Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - płyn do wspomagania kierownicy
Bigikozok - 01-04-2010, 19:39
No to napisze moze tutaj,zeby nie zasmiecac
Otoz ostatnio zauwazulem nieregularny wyciek...zastanawialem sie skad to moze byc...patrze na ilosc plynow no i ubylo dosyc sporo z ukladu wspomagania,rzeklbym,ze nawet cale mnostwo-to nic,ze do teraz myslalem iz to hamulcowy Ale do rzeczy..
Ten obszar wyglada na mokry
W tych miejscach zbieraja sie krople i powoli robia kap kap
Moze to gdzies jakis przeciek-oby,albo spieprzona maglownica.... wiem,ze najlepiej pojechac do mechanika,ale obecnie brak funduszy
Czy moge po prostu dolac do max plynu-rozumiem,ze do automatycznej skrzyni koloru czerwonego ?
Czy sama jazda jest bezpieczna?
Bede wdzieczny
Anonymous - 01-04-2010, 20:36
Na pierwszym zdjeciu obstawiał bym cieknący wysprzęglik,sprawdz obudowe termostatu.
Bigikozok - 01-04-2010, 20:53
Hmm..... jakis czas temu wymienialem komplet sprzegla i co prawda nie mialem po tym odpowietrzanego ukladu bo mechanik stwierdzil,ze nie trzeba.a gdzies na forum wyczytalem ostatnio,ze nieodpowietrzenie ukladu moze byc przyczyna "wyrzucania" plynu...
Ogolnie to sie nie znam kompletnie na autach wiec polecenie spr obudowe termostatu brzmi bardzo magicznie
rafalski69 - 06-04-2010, 22:27
Nareszcie ktoś ma ten sam problem co ja. Dokładnie mam ten sam problem no i dodam ze też wymieniałem kompletne sprzęgło i wysprzęglik no i co w pierwszym miesiącu myslałem gdzieś uszczelka sączy ale był później coraz większy wyciek i ostatnio zauważyłem ze wysprzęglik doś głośno chodzi jak puszczę sprzęgło. Muszę to oddać do reklamacji
ThA-ReK - 13-03-2011, 14:40
Jeśli chodzi o płyn to musi być zgodny z normą Ford ESP-M2C 166-H i taki jest np.
Quaker State Mineral ATF (Dexron III)
Fuchs Titan ATF 3000 (Dexron II-D)
Carlube ATF-Q
lub
orygialny Ford'owski płyn o indeksie: 1565889 (cena też fordowska - 65zł/l!)
http://ford.sklep.pl/pl,p...om,ford,1l.html
Dzisiaj chciałem zamówić Fuchs'a, ale nie wiem ile go wchodzi do Pumy. Orientuje się ktoś może?
bania - 14-03-2011, 10:06
ThA-ReK, o ile dobrze pamiętam weszło mi jakieś 1.1 litra, niestety nie jestem tego pewien bo było to dawno. niewiele się z tego można dowiedzieć ale http://img710.imageshack....jaobsugi66.jpg/
Anonymous - 30-12-2012, 08:23
hmmm kurde wczoraj wycieklo mi gdzies pol zbiorniczka plynu do wsp. kierownicy
sa jakies standardowe miejsca od ktorych badac przyczyne, czy raczej spr ppjemniczek ,rurki , rureczki po kolei ? ?
Kowal - 15-07-2013, 11:34
Ja chciałbym się dowiedzieć czy b. łatwo obraca się wam kiera czy raczej jest mały opór? Jak miałem Suzuki Baleno to ręki nie dało się utrzymać na środku kierownicy samym ciężarem ręki kręciłem a tu raczej małym palcem sobie nie pokręcę coś nie tak czy normalne ? dodam, że wszystkie płyny ustrojowe są nowe zero wycieków itp.
rapart - 15-07-2013, 12:08
U nas obraca się z lekkim oporem, ale jest w miarę delikatnie. Jeśli miałbym porównać do naszego drugiego Colta CA - w Pumie jest znacznie lżej, w Colcie bardziej mi odpowiada. Za to lubej bardziej odpowiada to w Pumie, z której korzysta tylko po mieście i mocne wspomaganie zdecydowanie ułatwia manewry parkowania.
silverstar - 22-07-2013, 07:46
a sprawdzałeś płyn w zbiorniczku jest czerwony czy raczej kolor szary już? Może wymienić płyn trzeba.
Ogólnie lekki opór powinna mieć.
Kowal - 24-07-2013, 15:42
No opór jest, płyn nowiutki(10 dni ma, stary był szarawy), ale po wymianie płynu nie ma różnicy. Chodziło mi tylko czy opór czuć u wszystkich czy jest coś nie tak u mnie, bo w Suzi to jak byś kierownice od Ps3 bez sprężyn miał zero oporu jak by koła w powietrzu były.Pumą w miejscu kręci się jak by auto bez wspomagania w ruchu było coś w tym stylu.No i jeszcze dodam, że na wyłączonym silniku moja kobieta kierownicy nie obróci a i ja mam z tym problem jak by Tir to był parę ton
silverstar - 25-07-2013, 13:25
Może zaczyna się problem z maglownicą albo pompą bo u mnie chodziło dosyć ciężko potem wymieniłem płyn a teraz gdzieś mam nieszczelność bo mi płyn nawala po wahaczu.
trojan6 - 25-07-2013, 14:05
silver, uszczelniacz do układu wspomagania. Działa na zasadzie takiej jak do chłodnic.
Kowal - 25-07-2013, 15:51
U mnie nic nie cieknie też myślałem o pompie,że za słaba czy coś. Wiem że łatwiej się kręci w BMW E39 z nieszczelnym układem No i w Eskorcie 93r. też o niebo lepiej działa wspomaganie, ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru.
WieSiu - 29-07-2013, 08:54
Kowal napisał/a: | ale on ma oponki cieniutkie jak od roweru. |
i do tego pewnie kolo kierownicy ma wieksza srednice.
|
|
|