanim znów coś napiszesz!
Danae - 07-01-2008, 23:58
Marioooooo_Puma napisał/a: | [
[ Dodano: 05-01-2008, 16:01 ]
dr.Killer napisał/a: | Bodajże u Świątka profesjonalna przeróbka na turbo to coś koło 10tyś zł. |
Tam się nie pchajcie |
Co masz przeciwno firmie Świątek Tuning??
Anonymous - 08-01-2008, 00:28
Ja tam tylko słyszałem, że wałki od świątka są kiepskiej jakości. I to w paru miejscach. Aczkolwiek osobiście absolutnie nie mogę się wypowiedzieć.
dr.Killer - 08-01-2008, 19:42
A z tym turbo to chodziło mi o Grabowskiego oni robia profesionajne instalacje turbo...
http://prnit.republika.pl/moj_escorcik.htm
a co do świątka to fakt trochę ludzi narzekają na wytrzymałość wałków bo oni chyba napawają oryginalne wałki ale nie jestem pewien co do tego...
Anonymous - 09-01-2008, 07:27
dr.Killer napisał/a: | A jak kto chce turbo zakładać to popytać na forum Fiesty oni z starych escortów i fiest rs turbo często przekładają do serii za nie duże pieniądze... |
nie dokońca masz racje ale da sie to ogarnac w rozsadnej kasie ale tylko z silnikiem CVH, bo jesli juz mówimy o Zetecu to ten sam pasztet co z Puma. Ale ustalmy odrazu jedno nawet w wypadku CVH nie jest to tania zabawa, a jak chcemy dojśc powyzej 170KM to nawet zaczyna być juz dosć droga.
Co do uturbiania silnika to są wsumie 2 lub 3 sposoby odprężenia i co prawda nie znam tego silniak 1,7 od środka ale jesli nie odbiega daleko od innych Zeteców to nie koniecznie trzeba go kuć odrazu. a wytrzyma doładowanie rzędu 1 bar co i tak bedzie orgazmem dla niego i własciciela
Co do samej instalacji Turbo to to nie jets wcale takie trudne myśle że wcale nie jest trudniejsze niz Kompresor, a kompresor nigdy nie da takiej frajdy jak Turbina.
widze ze pojawia sie temat sprzęgła, nie wiem dokładnei jakei jest czy 220mm czy 240mm ale z doświadczenai wiem że seryjne fordowskie sprzegło o średnicy 220mm jest wstanie dużo przenieść u mnie przenosiło 170KM 210Nm i tylko 1 raz sie zagrzało ale to z mojej winy. Jesli chodzi o skrzynie to starsze B5 dawały rade podniesienie mocy o 100KM 100Nm i przy dobrym jej traktowaniu też wytrzymywały bez zarzutu. co prawda widziałęm IB5 z pumy 1,7 w któej dyfer zrobił dziure ale tam kierowaca był katem
Z mojej strtony moge polecić: zaturbiajcie silniki koszt ten sam co robienie N/A a efekt znacznie lepszy. a jesli auto ma być na codzień to 0,6 bara wzupełności wystarczy i bedzie pewnei koło 170Km ale dobrze ponad 200Nm a jak wiadomi na Nm sie jeździ.
Tyle z mojej strony jak temat sie rozwinie dalej to chetnie porozmawiam dalej.
PS: nie polecem instalacji u p. Grabowskiego, ale mówie tu o elektornice!! samam mechanika owszem, ale patent z dodatkowym wtryskiem styerowanym czujnikiem jakos do mnie nei przemawia. poprostu nie gwarantuje równomiernego rozdzielenai paliwa na każdy cylinder a to moze prowadzić do buuuum
Snaco - 09-01-2008, 08:18
PumaRST napisał/a: | Co do uturbiania silnika to są wsumie 2 lub 3 sposoby odprężenia i co prawda nie znam tego silniak 1,7 od środka ale jesli nie odbiega daleko od innych Zeteców to nie koniecznie trzeba go kuć odrazu. |
To jest jednostka napędowa Yamahy. Zupelnie co innego, zmienne fazy rozrządu i tego silnika sie nie kuje, nie szlifuje etc...
