Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - auto olejozerne
Mr.Maya - 16-02-2007, 06:55
a mi sie zdawalo ze nalezy caly czas miec poziom oleju na takim samym poziomie a tu prosze o litr moze byc mniejszy
Cichy1983 - 18-02-2007, 23:16
juz po naprawie, wymienilem pierscienie ( dorabiane na zamowienie) wszelkie uszczelki itp.. za jakis czas wrzuce zdjecia... zrobie kosztorys.. tak aby ulatwic wszystkim nastepnym.. przejechalem juz jakies 3000 km i jest ok... (super).. jestem happy.. Naprawa zmienila wiele.. jest o niebo lepiej..
Anonymous - 19-02-2007, 09:10
Własnie jaki jest koszt takiej naprawy?moze ktos sie pochwali ile ubyło mu many many.
TomCat - 12-05-2008, 16:06
Wczoraj zrobiłem autostradą trasę gliwice - kraków - gliwice. Olej zszedł mi z połowy przedziałki na minimum ale prędkość wynosiła średnio 160 - 180, w porywach 200. W sumie nabiłem 500 km.
I wczoraj po powrocie sprawdzam olej i widzę tłustą plamę oleju na tym plastikowym czarnym rezonatorze który jest przytwierdzony do klapy maski i znajduje się na wysokości korka wlewu oleju. Już wcześniej zauważyłem że w tej okolicy wokół korka oleju jest tak dość "tłusto" ale jakoś nie zwróciłem na to większej uwagi.
Więc wyciek z pod pokrywy zaworów ? Po przejrzeniu forum myślę że zacznę od uszczelniaczy ? Czy może radzicie coś innego ?
Dodam że przed wymianą oleju puma mi łykała litr na 5000, a teraz już zszedł litr na 4000.
Opoya - 12-05-2008, 16:17
Najpierw sprawdź czy korek jest dokręcony, a gwint czysty (kolega miał podobnie, ale nie w Pumie, winny był właśnie korek).
wąski - 12-05-2008, 17:13
Prawdopodobnie będzie to korek. Mi rozsypała się ta gumowa uszczelka na korku i też trochę leciało. Zamówiłem nowy korek i problemu nie ma. A tak nawiasem mówiąc to moja dziewczyna odkąd jeździ Pumą tj. 2 miesiące zrobiła ok 2000 km i olej jak był na max tak jest. Mi po dwóch tysiącach km z max robiło się min. No ale to jest lżejsz noga
bartolomeo - 13-05-2008, 09:29
Franek napisał/a: | Obecnie mam wlany połsyntetyk Mobil S 10W40 i już na dniach wymienię olej. Finał taki, że przejechałem 10 000 km i dolałem około 1 litra oleju |
To normalne że 1,7 bierze olej. Każdy coś oleju dolewa, takie już są te silniki, muszą być dobrze smarowane.
bartolomeo - 13-05-2008, 20:12
Franek napisał/a: | A już nie wspomnie o takich wynalazkach jak alfa romeo czy choćby 8 czy 10 letnia honda np prelude, które biora tyle oleju co paliwa |
to znowu samochody które są kręcone wysoko. Wszystkie takie silniki są kręcone wysoko, więc muszą być dobrze smarowane, ten olej po prostu musi się w jakiś sposób palić. Oczywiście bez przesady Są samochody które nie powinny brać oleju, np diesle ale diesla nie podkręcisz tak wysoko jak np. Hondy w benzynie czy Pumy.
A czy powinna brać na trasie mniej oleju?? to zależy, może i jest na mniejszych obrotach ale w trasie non stop masz te 3000 czy 4000 obrotów a w mieście dochodzisz do 4000 i jałowy, 4500 i jałowy(czyli te 800). Więc nie wiem czy koniecznie w trasie bierze mniej oleju.
Franek napisał/a: | Dlatego o kociaka tzeba dbać i nie meczyć go zbytnio |
Dbać jak najbardziej, ale komu wmówisz żeby oszczędzał Pume?? Puma od 3500 nabiera życia Powiedz to Mr.Mayi lub tomciowi
Anonymous - 14-05-2008, 07:29
Ja właśnie z powodu dużego apetytu mojej Pumki na olej wymieniałam go niedawno. Zmieniłam z Mobil 5W50 na pólsyntetyk - Mobil 10W40.
Została mi w bańce jeszcze chyba połowa Mobilu 5W50. Może ktoś chciałby go wziąć na dolewki? bo mnie się juz nie przyda.
TomCat - 14-05-2008, 13:27
sprawdziłem korek i wygląda ok.Gwint czysty tyle że troche syfu było ponad gwintem. No i jeszcze jak jest dokręcony na maxa to bardzo lekko się przekręca (przeskakuje).
Pomyślałem że zainwestuje w nowy korek - ktoś mi poradzi gdzie mogę go dostać i z jakich modeli pasuje ? Wątpię jednak żeby przez korek umykało mi 0.25 litra na 1000km.
Ja mam podobnie jak Ty Franek - czepiam się wszystkiego co tylko mogłoby w aucie nie grać.
Co do mojej pumy i jej oleju to uważam że jednak w trasie swoje łyknie - przecież przy 140 masz już 4000 obrotów, a kto leci w trasie tylko 140 ? Natomiast w normalnej jeździe miejsko - wiejskiej, jak zbyt nie męczę kota, to spala wyraźnie mniej. Jednak litr na 4000km schodzi jak w pysk strzelił - chciałbym to nieco zmniejszyć.[/b]
adasieniek - 14-05-2008, 14:17
Jak jeździłem na dłuższe trasy i troszkę pogazowałem to pumka brała mi nawet litr oleju na 1000km. I to wszystko po wymianie pierścieni i uszczelnień.
TomCat - 14-05-2008, 20:20
ja myślę żeby zacząć od uszczelniaczy i pierścieni.
adasieniek a co robiłeś potem ?
Opoya - 15-05-2008, 01:12
TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami.
TomCat - 15-05-2008, 08:40
Opoya napisał/a: | TomCat, nie zapomnaj, ze Adasieniek ma w Pumie 1.4, a Ty 1.7. A to zuplnie inne jednostki i inaczej jest z tego typu remontami. |
Jak zawsze masz rację Opoya Wiedziałem o tym ale gdzieś mi to umknęło, że to 1,4.
Danieloon - 06-02-2009, 20:51
to może odnowie temat troszkę i powiedzcie jaki kosztorys jest gdy chce się wymienić pierścienie i uszczelniacze ???? (dla silnika 1.4)
|
|
|