To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

Słoodzik - 21-09-2010, 20:21

Puma do liftingu ma taki sam rozmiar klocka. Późniejsze modele mają już większe tarcze i klocki.
Sid0r - 15-02-2011, 01:07

Trochę się naczytałem tego tematu, przejrzałem jakieś 11 stron, więcej nie dałem rady.
Teraz mam pytanie co do tarcz + klocków. Wiele osób piszę o brembo max, są też wpisy o Mikodach, o Zimmermanach.

Tak więc proszę o konkretne rady, na konkretnych doświadczeniach - co kupić do 400 zł (bo na razie jestem w stanie tyle wydać). Na forach vw i skody bardzo dobrze ludzie wypowiadają się o Mikodach (podobno produkują tarcze dla Brembo?!) - tańsze niż brembo i zimmermanny, a podobna jakość.
Od razu chcę napisać, że samochód eksploatowany głównie w mieście, ale kilka razy do roku zdarzają się jakieś dłuższe wypady, dlatego chciałbym "wyśrodkować" to, jakich tarcz potrzebuje.
Najgorsze jest to, że w zimie samochód cały czas wpada w poślizg, cały czas włącza się abs (nawet na drodze, która wydaje się nie być oblodzona lub pokryta poważnie śniegiem), dlatego chciałbym to zmienić.

Pozdrawiam,
Karol

Dokładnie chodzi mi o te MIKODY - http://allegro.pl/tarcze-...1422961900.html
I polecane z innych for klocki do tego zestawu - TRW - http://allegro.pl/klocki-...1434918935.html

Anonymous - 15-02-2011, 02:27

Osobiście mam nawiercane, nacinane tarcze Mikody i chwalę je sobie.
Za kpl dałem niecałe 200pln ;) i poprawa hamulców była znacząca :)

crxdor - 15-02-2011, 09:47

również mam nacinane i nawiercane mikody, plus klocki brembo, skutecznośc hamulca bardzo dobra natomiast musisz się liczyć że do najcichszych nie należą. a co do poślizgów to najpierw bardziej zastanowił bym się nad oponami.
Szczepan - 16-02-2011, 09:56

Sid0r, startujesz (to jakaś literówka, sorrki :)) w rajdach, rallysprintach że chcesz wydać kasę na hamulce?
Dobry klocek do oryginalnej tarczy (np. EBC Zielone) i sprawa załatwiona.
Nawiercana tarcza to 3x szybciej zjada klocek, a nawiercana jest po to żeby szybciej stygła. Przy normalnej jeździe kupowanie takiej tarczy to całkowity bezsens.

ar2r - 19-07-2011, 20:20

Podepnę się pod temat.
Zna ktoś może numer katalogowy klocków Ferodo Premier pasujących do tarczy o średnicy 258mm-Puma po lifcie.Może ktoś ma takie założone w swojej Pumie?
Wolę się upewnić,że dobrze sprawdziłem w katalogu.

Tast - 10-08-2011, 14:31

Coś dla potomnych:
U mnie zestaw Mikoda + Ate po dotarciu zaczął niemiłosiernie piszczeć.. Hamuje bardzo dobrze, nie szarpie, nie bije, ani nic takiego, tylko to piszczenie...! :mad:

bariwo - 10-01-2012, 01:08

I ja miałem Mikody. Po 1,5 roku użytkowania zmieniam je. Dwa razy były już szlifowane, bo powykrzywiały się i biła kierownica przy hamowaniu. Rowków w ogóle już nie ma, bo zostały "zebrane". Głośne jak diabli. A szkoda, bo Tomek Mikoda (właściciel firmy) to mój znajomy.

Teraz wybór padł na EBC Ultimax + EBC GreenStuff.

sharky - 04-02-2012, 12:10

Ponieważ na wiosnę muszę zabrać się za hamulce z przodu w mojej Pumie to powoli zaczynam się za czymś rozglądać. Pytanie do Was: które hamulce (tarcze + klocki) wybralibyście do Pumy 1,4? Zastanawiam się np. nad standardowymi, fordowskimi tarczami oraz klockami ze sklepu ewcar.pl za ok 350 zł komplet z wysyłką lub nad tarczami D316 i klockami DP1051 firmy EBC za ok 360 zł komplet z wysyłką ze strony http://www.ebcbrakes.pl. Warto?

Ewentualnie jakie polecilibyście inne firmy czy zestawy? Moje wymagania to dobrze hamujące, standardowe hamulce w dobrej cenie, które nie rozsypią się po pół roku. :razz: Bez sportowych udziwnień typu nawiercania, nacinania czy też duża wytrzymałość na wysoką temperaturę bo udziwnienia te są mi po prostu niepotrzebne i zbędne.