Anonymous - 09-01-2008, 08:52
Snaco napisał/a: | To jest jednostka napędowa Yamahy. Zupelnie co innego, zmienne fazy rozrządu i tego silnika sie nie kuje, nie szlifuje etc... |
co nie oznacza ze sie nie da go odprężyc
po 2 tłoki można zrobić na zamówienie jak i korby też wiec wszystko sie da
tak jak mówie nie znam za specjalnie tego silnika od wewnątrza ale sądze ze jakieś powiązanei z Zeteciem se jest. nie chce sie spierać bo moge być w błędzie, to tylko moje przypuszczenia.
dr.Killer napisał/a: | ps w aktualnym magazynie GT Street & Style jest artykuł o przeróbkach silnika zetec dla słabo zorientowanych. |
tym akurat artykułem bym sie specjalnie nie sugerował bo jest to przedruk z "Fast Ford" a angole nie mają chęci do ujawnianai tajemnic, zreszta znalazłem tam kilka błędów merytorycznych lub bardziej niedomówien.
Gaydek - 03-05-2008, 00:58
Speedy napisał/a: | bedzie pierwsza Puma T. w POlsce |
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=74525#74525
Sorry Piotruś, ale pierwsza już była. Made by Grabowski. Słuch o niej zaginął, chyba się .
Anonymous - 03-05-2008, 18:44
Cytat: | Speedy, czytasz PumaPeople? Tam są Pumy Turbo. |
Uturbione Pumy na pumapeople to swapowane 1.6 CVH takie jak ma/miał PumaRST w Fieście, niestety nie znalazłem na pumapeople żadnej uturbionej 1.7 VCT...
A tamten link o którym mowa za dużo by nie wniósł, tam nie było żadnych szczegółów, tylko parę fotek i parametry, nawet dobrego zdjęcia z komory nie było.
Gaydek - 03-05-2008, 21:06
OK, to teraz kolej na mnie. Zalogowani na PP?
(1) http://www.pumapeople.com...ndpost&p=525130
Cytat: | Van Aaken Turbo conversion
1998 1.7 turbo at 182bhp 182lbs of torque
73k miles had new engine around 60k
has 4 pot AP racing calipers with 325mm disc on the front, rear disc conversion
boost controller, boost gauge
samco hoses
t25 turbo
custom manifold and exhuast part modified magnex exhaust
Radtec front mounted intercooler
K&N cone filter
Spax shocks + springs lowered 35mm
17" Tsw alloys |
(2) http://www.pumapeople.com...ndpost&p=619805
Cytat: | Ford Puma 1.7 Van Aaken Turbo conversion 1999
59,000 miles
few modifications apart from enginework: alloy wheels. straight through s/s mongoose exhaust with custom decat. smoothed tailgate.
Professional turbo conversion costing £3k inc new engine, new cambelts, head gasket, all new parts, new suspension all round too much to list. |
(3) Jeszcze jedna od VanAaken, tylko fotki i krótki film (znalezione w sieci w 2001 roku, niestety, to wszystko co mam na jej temat).
film: http://www.youtube.com/watch?v=onC4JNlsQqw
(4) Na koniec podobno najmocniejsza 1.7 turbo, FQ Turbo Puma na PumaPeople.
http://www.pumapeople.com/index.php?showuser=5601
0-60 mph = 5.27 sek.
0-100 mph = 12.30 sek.
1/4 mile = 13.68 sek.
Poważne osoby na PP mówią o niej tak: it is the most powerful 1.7 Puma in the world.
___
Tak więc dokładnych specyfikacji nie ma (przynajmniej ja ich nie znalazłem), szkoda.
Ta, o której pisałem wcześniej (niebieska z karbonową maską) to chyba faktycznie jest 1.6 CVH.
Gaydek - 03-05-2008, 23:01
PumaRST napisał/a: | Gaydek ciekawe te info ale faktycznei strasznie mało danych, też dziś poszukałem troche na PP info ale niestety oni jeszcze bardziej funkcjonuja na zasadzie: oddajemy do firmy i płacimy, niz w odpowiedniku FiestaTurbo.com gdzie cześć projektów powstaje w stylu HomeMade dzieki czemu jest wiecej info. |
Też mi się tak wydaje.
Przypomniało mi się co widziałem w 2007 r. i zalazłem co nieco. Niestety w języku oprawców .
http://www.puma-team.eu/f...p?threadid=1756
http://www.puma-team.eu/f...p?threadid=3209
Pewnie nie wszyscy mają tam konto, więc wklejam (niemieckiego nie znam, kojarzę tylko niektóre słowa więc wklejam wszystko).
Cytat: | Motor:
Ford Puma RS
Hubraum: 1679ccm
Leistung: bis zu 283 PS @7000 im Alltag auf 235 gedroselt
Drehmoment: bis zu 309 Nm @5500
Litterleistung: bis zu 166,4 PS /Liter !!!!!!!!!!!!!!!
