Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor
Anonymous - 26-08-2008, 18:29 Temat postu: Turbo Speedy , juz Ci odpowiadam , troche w skorcie bo nie mam za duzo czasu zeby sie rozpisywac , pod koniec tygodnia , jak dam rade to wysle Ci cala specyfikacje .
Wiec wyglada to tak :
Turbina T3/T04B Turbonetics -cisnienie do 2.5 bara , w sumie bardzo podobna do K03 tyle ze ja mam ceramiczne lozyska i tytanowe elementy wirujace .
Strumienica oczywscie , filtr powietrza K&N caly zestaw , do tego swiece NGK-SPARK
Zmienilem rowniez troszke zawieszenie , tarcze wentylowane , na 4 sruby srednica 258 TURBO GROOVE ,klocki FERODO DS PERFORANCE(SPORT)
Amortyzatory KONI,sprezyny EIBACHA, a i rozporka SPARCO , ale to taka pierda .
Nie wiem co mam CI jeszcze napisac , spoisuje sie to w sumie ok , tak faktycznie mam wedlug czlowieka ktory mi to zakladal jeszcze jakies 30 km mocy zapasu , ogolnie jest niezle , tylko ze turbina nie pracuje mi na tym poziomie obrotow jakie ja bym chcical , bo zamiast pracowac na jakis 2000tys ona odpala dopiero pomiedzy 3-3.5 tys , no ale coz nie mozna miec wszystkiego , o spalaniu juz Ci mowilem , a no i oppony mam zmienione na (moze dla was to bedzie wynalazek , ale sa naprawde wypasik , ) Gieseveld Sport , polecam wszystkim
Jak jakies jeszcze pytanka to pisz/cie:)
Pozdrawiam goraco :)Jachoo
Gaydek - 26-08-2008, 18:53
Jachoo, skoro masz tak bardzo interesującą Pumę to dlaczego nie opiszesz jej w dziale Nasze-wasze Pumy, http://www.klubpumy.pl/viewforum.php?f=166 ?
Miło słyszeć, że projekt się udał, gratuluję .
Speedy - 26-08-2008, 19:37
Jachoo, no bardziej to bym prosil o jakis opis zmian technicznych silnika/odprężenia/strojenia i turbiny Hamulce zawiecha itp mnie nie interesują
Nic dziwnego ze CI turbina łapie tak wysoko jak masz takie "wiadro" Od K03 to wg mnie jest w pip większa
czekam na jakieś bardziej szczegółowe informacje Pozdrawiam
Anonymous - 26-08-2008, 19:46
K03 z T3/T4 nie ma nic wspólnego oprócz tego że obie to turbo.
taka turbina nadaje sie do wysokoobrotowych Hond lub aut z silnikiem przynajmnie 2,0.
Ja też chetnie poczytam o szczególach technicznych silnika
Speedy - 26-08-2008, 20:01
PumaRST, ze tak zapytam od razu na jakiej turbinie TY masz to zlepione wszystko..?? Bo widzę ze tak jak ja ładujesz 0,5.??
Anonymous - 26-08-2008, 20:06
T3/T4 wydech A/R 48 ( Srednia T3), Kompresor A/R 60 (z T04),
tylko na chwile obecną ja nie mam stałego boostu 0,5 bara tylko w piku, a stałego jest 0,3-0,4.
a jak nie wystarczy na 300KM ta turbina to zmieniam częśc gorącą na taka jak była w Sierra Cosworth czyli A/R 63
Speedy - 26-08-2008, 20:39
PumaRST, noo....300KM to tak może być już po maksie dla tej dmuchawki:) Myślę, że na 270 Ci styknie...zobaczymy i życzę jak najwięcej
Ja już mam nadzieję jutro ruszę na miasto poszaleć wieczorem Dziś nie było czasu sie zająć autkiem bo mi się rozszczelniło zaraz przed flanszą od turbiny i...nie wiem jak to możliwe ale metalową uszczelkę tak wywiało że jej nie było w ogóle... Zobaczymy co będzie tym razem...
