To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Kłopot z szarpaniem

Mana - 19-07-2007, 23:20

powiem wam że u mnie za szarpanie odpowiedzialna była sonda lambda której błąd wykryli dopiero za trzecim podejściem oczywiście wymieniając najpierw kilka innych rzeczy, ale potem dopiero wyszło że to sonda i po wymianie jej już nic nie szarpało.
Opoya - 20-07-2007, 00:35

Mana, tu winna jest świeca - widziałam objawy. Kabel też do wymiany, bo już trochę przez wadliwą świecę wypalony...
bekey - 23-07-2007, 11:59

u mnie komputer wykazał po drugim podłączeniu niby bład sondy lambda, ale jedzze juz 2 tygodnie i ani spalanie nie wzrosło, ani nic nie szarpie. Wiec jeszcze sie wstrzymuje od zakupu :smile:
nomka - 31-07-2007, 19:43

Świece i kabelki w końcu wymienione wszystkie, a autko śmiga jak nowe :mrgreen:

Tylko błąd z VCT ciągle niezidentyfikowany :neutral:

Anonymous - 02-09-2008, 14:44

odświeżam temat....wymieniłem rozrząd, świece, pompę wody, wszystko w oryginale. akumulator też mam nowy...a puma jak szarpie po zmianie biegów. przepływomierz mam czyściutki. jeżdze raczej na 98 z firmowych stacji jak statoil, bp, shell. czy ktoś wie gdzie szukac jeszcze przyczyny....
Anonymous - 02-09-2008, 19:40

Pain IQ, opisz to szarpanie. A sprzegło wymieniałeś?
Anonymous - 03-09-2008, 07:55

nie sprzęgło nie wymienione, po prostu jadę z całkiem normalną przędkością np. 40 km h na 3 biegu wrzucam 4 bieg puszczam sprzęgło dodając lekko gazu...i autem szarpie tak jakbym przy np. wysokich obrotach i większej prędkości na 1 biegu puścił gaz bez zmieny biegu...nie wiem czy dokładnie to opisałem...ale jakoś tak :???:
adrianus - 03-09-2008, 08:00

Pain IQ z może filterek paliwa ?? :lol:
Anonymous - 03-09-2008, 08:02

nowy ma 5 000 km, oleju i powietrza też
Bacha - 03-09-2008, 20:29

Miałem taką samą sytuację tylko nie w pumie, przyczyną był przegub wewnętrzny ten co wchodzi do skrzyni ... wiesz jak to najłatwiej sprawdzic podnieś auto i poruszaj kołem w przód i tył jak bedzie hałasowac taki metaliczny dzwiek to na bank bedzie przegub... a co lepsze jak tego szybko nie wymienisz to i skrzynie ci moze rozwalic :neutral: ...Łasia
Anonymous - 03-09-2008, 22:01

Nie zrozumialem tez do konca jak to jest z tym szarpaniem, ale wiem ze jelsi sprzegło a dokladnie tarcza sprzegła jest zuzyta (chodzi mi o te spręzynki w tarczy) to tez moze szarpac przy dodawaniu gazu przy niskich lub wysokich obrotech.
Słoodzik - 04-09-2008, 14:24

Według mnie Hadzi ma rację. Też uważam, że to może być sprzęgło. Miałem bardzo podobno objawy z szarpaniem na samym początku jak kupiłem auto, ale po wymianie sprzęgła już nic nie szarpie :-)
Anonymous - 16-09-2008, 07:56

odświeżam....
otóż..aktualnie szarpanie się nasiliło i przede wszystkim szarpie po odpuszczeniu nogi z gazu (przy normalnych prędkościach i obrotach) w zasadzie na każdym biegu. tak z 3 razy tak nim zabuja i potem nawet luz. jednak ostatnio mi się to nasiliło.
paliwo tankuje w zasadzie tylko na dobrych stacjach (shell, bp) i zawsze 98, albo 95 vpower...

sprzęgło raczej jest w porządku , bo tak jak mówię te same objawy są po odpuszczeniu nogi z gazu, bez udziału sprzęgła.

dalsze sugestie? wiesz ktoś może gdzie w okolicach Katowic tanio zrobić diagnostykę silnika

Volo - 17-09-2008, 15:31

Możliwe że to poduchy silnika. :evil:
Anonymous - 09-10-2008, 07:26

byłem wczoraj w serwisie i mechanik przejechał się i powiedział, że te szarpanie to wina sprzęgła. czy jesteście w stanie potwierdzić, że gość nie chce mnie naciągnąć?

[ Dodano: 09-10-2008, 13:22 ]
da sie jakoś ratować sprzęgło, jak nawala?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group