To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - auto olejozerne

Mr.Maya - 16-02-2007, 06:55

a mi sie zdawalo ze nalezy caly czas miec poziom oleju na takim samym poziomie a tu prosze o litr moze byc mniejszy :)
Cichy1983 - 18-02-2007, 23:16

juz po naprawie, wymienilem pierscienie ( dorabiane na zamowienie) wszelkie uszczelki itp.. za jakis czas wrzuce zdjecia... zrobie kosztorys.. tak aby ulatwic wszystkim nastepnym.. przejechalem juz jakies 3000 km i jest ok... (super).. jestem happy.. Naprawa zmienila wiele.. jest o niebo lepiej..
Anonymous - 19-02-2007, 09:10

Własnie jaki jest koszt takiej naprawy?moze ktos sie pochwali ile ubyło mu many many.
TomCat - 12-05-2008, 16:06

Wczoraj zrobiłem autostradą trasę gliwice - kraków - gliwice. Olej zszedł mi z połowy przedziałki na minimum ale prędkość wynosiła średnio 160 - 180, w porywach 200. W sumie nabiłem 500 km.

I wczoraj po powrocie sprawdzam olej i widzę tłustą plamę oleju na tym plastikowym czarnym rezonatorze który jest przytwierdzony do klapy maski i znajduje się na wysokości korka wlewu oleju. Już wcześniej zauważyłem że w tej okolicy wokół korka oleju jest tak dość "tłusto" ale jakoś nie zwróciłem na to większej uwagi.
Więc wyciek z pod pokrywy zaworów ? Po przejrzeniu forum myślę że zacznę od uszczelniaczy ? Czy może radzicie coś innego ?
Dodam że przed wymianą oleju puma mi łykała litr na 5000, a teraz już zszedł litr na 4000.

Opoya - 12-05-2008, 16:17

Najpierw sprawdź czy korek jest dokręcony, a gwint czysty (kolega miał podobnie, ale nie w Pumie, winny był właśnie korek).
wąski - 12-05-2008, 17:13

Prawdopodobnie będzie to korek. Mi rozsypała się ta gumowa uszczelka na korku i też trochę leciało. Zamówiłem nowy korek i problemu nie ma. A tak nawiasem mówiąc to moja dziewczyna odkąd jeździ Pumą tj. 2 miesiące zrobiła ok 2000 km i olej jak był na max tak jest. Mi po dwóch tysiącach km z max robiło się min. No ale to jest lżejsz noga :mrgreen:
bartolomeo - 13-05-2008, 09:29

Franek napisał/a:
Obecnie mam wlany połsyntetyk Mobil S 10W40 i już na dniach wymienię olej. Finał taki, że przejechałem 10 000 km i dolałem około 1 litra oleju

To normalne że 1,7 bierze olej. Każdy coś oleju dolewa, takie już są te silniki, muszą być dobrze smarowane.

bartolomeo - 13-05-2008, 20:12

Franek napisał/a:
A już nie wspomnie o takich wynalazkach jak alfa romeo czy choćby 8 czy 10 letnia honda np prelude, które biora tyle oleju co paliwa

to znowu samochody które są kręcone wysoko. Wszystkie takie silniki są kręcone wysoko, więc muszą być dobrze smarowane, ten olej po prostu musi się w jakiś sposób palić. Oczywiście bez przesady :) Są samochody które nie powinny brać oleju, np diesle ale diesla nie podkręcisz tak wysoko jak np. Hondy w benzynie czy Pumy.
A czy powinna brać na trasie mniej oleju?? to zależy, może i jest na mniejszych obrotach ale w trasie non stop masz te 3000 czy 4000 obrotów a w mieście dochodzisz do 4000 i jałowy, 4500 i jałowy(czyli te 800). Więc nie wiem czy koniecznie w trasie bierze mniej oleju.

Franek napisał/a:
Dlatego o kociaka tzeba dbać i nie meczyć go zbytnio

Dbać jak najbardziej, ale komu wmówisz żeby oszczędzał Pume?? :P Puma od 3500 nabiera życia :P :P Powiedz to Mr.Mayi lub tomciowi ;)

Anonymous - 14-05-2008, 07:29

Ja właśnie z powodu dużego apetytu mojej Pumki na olej wymieniałam go niedawno. Zmieniłam z Mobil 5W50 na pólsyntetyk - Mobil 10W40.
Została mi w bańce jeszcze chyba połowa Mobilu 5W50. Może ktoś chciałby go wziąć na dolewki? bo mnie się juz nie przyda.

TomCat - 14-05-2008, 13:27

sprawdziłem korek i wygląda ok.Gwint czysty tyle że troche syfu było ponad gwintem. No i jeszcze jak jest dokręcony na maxa to bardzo lekko się przekręca (przeskakuje).
Pomyślałem że zainwestuje w nowy korek - ktoś mi poradzi gdzie mogę go dostać i z jakich modeli pasuje ? Wątpię jednak żeby przez korek umykało mi 0.25 litra na 1000km.

Ja mam podobnie jak Ty Franek - czepiam się wszystkiego co tylko mogłoby w aucie nie grać.
Co do mojej pumy i jej oleju to uważam że jednak w trasie swoje łyknie - przecież przy 140 masz już 4000 obrotów, a kto leci w trasie tylko 140 ? Natomiast w normalnej jeździe miejsko - wiejskiej, jak zbyt nie męczę kota, to spala wyraźnie mniej. Jednak litr na 4000km schodzi jak w pysk strzelił - chciałbym to nieco zmniejszyć.[/b]

adasieniek - 14-05-2008, 14:17

Jak jeździłem na dłuższe trasy i troszkę pogazowałem to pumka brała mi nawet litr oleju na 1000km. I to wszystko po wymianie pierścieni i uszczelnień.
TomCat - 14-05-2008, 20:20

ja myślę żeby zacząć od uszczelniaczy i pierścieni.
adasieniek a co robiłeś potem ?

Opoya - 15-05-2008, 01:12

TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami.
TomCat - 15-05-2008, 08:40

Opoya napisał/a:
TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami.


Jak zawsze masz rację Opoya :wink: Wiedziałem o tym ale gdzieś mi to umknęło, że to 1,4.

Danieloon - 06-02-2009, 20:51

to może odnowie temat troszkę i powiedzcie jaki kosztorys jest gdy chce się wymienić pierścienie i uszczelniacze ???? (dla silnika 1.4)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group