Pietia - 20-07-2010, 12:20
Chciał bym odswieżyć temacik
Mam pytanie, ma ktoś jeszcze Pumke z Turbo lub kompresorem ? jakie są teraz ceny turbo ? i czy jest sens ładować sie w to ? I ofc bardzo sie zmniejsza żywotność silnika ?
wojteks - 20-07-2010, 13:30
Ja tam za bardzo na turbo się nie znam ale znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories i wydaje mi się żę nawet jak doliczyć przesyłkę ze stanów to i tak to może być super cena!
Speedy - 21-07-2010, 07:21
Pietia, Temat rzeka....
Anonymous - 31-08-2010, 17:13
ile by kosztowalo zamontownie kompresora i ile mocy by dalo miej wiecej i co jeszcze przytym trzeba zrobic w pumce:D bo chce polepszyc swoja pume:D:)
jesusek - 01-09-2010, 14:47
przepraszam ale bardzo mnie rozwalaja w postach zapytania w stylu "ile by kosztowalo zamontowanie kompresora "
nalezy zadawać pytanie " mam silnik taki a taki chce 190KM z momentem od 2500obr , chciałbym to zrobić na eatonie m62 ile musiał bym zaplacić przy złożeniu na "odzyskach" i wystrojony jakąś świnką .
i na takie pytanie można odpowiedzieć z dokładnością do 1000zł po 30 min kalkulacji.
a co trzeba zrobić?
wszystko albo nic , zależy czy chcesz być najszybszy na parkingu , czy bezpiecznie wozić dziecko do szkoly.
jak juz ktoś tu napisał temat rzeka ....
zrobienie silnika 4 cyl profi na NEW gratach z odprężeniem profi na tlokach i korbach kutych ze zrobieniem odpowiedniego CFM w glowicy , z przygotowaniem cieplnym kanałów zaworów prowadnic , z przygotowaniem i zestrojeniem ukladu dolotowego , wydechu oczywiscie profi , nie mówiac juz o strojeniu .
a i tak jak ma cos sie wys..rać to sie ....
roboty , jest duzo , zwlaszcza w silnikach ktorych nikt do turbo nie wymyslil .
oczywiscie mowimy tu cały czas o profi robocie ktora zagwarantuje bezpieczne 300KM z miare plaskim i wczesnie pojawiajacym sie momentem obrotowym.
bo jesli ktos chce zwiekszyć spalanie o 40% i moc o 25-30% to oczywiscie mozna wziac byle suszarke dac jej oliwy i ustawic na 0,3 bara i czeka c co pierwsze pierdnie a potem zastanawiać sie dlaczego
jesli ktoś jest zainteresowany , moge dokladnie krok po kroku przedstawić moj projekt , zapewne zrobie to w kilku jak nie nastu postach , podajac co , jak , i za ile tak naprawde mnie to kosztowalo , ktora prace wykonalem samemu a którą musiałem zlecić. i co osiągnąłem
pozdrawiam aDam
Anonymous - 01-09-2010, 23:12
jesusek, nie mam zamiary robić tego w pumie, ale jestem zainteresowany tym, co sądzisz. Chętnie się zapoznam.
Snaco - 02-09-2010, 06:19
Jak znam życie to bez 20 000 zł sie nie obejdzie. Dlatego czy nei lepiej sprzedać pumę i za 30 000 kupić cos mocniejszego? Puma jaka jest każdy widzi...
Anonymous - 02-09-2010, 11:00
speedy chyba wlozyl juz w auto w ok 20.000 , ale co jak co wedlug mnie warto bylo.
ma teraz cos ok192KM ale widok tak szybkiej pumy jest bezcenny i zawsze jak go widze mam mega banana na pysku
|
|
|