To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Pumka gasnie na zimnym silniku

bania - 21-11-2007, 21:11

silniczek krokowy dość łatwo wyczyścić i na pewno nic sie z niego nie wyleje bo jedyne co przez niego przepływa to powietrze. są w nim dwa otwory które trzeba dokładnie w środku wyczyścić np. benzyną, jakimś zmywaczem, przy użyciu pędzelka, pałeczek kosmetycznych, szmatki itp. w środku jest sporo czarnego osadu, własnie to trzeba usunąć. na pewno dasz radę. co do reszty pytań to ja nie czuję się na siłach. po
Opoya - 22-11-2007, 01:20

To nie jest silniczek krokowy! Tylko zawór bocznikowy wolnych obrotów. To wbrew pozorom ważne, dzieki temu można się zorientować jak to działa. Aha - nie reguluje się go, jest sterowany elektronicznie przez moduł.
Anonymous - 22-11-2007, 14:27

MZet napisał/a:
No ale jeśli jest zepsuty to chyba nie będzie wskazywało na desce że silnik jest ciepły..
Prawda czy nie?
U mnie też tak się dzieje, ale u mnie to wogóle sprawa się nadaje do archiwum X :)


Niekoniecznie. W zasadzie sprawy z archiwum X to domena tego czujnika :) Kiedy podaje bzdurne dane do komputera ma to wpływ na wszystko. Znajomy w Mondeo miał takie cuda, że szkoda gadać. Dużo się wykosztował i wreszcie jakiś mechanik mu polecił wymianę czujnika i jak ręką odjął :)

bania napisał/a:
no dzieki petosik za info. ale powidz mi jeszcze czy ten czujnik widać jak się podniesie maskę czy trzeba od spodu sie do niego dobierać. a w razie jakbyś był troche mniej zajęty i miał troche czasu to daj zdjęcie. thanks anyway :wink:


Wiesz, ja z nim problemów nie mam ale przymierzam się do wymiany typowo profilaktycznie. Z wstępnych oględzin to dostęp jest od góry. Mój problem polega na braku czasu i już się biorę za to 2 tygodnie a czujnik wożę w samochodzie w schowku :) W ten weekend postaram się to wymienić i dam znać dokładnie co i jak. Pozdrawiam

Anonymous - 22-11-2007, 15:56

Wyczyściłem dzisiaj ten zawór wolnych obrotów (benzyna ekstrakcyjna+ pędzelek + powietrze ze sprężarki = błysk :D ) i nic to nie dało :/
Jakoś się wcale nie zdziwiłem :)

Zauważyłem że jest tam plastikowa "śrubka" (pięciokąt). Jeśli zawór jest nierozbieralny (a jest bo jest zalany gumą z jednej strony), to do czego ona służy??
Dorobiłem sobie specjalnie kluczyk do niej ale na razie wstrzymałem się z kręceniem dopóki tutaj nie uzyskam odpowiedzi na to pytanie, bo po prostu nie chcę nic zepsuć.
Wie ktoś może po co to jest?

bania - 22-11-2007, 18:27

petosik napisał/a:
Wiesz, ja z nim problemów nie mam ale przymierzam się do wymiany typowo profilaktycznie. Z wstępnych oględzin to dostęp jest od góry. Mój problem polega na braku czasu i już się biorę za to 2 tygodnie a czujnik wożę w samochodzie w schowku W ten weekend postaram się to wymienić i dam znać dokładnie co i jak. Pozdrawiam

no dzieki. a powiedz mi jeszcze ile to kosztuje i o co mam pytać tzn. może jakiś numer katalogowy czy coś takiego no chyba że do mojej 97 rok jest inny?! wielkie dzieki

Cytat:
Zauważyłem że jest tam plastikowa "śrubka" (pięciokąt). Jeśli zawór jest nierozbieralny (a jest bo jest zalany gumą z jednej strony), to do czego ona służy??

tego sie raczej nie odkręca. na pewno jest nierozbieralny

Pusia24 - 28-11-2007, 17:22

dzień dobry!mam problem pod całkiem ciekawym tytułem "przygasanie i nierówna praca śilnika na wolnych obrotach, duszenie itd.." czy ktoś jest mi coś w stanie poradzić!?? śilniczek krokowy wyczyściłam i nic??dalej to samo??błagam o pomoc! :567: :567: :567:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group