Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Niska temperatura silnika
wojteks - 08-01-2010, 12:18
To jest zwykły czujnik termistorowy (chyba tak się to nazywa) wraz z zmianą temperatury zmienia się rezystancja. Tak że za dużo tam się raczej popsuć nie może. Nie wiem czy na przykład po pewnym czasie może się rozkalibrować i pokazywać inne wskazania - chyba nie. Ja bym obstawiał termostat, tylko ten o wyższej temperaturze otwarcia. Np:
http://ewcar.pl/pl,produc...26,1303374.html
smerfooo - 08-01-2010, 12:22
witam wszystkich, ja mnialem taki sam problem z niedogrzewajacym sie silnikiem, wymienilem termostat i bylo tak samo czujniki byly sprawdzane i tez ok, ale problem byl calyczas ten sam, do czasu ostatnio jak wracalem z pracy zobaczylem felicje z nakladka na wloty chlodnicy i postanowilem zrobic to samo, dociolem kartonik przyslaniajocy chlodnice za wlotem(tam gdzie znaczek forda) i dziala XD silnik sie dogrzewa i jest oki moze to wam jakos pomoze, pozdro wszystkim
[ Dodano: 08-01-2010, 12:23 ]
ps. oczywiscie chodzi o temperature ujemna
wojteks - 08-01-2010, 12:27
To takie proste pytanie hehehe Dla czego w moim samochodzie, nie mając zasłoniętej chłodnicy i przy temp. -20 st C po przejechaniu najwyżej 4 km wskazówka jest na samym środku?? Moim zdaniem problem leży właśnie w złym dobraniu termostatu ...inna opcja nie przychodzi mi do głowy!
smerfooo - 08-01-2010, 12:43
no to w takim razie wymiekam xD, u mnie jest wszystko ok, pozdro i trzymam kciuki XD
Opoya - 08-01-2010, 12:50
smerfooo, taki karton to przysłowiowy plaster na wiadomo co. Nie leczy przyczyny tylko skutek. Na pewno coś w Twoim aucie jest nie tak. W mojej Pumie wymieniałam niedawno termostat, rzeczywiście zaciął się. Teraz wszystko jest OK.
PS. zwracaj uwagę na błędy, za ortografię można dostać ostrzeżenie.
smerfooo - 08-01-2010, 13:39
moze to jakas lipa jest u mnie zmieniona, a jaki zmienilas termostat ( producent )?
Maciek - 08-01-2010, 14:35
może to być termostat, lub czujnik szary pod cewką, ale może też być ten drugi czujnik - nie wiem jaki, mechanik mi wymieniał, ale on jest od wskazywania na desce właśnie, bo silnik nie musi być niedogrzany, może mieć tylko złe wskazanie. Ja u siebie z tym samym problemem zrobiłem tak, kupiłem termostat bosha, oba czujniki temperatury fordowskie w sklepie, w sumie z wymianą 120zł i po kłopocie, po przejechaniu 3-4km przy -15st nawet wskazówka jest w połowie i nic jej stamtąd ruszyć nie da rady.
zami3 - 08-01-2010, 20:26
heh, jak ja włożyłem kartonik to w ogóle mi się nie dźwigała wskazówka, więc od razu karton wyciągnąłem. Denerwujące jest to, bo w środku ciepło robi się dopiero jak przejadę z 15km;/ powietrze z nawiewów leci "letnie". Jutro kupię termostat i może zdążę wymienić.
Opoya - 08-01-2010, 23:45
Wymieniłam na oryginalny. Kupiony w zaprzyjaznionym sklepie z częściami do Fordów. Ceny nie pamiętam, ale nie są to duże koszty.
Warto wymienić termostat, szczególnie przy obecnych temperaturach.
Maciek - 09-01-2010, 14:10
zami3 a więc jeśli chodzi o letnie powietrze a nie ciepłe to też to przerabiałem, po wymianie termostatu i czujników wskazówka pokazywał dobrze, na środku była szybko, ale powietrze w kabinie wciąż było zimne, na to poradziło czyszczenie elektrozaworu nagrzewnicy i odpowietrzenie układu, pisałem o tym w temacie:
http://klubpumy.pl/viewto...r=asc&start=105
są tam też zdjęcia jak czyściłem elektrozawór. od razu pomogło i od tamtej pory szybko jest ciepło a nawet gorąco w samochodzie.
Anonymous - 12-01-2010, 10:53
Co do temperatury silnika to powinna być ona mniej więcej na środku pola. Jeżeli rośnie za szybko to znaczy że jest zapowietrzony układ chłodzenia. Termostat otwiera się przy temperaturze ok. 70 st C. Nie wiem dokładnie ale to można sprawdzić domowym sposobem-trzeba mieć termometr o odpowiedniej skali. Poza tym czy działa termostat można się przekonać obserwując wskazówkę-czasem widać lekkie ruchy, znaczy wszstko gra z termostatem i układ jest sprawny. Wojteks korek spustowy jest na dole chłodnicy od strony kierowcy- taki mały "dzyndzel" trzeba odkręcić. Jak go nie ma to zdjąć dolny przewód przy chłodnicy. Bardzo ważne jest odpowietrzenie układu. Jest to dosyć prosta sprawa ale upier*. Robiłem to już dwa razy. Może być też źle dobrany termostat i otwiera się przy niższej temperaturze.
bania - 13-01-2010, 21:34
witam czy ktoś może mi podrzucić linki do czujników teperatury tzn. tego pod cewką a drugi to chyba ten na kolektorze dolotowym (powietrza zasysanego?). proszę o szybkie odpowiedzi bo muszę to jak najszybciej wymienić i chce mieć pewność że kupie dobre!! wielkie dzęki
a przy okazji, czy widzial ktos u siebie czujnik ten na kolektorze? u mnie on wygląda tak http://img690.imageshack....54/p1124377.jpg ale nie mogę go znaleźć w żadnym sklepie internetowym dlatego proszę Was o pomoc
wojteks - 13-01-2010, 22:12
Czujnik temperatury powietrza jest schowany pod tym ślimakiem aluminiowym układu dolotowego w pobliżu silnika bocznikowego (krokowego). Jeżeli masz pewność że te czujniki są uszkodzone to jak już pisałem mam oba! Sprawne tak że mogę ci je za pół ceny odstąpić jeśli oczywiście cię taka opcja urządza POZDRO
bania - 13-01-2010, 22:30
wojteks, czy któryś z Twoich czujników wygląda tak jak ten mój? tak jak piszesz to jest ten czujnik obok silniczka krokowego.
wojteks - 14-01-2010, 07:17
Mam czujnik temp powietrza który wygląda dokładnie tak jak na twoim zdjęciu. I mam czujnik temp płynu chłodzącego (właśnie ten co jest pod cewką) oba sprawne ale jak byś je chciał to jeszcze je sprawdzę montując do swojego samochodu i podłączając skaner! Jeżeli nie wyskoczą błędy to na bank że będą ok!
|
|
|