Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?
Anonymous - 30-01-2013, 10:58
Weglug mnie, można stosować również syntetyk 5w40. 5 bo lepsze smarowanie na zimno (ale jeśli silnik jest zjechany, może dymić na zimnym) , 40 ponieważ ma lepsze właściwości ochronne na ciepłym w stosunku do 30 (raczej do nowych jednostek z malym przebiegiem lub dostosowanych do rzadkiego oleju).
Sid0r - 30-01-2013, 20:08
Ja leje 5w40 już od ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony
maniek86krk - 12-04-2013, 11:06
Zbliza mi sie wymiana oleju i zaczynam sie zastanawiac czy nie zalac Magnatec Professional A5 5W-30 wcezsniej jezdzil na mobil1 10w40. Czy przy takiej zmianie musze robic plukanke silnika ? Jesli tak to czy nie wplynie negatywnie na silnik 1.7?
sharky - 12-04-2013, 14:08
Raczej nie przechodzi się z półsyntetycznego oleju na syntetyczny. Lepiej zawsze zalewać go takim jaki był wlany. Nieważne jaka marka tylko oznaczenie np. 10W-40.
WieSiu - 12-04-2013, 16:40
Na syntetyku moze byc tylko lepiej. Nie wiem co to za dziwna mania pisania,ze nie wolno zmieniac z polsyntetyka na syntetyk. Ktos probowal i ma zle doswiadczenie ze tak radzi ? Ja mam same dobre doswiadczenia po takich zmianach.
sharky - 12-04-2013, 17:04
Jeżeli ktoś zalał już półsyntetyk to raczej nie dla kaprysu tylko z jakiegoś powodu (np. duży przebieg, ubytki oleju itp.). Silnik jest już "przyzwyczajony" do pracowania na oleju o zupełnie innych parametrach (gęstości, lepkości itd.). Raczej nie powinno zmieniać się "na lepsze" oleje w tym przypadku. Przykładem dobrania złego oleju mogą być zapieczone pierścienie tłokowe przez co olej zacznie znikać w błyskawicznym tempie, a efektem będzie remont silnika.
WieSiu - 12-04-2013, 17:22
Piszesz cos co mialo miejsce 20 albo i wiecej lat temu. Ludzie najczesciej nie leja polsyntetyka bo cos sie dzieje,najczesciej leja taki bo taki im wlewa mechanik z automatu,albo chca przyoszczedzic,bo nie wierza w to ze syntetyki sa takie duzo lepsze. Poza tym ford dopuszcza polsyntetyk wiec pewnie nie widza problemu zeby przyoszczedzic.
Takze nie powielajmy jakis chorych teorii sprzed lat a piszmy o doswiadczeniu.
Jak pierscienie zapieczone to i tak bedzie brac olej niezaleznie co wlejesz. Wlewajac syntetyk mozesz nawet liczyc ze pierscienie puszcza i silnik sie naprawi.
kolargol - 13-04-2013, 16:52
WieSiu, kiedy wreszcie przestaną pokutować te mity o oleju rodem z czasów syreny....
maniek86krk - 13-04-2013, 17:53
Rozumiem że nie ma co słuchać mitów tylko lać syntetyk tak? Dziwi mnie też że czas jest wyznacznikiem jaki olej lać mianowicie w astrze którą posiadam a wczesniej posiadał moj tata od nowości po 9 latach miała przejechane 29 tysięcy kilometrów i przy wymianie oleju mechanik zalał z automatu 10W40 nie pytając nikogo o zdanie.... niestety tata nie zmienił później oleju i do tej pory jezdzi na 10W40 a ma nalatane 86 tys w chwili obecnej. Myślałem o zmianie na pełen syntetyk ale wszyscy których pytałem odradzali ze względu na wiek silnika. Silnik zdrowy bez wycieków przebieg pewny bo od nowości w rodzinie
zygiboos - 13-04-2013, 18:09
Kurde, przed 2-ma dniami wymieniałem na półsyntetyk 10w40, wiedział bym to bym syntetyka zalał... bo mi też wszyscy co chwilę mówili że rozszczelnię silnik, zniszczę go...
A szkoda, pojeździł bym sobie na syntetyku no nic może za rok... oby WieSiu miał rację
WieSiu - 13-04-2013, 18:46
zygiboos napisał/a: | no nic może za rok... oby WieSiu miał rację |
nie ze oby mial, jak silnim masz sprawny to nic mu nie bedzie, a olej na syntetyk przydaloby sie zmienic przed zima,bo ma lepsze wlasciwosci w niskich temperaturach.
maniek86krk napisał/a: | ma nalatane 86 tys w chwili obecnej. |
to nad czym tu sie zastanawiac ? przeciez to jak nowy silnik, a jesli zacznie ciec,to na innym oleju tez by zaczal,bo akurat tutaj wiek ma znaczenie.
maniek86krk napisał/a: | i przy wymianie oleju mechanik zalał z automatu 10W40 nie pytając nikogo o zdanie.. |
i o tym wlasnie pisalem wczesniej, tak niestety czesto bywa
MarcinP - 13-04-2013, 19:55
Ja miałem wlany 10w40, ale zmieniłem na 5w30 i jest wszystko super. Oleju trochę łyka, ale w granicach normy chyba - 8tyś km dolałem jakieś 350ml.
WieSiu - 13-04-2013, 20:09
norma to nawet 1l/1000km,wiec w Twoim przypadku MarcinP to jakby nic nie palil
MarcinP - 13-04-2013, 20:11
No to jest dobra wiadomość Także nie ma co się zastanawiać, jeśli silnik jest sprawny, to lejcie syntetyk.
ar2r - 13-04-2013, 20:33
http://www.mobil1.pl/kron...kty-i-mity.aspx
|
|
|