Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony letnie
Gaydek - 12-08-2005, 10:16
Ale zostaje jeszcze problem szerokości... spalanie, hamowanie, przyspieszanie,... . Myślisz, że warto zakładać tak szerokie ogumienie . Ja do swojej Pumki (przy obecnej "konfiguracji") bym takich opon nie założył. Moja Pumka jeździ na 7,5x16 z oponami 195/45 i mam ogranicznik (nie mam dystansów).
Matuch - 19-02-2006, 22:38
Może pisze w złym miejscu
Jednak kupiłem Pumę niedawno
Na zimowych stalowych 13
Zastanawiam się czy jeśli założę za chwilę letnie 15 (195)
to czy odczuję jakiś spadek mocy?
he?
Natali - 19-02-2006, 23:22
Spadek mocy będzie minimalny raczej konfort sie pogorszy
Matuch - 20-02-2006, 00:16
Czy to znaczy że to auto latem na oryginalnych
felgach jest o wiele mniej komfortowe?
Do tej pory jeździłem Escortem lub Safrane
Teraz Puma wydaje mi się dość twarda
Choć w zaktętach jeżdżę dużo szybciej
Czy latem będzie dużo gorzej?
Anonymous - 20-02-2006, 08:55
Natali napisał/a: | Spadek mocy będzie minimalny raczej konfort sie pogorszy |
Nie zgadzam się , samochód na większych kołach jest wygodniejszy i stabilniejszy , nie odzczówa się dziur, na naszych pięknych drogach. A Puma na 15 lub 16 sprawuje sie świetnie , wręcz przeciwnie na 13 masz gorszy komfort.
Pozdrawiam
Matuch - 20-02-2006, 09:18
A jak to jedzie w koleinach Damian?
Zwykle auta na szerszej gumie zachowują się tam nieco dziwnie
foo - 20-02-2006, 09:31
wielkość opon: oczywiście, że jeżeli kupisz sobie np. takie 17 jak ma Gaydek, to każda dziura będzie powodowała wypadanie plomb
koleiny: hmm, przynajmniej moja Pumka jest węższa niż większość kolein, więc się jeździ 'okrakiem'
Jacek - 20-02-2006, 12:10
Gaydek ma 16”
Z rozmiarami opon to jest tak że im niższy profil oponki to lepsze prowadzenie autka w zakręcie, ponieważ oponka z niższym profilem mniej się wygina na boki.
Niestety polskie drogi nie pozwalają na zbyt niski profil i moim zdaniem profil 45mm to max.
Jeździłem Audi A4 na 17” z profilem 40mm. NA POLSKICH DROGACH TO MASAKRA!!!
Ania - 20-02-2006, 12:20
Ja mam letnie 17" niskoprofilowane, i tak jak Czarny kiedys napisał, jest max twardo W zakręty wchodzi sie super, ale dziury to trzeba omijać jak sie tylko da, bo inaczej sie podskakuje i jest średnio przyjemnie Ale na razie ich nie zmieniam, bo moje super felgi by mi nie pasowały zreszta pumka na tych szerokich oponkach wygląda rewelacyjnie
Natali - 20-02-2006, 19:32
damianroy napisał/a: | Nie zgadzam się , samochód na większych kołach jest wygodniejszy i stabilniejszy , nie odzczówa się dziur, na naszych pięknych drogach. A Puma na 15 lub 16 sprawuje sie świetnie , wręcz przeciwnie na 13 masz gorszy konfort. |
Na 13 gorszy konfort na wiekszych kolach chciales napisac na nisko profilwych oponach auto jest stabilniejsze z tym sie zgodze,ale napewno jest gorszy konfort niz na(13) oponie ktora ma wiekszy balon to jest logiczne zreszta to jest tylko moje skromne zdanie siedze w tym temacie(opon)dopiero od 16lat. Zona jezdzi na 15 (195/50/15) i jest znosny konfort po zalozeniu kol zimowych (185/60/14)napewno jest lepszy ale jezeli chodzi o wyglad to inny temat. Ja osobiscie wole nisko,szeroko,twardo pozdrawiam. Norman
Paweł - 22-02-2006, 11:32
damianroy napisał/a: | jeżdziłem wieloma samochodami , tigra , calibrą , CRX ..... ale puma to naprawde świetne auto nie sprzedam go nigdy. |
I tak trzymac A co do calibry to nie mozna jej zaliczyc do samochodow. Wolalbym juz jezdzic taczka z silnikiem.
Powracajac do tematu ja jezdze na 16 215/40 i jest to nadzwyczaj stresujjace. Polecam przynajmniej profil 50.
Pusia - 30-03-2006, 15:36
Coś się zmieniło od ubiegłego roku?
Bo chciałabym być na bieżąco... Może coś nowego wiecie, które oponki są najlepsze?
W tym roku chciałabym kupić 16 ".
Jakieś propozycje?
Bankowy - 31-03-2006, 14:47
Pirelli P Zero
Passenger - 31-03-2006, 15:32
Pewnie nie są najlepsze ale z mojej strony polecam Toyo Proxes T1-S lub jego następca T1-R, efektowne i efektywne.
Pusia - 31-03-2006, 15:59
Bankowy napisał/a: | Pirelli P Zero |
Chodzi o Pirelli P. Zero Nero?
|
|
|