Höchstgeschwindigkeit: über 250km/h
Motorblock:
-Komplett überarbeiteter Block.
-Neue Kühlkanähle
-Schmiedekolben
-und und
Zylinderkopf:
-Komplett überarbeiteter Kopf.
-Neue Kühlkanähle
-und und
Turbolader:
-Ein extra für diesen Motor entwickelter Lader von KKK
-Elektrische Ansteuerung des Wastegates für einen im Kennfeld festzulegenden Ladedruck.
Regelung:
-Offenes Blowoff ( das ist die Quelle des Zischens großes Grinsen )
-Eine frei programmierbare Steuereinheit regelt das Ganze Motormanagement, die Prgrammierung und Datenausgabe erfolgt über den CAN-bus, also byebye OBD Augenzwinkern
-Nahezu alle Sensoren wurden durch andere, teilweise in Ihrem Funktionsumfang erweiterte, Sensoren ersetzt. So gibt es bei diesem Motor z.B. eine zusätzlich OT Scheibe an der Kurbelwelle.
-Alles Breitbandlambda geregelt.
-Kein Luft-Massen-Messer mehr.
-Regelung über Mapsensor.
Zündung:
-Spezielle Zündkerzen für den Turbobetrieb im Puma
-Zündkabel 10mm Quadracore von TH ( Einzelstücke)
-Frei abstimmbares Zündungskennfeld über die EFI
Wasserkühlung:
-Der Wasserkühler hat die doppelte Kühlleistung im vergleich zum Serien 1.7 Wasserkühler
-Ein großer Spal Lüfter sorgt für die nötige Kühlung.
-Das ganze System wir duch ein 2. Pumpensystem nach dem Ausschalten in Betrieb gehalten und Kühlt das ganze System nach schnellen Fahrten, langsam herrunter. !!!!
Ölkühlung:
-Die ECD54 Serie wird benutzt wenn ein Maximum an Wärmeübertragung benötigt wird. Es ist ein ‚zwei Kern Design‘ Wärmetauscher. Ein ø37 mm Kühlkern ist in einem zweiten ø54 mm Kern positioniert. Dadurch wirrd das Öl schneller warm und das Öl bleibt im betrieb auf seiner optimalen Temperatur.
Luftkühlung:
-Dieser Alu Ladeluftkühler ist mit Edelstahl und Alurohren an den Motor angebunden und Kühlt die Ladeluft bis zu 70°C herrunter.
Luftfilter:
-Dieser ein einem Carbon-Luftsammler untergebrachter Luftfilter kann die nötigen 12503 Liter Luft pro Minute zur verfügung stellen.
Verrohrung:
-Rohre aus Alu oder wo es sinnvoller war Edelstahl ( Teilweise Burns Rohre mit extrem dünner Wandstärke )
-Hitzeschutzüberzüge um den Leistungsverlust zu deduzieren
Kraftübertragung:
-Eine extra angefertige, organsiche Version der TH-Sportkupplung sorgt für die nötige Kraftübertragung zum Getriebe.
Getriebe:
-Bei dem Getriebe handelt es sich um ein, für den Motor entwickeltes Getriebe, aus dem Ford-Getrieb-Prototypenzentrum.
Antriebswellen:
-Z.Zt. Serien wellen ( zu Testzwecken) mit Spezialfett, halten jetzt schon 8000km Augenzwinkern
Bremsen:
-Vorne: Tuninghaus Bigbrake 300mm Kit 3001 mit „Faceplates“ und Stahlflexleitungen
-Hinten: Tuninghaus Bigbrake 254mm Kit mit „Faceplates“, Stahlflexleitungen und ABS
Felgen:
-Team Dynamics 17" ( der Hersteller sollte den Freaks bekannt sein )
Fahrwerk:
-Edelstahl Gewindefahrwerk mit extra angepaßter Federkennlinie und Dämpfung
-Spuhrverbreiterung Vorne 40mm / Achse
-Spuhrverbreiterung Hinten 60mm / Achse ( ab Schwinge)
-Einstellbare Domstrebe mit Vorspannmöglichkeit
Auspuff:
-Extra für den RS entwickelte Anlage aus dem Motorsport. Gemessen auf der Flowbench. Natürlich alles Edelstahl.
-Metallkat mit sehr hohem Durchlass.
-Endrohre mit einem zur Stoßstange angepaßten Winkel ( siehe Bilder )
Aerodynamik:
-Ein funktionierender Spoiler der auch im Cup gefahren wurde um dem Hintern etwas mehr Druck zu geben, was man bei höherem Tempo schon brauchen kann Augenzwinkern .