Jako ciekawostkę dodam, że mam u siebie tarcze oryginalne fordowskie jeszcze od nowości, tylko klocki były wymieniane, Przebieg 146 tys. km.

Dietih - 04-02-2012, 12:35

sharky, napisz do tego gościa http://www.halpor.pl/sklep.htm ,
namiar na niego mam z forum focusa, tam jest użytkownikiem i się ogłasza, handluje hamulcami ATE, EBC, Zimmerman, itd. ma na prawdę dobre ceny. :wink:

ja brałem od niego ostatnio klocki ATE w korzystnej cenie.
napisz mu że jesteś z forum forda i zapytaj o zestawy do Pumy.

[ Dodano: 04-02-2012, 12:37 ]
P.S. o tu masz jego wątek http://www.focusklubpolsk...ead.php?t=53534

Gracjan - 08-05-2012, 18:52

Witam. Przymierzam sie do zmiany tarcz bo obecne mam wykrzywione. Powiedzcie mi, czy jest sens prostować obecne, czy od razu zmienić? Jeśli zmienić to jaki zestaw tarcze+klocki polecacie i jakie szczęki na tył. Bo sam już nie wiem co wybrać. Z góry dzięki za pomoc ;)
Anonymous - 08-05-2012, 19:21

Ja ponownie zakupiłem Mikody GT ;) Co do zestawu klocków - zastanawiam się jeszcze...
Myślałem nad EBC green stuff ;) ale cena mnie przeraża :D

Anonymous - 08-05-2012, 23:20

poldek tylko pamiętaj, że Greeny są twardymi klockami, więc tarcze też powinny być dość twarde. W przeciwnym wypadku, klocki, je pokrzywią.
Z drugiej strony, jeśli te tarcze co masz są twarde (osobiście nie znam, wnoszę po nazwie), to klocki też musisz mieć twarde.
A szczególnie twarde, jeśli tarcze masz nacinane, nawiercane, etc. :564:

bariwo - 08-05-2012, 23:52

A ja zrobiłem sobie taką przyjemność, że... zamieniłem sobie zupełnie przypadkowo, przez ślepotę kurzą, demencję starczą i pecha, tarcze 259 na 239 :(

Dłuższy czas rozglądałem się za nowymi tarczami i klockami. Wybór padł na EBC Ultimax+Green Stuffy. Oglądałem w necie, oglądałem, wybrałem, musiałem poczekać prawie 2 tygodnie (wszyscy niby tarcze EBC czy to Turbo czy Ultimax mają w bezpośredniej sprzedaży, a okazuje się że trzeba poczekać minimum tydzień na ich sprowadzenie).

W końcu przyszły. Jak przyszły to się ucieszyłem, nie zerknąłem do środka, zawiozłem do mechaniora. A ten dzwoni do mnie jak już porobił inne rzeczy i wziął się za wymianę tarcz, że... zaciski za duże. A specjalnie do tych tarcz kupiłem jeszcze większe zaciski. Pytam się go jak to możliwe, a on mi na to, że... tarcze są 239 mm :(: (:(

Przeglądałem kilka aukcji, ofert sklepu, wszędzie te Ultimaxy występowały jako 259. Pech chciał, że kupiłem jak ślepy starzec na Allegro rozmiar 239 w ogóle nie będąc tego świadomym. Okazało się, że jedna jedyna aukcja była z tymi 239 i ślepy bariwo w nią kliknął, a nie w kilka innych z tarczami 259 :)

Więc drugi komplet zacisków musiałem kupować, bo już zwrócić tarcz nie mogłem (upłynęło ponad 10 dni), tym razem mniejszych.

I tak zrobiłem sobie prezent za ponad 800 PLN w postaci mniejszych niż miałem zamontowane tarcz ;(

A mam takie pytanie: zamontowana tarcza na piaście powinna być nieruchoma, czy unieruchamia się ona dopiero po dokręceniu koła?

Lewa tarcza jest na "sztywno" zamontowana (po odkręceniu koła nie chodzi na boki), ale prawa nie (rusza się trochę). A montował p.Adam z Kobyłki. Jak powinno być prawidłowo?

Nie mogę się teraz przyzwyczaić do tego widoku: koło 16 cali, szeroka opona 215 i... 239 tarcza :(

Gracjan - 09-05-2012, 05:48

Napiszcie, czy warto toczyć te tarcze, czy wymieniać? Tarcze mają dopiero 1.5 roku i jakie szczęki kupić, bo te ostatnie też krótko wytrzymały i piszczały :/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group