To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Drgania gdy przyspieszam do 100km/h

TomSon - 25-01-2012, 16:07

Czy "półcentymetrowy" luz na kierownicy mógłby być winowajcą owych drgań?
Problem jeszcze nie został rozwiązany, mało jeżdżę puma ponieważ mam do dyspozycji inne auto ale chciałbym to wreszcie zrobić... W Pumie została wymieniona poduszka pod skrzynią co nieznacznie poprawiło sytuacje. W drodze są już nowe alufelgi ale podejrzewam że luz może być za to odpowiedzialny. Co w takim przypadku należy wymienić ? Zauważyłem ostatnio pęknięcie na poduszce pod silnikiem (chodzi o tą pod skrzynką na filtr powietrza) ale mechanik powiedział że to nic... Zamurowało mnie..

trojan6 - 15-02-2012, 20:52

Przyłączę się do tematu. Gdy mam niskie obroty, tj. około 1000 - 2000, auto szarpie po zmianie biegu, przy przyśpieszaniu. Osoba, od której kupiłem auto powiedziała mi, że czasem puma "fuka" i dławi się. Podejrzewam, że chodziło jej o te właśnie szarpanie. Wspominała do tego, że powinienem wymienić w najbliższym czasie silniczek krokowy.

Czytając ten temat, zauważyłem, że Opoya napisała, iż nie ma w Pumie silniczka krokowego.

Natomiast ja znalazłem na alledrogo coś takiego:
http://allegro.pl/silnicz...2071812349.html

Jak to już z tym jest? Jest ten silniczek, czy go nie ma?

tusia8510 - 15-02-2012, 21:10

Opoya napisała, że w pumie nie ma krokowego :roll: nie wierze :mrgreen:

Jest takowy w pumie :mrgreen:

Przeczytałam właśnie ów post Opoyi i rzeczywiście tak napisała. W każdym razie ta część z linku jest w pumie. Może faktycznie nazewnictwo tutaj szwankuje :566: :566: :566:

trojan6 - 15-02-2012, 21:16

tusia8510 napisał/a:
W każdym razie ta część z linku jest w pumie


Tusia, w takim razie pochwal się, gdzie ją znajdę?

tusia8510 - 15-02-2012, 21:17

Kurcze wiesz co, musiałabym isc luknąć pod maskę. Ale pamiętam, że to jest widoczne i łatwiutko sie wymienia.
trojan6 - 15-02-2012, 21:22

tusia8510 napisał/a:
pamiętam, że to jest widoczne i łatwiutko sie wymienia.
Super;-)

Tusia, Nie będę Cię wyganiał spacer o tak późnej porze. Może ktoś inny będzie wiedział :?:

tusia8510 - 15-02-2012, 21:25

Już mam :mrgreen:

Jest w tym temacie fota :

http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=30 :568:

Przy okazji jest tam instrukcja jak przeczyścić ten co aktualnie masz.

Opoya - 15-02-2012, 21:33

Bo w Pumie naprawdę nie ma silnika krokowego :P I każdy fan tego modelu powinien o tym wiedzieć :twisted:

To że ktoś błednie nazywa części (np. a Allegro lub w sklepach), to już jego sprawa, ale na pewno nie świadczy to dobrze o sprzedwacy.

trojan6, sprawdź też (oprócz zaworu wolnych obrotów) przepływomierz. Możesz też zobaczyć co z sondą lambda. Auto ma jakieś błędy?

trojan6 - 15-02-2012, 21:33

I już wszysko wiem, dzięki Tusia :wink:

Ja dużo nie wiem o tym aucie - czyżbym nie była fanem :P ??

Opoya, niestety nie mam pojęcia gdzie jest sonda lambda (myślę, że gdzieś w rurze wydechowej) ani przepływomierz :oops:

Co do podłączenia do kompa, to koniecznie muszę to zrobić (świecąca się kontrolki ABS, ASR, poduszki non stop), ale jest problem, bo nikt u mnie w okolicy nie odpowiedniego programu diagnostyczego w którym byłaby Puma.

W najbliższym czasie znajomy spec obiecał mi, że załatwi podpięcie do właściwego programu - mam nadzieję, że uda mu się...

tusia8510 - 15-02-2012, 21:38

trojan6 nie za ma co :wink:

Opoya już nadrobiłam zaległości :oops: szczerze, myślałam, że silniczek krok. i zawór bocznikowy to wymienna nazwa tej samej części. Już będę wiedzieć że nie :D

Anonymous - 21-02-2012, 21:04

No, przyłączam się i ja do tematu.
Powyżej 100km/h trzęsie budą (twarz zdrętwiała!), wciskam sprzęgło - spokój.
Koła wyważone. - bez zmian.
Tył na przód zamieniony. - bez zmian.
Felgi zmienione. - bez zmian.
Łożyska zmienione. - bez zmian.
Wachacze ok.
Tuleje zmienione. - bez zmian.
Amortyzatory ok.
Jutro spróbuję przejechać się na letnich oponkach i jeśli to nie pomoże - nie wiem.

kolargol - 21-02-2012, 22:47

może poduszki pod silnikiem :?:
Anonymous - 22-02-2012, 00:39

słyszałem o przypadku krzywej półosi która przy pewnej prędkości wpadała w duże wibracje
crxdor - 22-02-2012, 08:30

SzprotkaCiotka, dokładnie deejay, ma racje na 99% stawiam na luzy na półosi
marcinsonax - 22-02-2012, 21:50

Moim zdaniem jeżeli to by była półoś to jak wyrzuci na luz to nadal drżała by buda. Przecież one bez względu czy na biegu czy na luzie się obracają. A te zimówki co teraz masz to nowe czy już kilku letnie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group