Gewichtsverteilung:
-Batterie nach ganz hinten rechts versetzt und in einer eigen Box untergebracht um das Übersteuern zu reduzieren.
Informationen:
- 3 Zusatzinstrumente ( Lambda, Öl-temp und Ladedruck ) unterm Ascher provisorisch verbaut. Dazu eine A/F und Lambda -anzeige Werden noch gegen einen TFT getauscht der ins Sichtfeld kommt.
Bilder mache ich noch. Pfeif
___
1,7L Hubraum
Wassergekühlter 2-Schicht Ölkühler (Wärmetauscher)
Großer Wasserkühler
Für diesen Motor gebauter Turbolader
Umfangreich überarbeiteter Kopf/Block
Schmiedekolben
Elektrisches Nachlaufsystem für die Kühlung
Spezieller Lüfter
Spezielles Zündsystem
Geregelt durch frei programmierbare Steuereinheit auf dem Prüfstand abgstimmt
Spezielle für die Leistung gebaute organische Kupplung
und viele, viele Feinheit auf die ich hier noch nicht eingehen möchte.
Ergebniss:
(eingetragene)
210Kw / 6800U/min ( ~283 PS )
247 km/h
Extremes Drehmoment bei niedrigen Drehzahlen
das nahzu ohne Verlust bis Drehzahlende erhalten bleibt.
(also wirklich nutztbare Leistung )
Um den Wagen normal fahrbar zu halten wurde die Leistung
etwas gedrosselt (was ein Auto nicht unbedingt langsamer macht Augenzwinkern) |
Jeszcze strona sprawcy całego zamieszania, http://www.tuninghaus.de/shop/catalog/default.php .
Tę Pumę spotkaliśmy z Lukasem w 2007 r. na zlocie w Niemczech, pogadaliśmy trochę z właścicielem, ale nie bardzo wiedzieliśmy o co pytać (gdybyśmy znali plany Speediego... hehe).
Anonymous - 25-08-2008, 18:50 Temat postu: Turbina Witam ponownie , ja tak tylko informacyjnie , jest jedna Puma na tym forum z Turbo , znaczy sie moja , i szczerze mowiac nie polecam nikomu , ok z silnika 1.4 wycisniete 160 km , zmieniajac doloty , filtr, wydech , oraz elektronike , w sumie to bez sensu i nie polecam ,.A dla czego ..................pozniewaz , saplanie minimalne mam na poziomie 12 litrow, ostatnio jechalem nad morze , spalanie na autostradzie wynioslo prawie 20 litrow przy proedkosci nie przekraczajacej 190 km/h takze nie jest milo , jedynie co jest super to brzmienie , jzeli ktos ma jakies pytania zapraszam aaaaaaaaaaaaaa i pozdrawaim wszystkich
ps.Oczywiscie bez rozporek sie nie obylo oraz wymiany tarcz i zaciskow Pozdrawaiam
Speedy - 25-08-2008, 22:07
Jachoo, no no no...czego my się tutaj dowiadujemy Czemu wcześniej nie było o tym słychać..??
Tylko spalanie Cie tak martwi..?? Robiłeś turbo Pumke i martwi Cie teraz spalanie..??
Kurka... ja tu z nadzieją żeby mi paliła mniej niż 30/100 i się będe cieszyć jak nie wiem
Powiedz mi prosze co i jak masz zrobione i na jakis gratach od czego..?? Jakie doladowanie...?? Masz czujnik EGT..?? Jakie masz temperatury..?
[ Dodano: 25-08-2008, 23:11 ]
Jachoo, no no no...czego my się tutaj dowiadujemy Czemu wcześniej nie było o tym słychać..?? Nie jedna Puma-Twoja..jest też już moja
Tylko spalanie Cie tak martwi..?? Robiłeś turbo Pumke i martwi Cie teraz spalanie..??
Kurka... ja tu z nadzieją żeby mi paliła mniej niż 30/100 i się będę cieszyć jak nie wiem
Powiedz mi proszę co i jak masz zrobione i na jakiś gratach od czego..?? Jakie doładowanie...?? Masz czujnik EGT..?? Jakie masz temperatury..?
Powiem Ci że ładnie...z 1,4 160 kucyków..ładnie ale też z zapasem chyba co..??
Odprężałeś silnik jakoś...??
Opisz wszystko proszę bo ja się władowałem i kurna nie mogę tego skończyć
|
|
|