To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Niska temperatura silnika

bania - 14-01-2010, 11:14

wojteks, ok dzieki. na razie od Ciebie nie kupię bo wczoraj zamówilem oba tylko nie wiem czy będą dobre. jakby co to się odezwę

[ Dodano: 19-01-2010, 14:21 ]
czy ktoś wie jakim kluczem można odkręcić ten czujnik pod cewką, bo za cholerę się nie mogę do niego dobrać??? nie chodzi nawet o sam rozmiar klucza tylko jak on wygląda, bo jest tam malo miejsca. czy to jest klucz plaski, nasadowy czy jeszcze inny?? dzieki

[ Dodano: 01-02-2010, 12:00 ]
witam ponownie. ogólnie nie widzę zainteresowania tematem ale chcę po raz kolejny opisać swoje postępy może komuś się kiedyś przyda. otóż w sobotę wymienilem termostat (nieorginalny), czujnik temperatury ten pod cewką, nowy plyn chodzący. niestety nie wszytsko się poprawilo. ogrzewanie dziala lepiej, wskazówka na desce nadal wskazuje niedogrzany silnik chociaż jest lepiej niż bylo wcześniej. jak zrobi się cieplo za radą forumowiczów przeplukam caly uklad chlodzenia. mam jeszcze pytanie: jak spuścić CAŁY (sorry za wrzaski) plyn z ukladu chlodzenia. z tego co pamiętam wchodzi tam okolo 7 litrów a mi wylalo się tylko 5 l. silnik byl cieply, zawór nagrzewnicy otwarty na max, dmuchaliśmy powietrzem pod ciśnieniem? jeszcze jedno pytanie : jak latwo zdjąć pasek wielorowkowy, bo mocno się z tym namęczylem a wiem że jest to proste tylko trzeba wiedzieć jak??? pytam bo pasek jest do wymiany i przy najbliższej okazji muszę to zrobić?
resume: satysfakcja z soboty spedzonej przy samochodzie -ogromna. szkoda że efekt nie do końcataki jak się spodziewalem. pzdr

sharky - 07-12-2010, 00:30

Mam mały dylemat ponieważ wydaje mi się, że moja Puma ma chyba zbyt niską temperaturę silnika. Rozmawiałem już z Opoyą na ten temat ale postanowiłem jeszcze napisać na forum bo nie wiem czy coś z tym robić, a jestem ciekaw Waszego zdania. Otóż prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni Celsjusza i w Pumach temperaturę taką wskazuje idealnie prosta wskazówka na środku skali. U mnie jest tak:

Zdjęcie zrobione akurat po przejechaniu 11 kilometrów ale po przejechaniu większych odległości wskazówka jest w tym samym miejscu. Dodam, że w kabinie jest ciepło (ciepły nawiew działa), a dodatkowo wydaje mi się, że Teraz moja Puma pali troszkę więcej niż zeszłej zimy. Puma podłączona była w ASO Forda pod kompa i nie wykryto żadnych błędów. Czy coś może być nie tak? Termostat, jakiś czujnik? Czy to normalne zjawisko w Pumach, że wskazówka od temperatury wskazuje taką temp. jak u mnie na zdjęciu?

Anonymous - 07-12-2010, 05:31

bania aby zdjąć pasek wieloklinowy trzeba zluzować napinacz. To to koło pasowe najgłębiej umieszczone jak stoisz przodem do silnika-zaraz za kołem pasowym wału, jedno z największych. Ja stosowałem chyba nasadkę 17 na długim ramieniu. Jak już wpasujesz klucz z nasadką trzeba popchnąć do oporu-powinien zluzować się pasek. Zapamiętaj jak jest ułożony, bo potem są kombinacje jak to było. Powodzenia :wink:

[ Dodano: 07-12-2010, 05:34 ]
sharky ja mam podobny problem. Od kiedy wymieniłem pęknięty przewód do chłodnicy mam podobny problem, niby wszystko dobrze ale coś nie tak. Nie wiem może to termostat ale czy na pewno.

wojteks - 07-12-2010, 08:03

Mi też kiedyś się tak nie dogrzewał w zimie. Po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy.
Anonymous - 07-12-2010, 08:56

wojteks pamiętasz może jaki to termostat. Chodzi mi o symbol katalogowy albo przy jakiej temperaturze się otwiera. Ja znalazłem dwa rodzaje- na 74 i na 82 stopnie Celcjusza. daj znaj jabyś coś znalazł.
wojteks - 07-12-2010, 10:55

Ja na pewno założyłem termostat o wyższej temperaturze otwarcia. Właściwy termostat dobrali mi w sklepie. Pozdro
kolargol - 07-12-2010, 11:55

sharky, u mnie teraz też się tak dzieje po wymianie płynu chłodniczego i elektrozaworu. Tak się zastanawiam czy to nie termostat, ale czy mógł się zepsuć przy wymianie ww części? w sumie to robię dosyć krótkie odcinki ale nawet przy temp. jakie były po 7 km powinien już chyba osiągnąć 90 stopni.
sharky - 07-12-2010, 11:58

Rafi82 napisał/a:
Chodzi mi o symbol katalogowy albo przy jakiej temperaturze się otwiera. Ja znalazłem dwa rodzaje- na 74 i na 82 stopnie Celcjusza.


Kup taki: http://ford.sklep.pl/pl,p...26,zetec,s.html

Wygląda na to, że ten drugi na 74 stopnie jest do Pumy 1,6: http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1303377.html

Dużo roboty jest z wymianą termostatu? Chyba też wymienię...

bania - 07-12-2010, 12:21

Rafi82, dzięki za odpowiedź
sharky, mam tak ciągle. dodatkowo brak ogrzewania a w długim korku temperatura rośnie do czerwonego!! walczę z tym co zimę i nie wiem o co chodzi! wymiane termostatu poszukaj na forum, było już kiedyś chyba nawet z fotorelacją

sharky - 07-12-2010, 15:39

A czy wymieniając termostat trzeba wymieniać tez jakieś uszczelki?
Opoya - 08-12-2010, 11:09

Hmm... mam podobnie, wskazówka jest nisko, ale poza tym auto się zachowuje OK, duży obieg działa, Puma szybko się rozgrzewa, nawiew (po rozgrzaniu silnika) mogę ustawć na gorący i taki jest.

Wymiana termostatu ZTCP wymaga wyjęcia alteratora, ale nie jest to jakiś duży problem. O uszczelce nie pamiętam, ale chyba nie była potrzebna.

marcinsonax - 08-12-2010, 13:50

Ja mam w swojej takie same wskazania i ogrzewanie ładnie działa więc raczej to rzecz normalna.
samwsz - 08-12-2010, 18:24

U mnie to samo "dmucha" gorącym powietrzem, że po kilometrze muszę zmniejszać ogrzewanie...
Pokrętło wiatraka tylko na 1.

rafalski69 - 08-12-2010, 21:42

ok a sprawdzał ktoś z was przez kompa jaka jest temp silnika w odpowiednim położeniu wskazówki na liczniku :lol:
sharky - 08-12-2010, 22:19

U mnie była sprawdzana ale nie pamiętam ile dokładnie było. Chyba 70 coś w takim miejscu jak na foto ale ręki sobie nie dam uciąć. :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group