Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?
wiertło - 28-12-2013, 15:11
kolargol, no niestety gaz ma wpływ na mały pobór oleju.
Gamboa - 29-12-2013, 12:04
wiertło, powiesz mi mniej wiecej jak to bedzie wygladało? bo gdybym teraz zalał olejem 15w40 to nie powinno teoretycznie tyle brac oleju co teraz jak jest na 10w40?
to , że teraz dolewam to nic tylko chodzi mi o gaz, bo jak założe gaz to lanie litry na 1k km mnie nie bedzie cieszyło, tymbardziej ze moj olej nie jest tani
wiertło - 29-12-2013, 12:10
Gamboa, zmiana oleju nic Ci tu nie da. Musisz najpierw zabrać się za piec jechać do mechanika i obadać co jest lub kupić pewny silnik. Ja mam 1,7 w gazie to troszkę oleju bierze ale to nie dziwne bo kręcony silnik jest czasami do odcinki
kolargol - 29-12-2013, 15:53
wg mnie to jest tylko i wyłącznie wina stanu silnika, jak padaka to będzie brał nawet jak się mineralnego naleje.
WieSiu - 29-12-2013, 18:00
A do pumy mineralnego się nie leje. Jak bierze olej to należy silnik naprawić lub wymienić a nie zajezdzac go jakimś kiepskim olejem.
Już lepiej niż mineralny wlewać polsyntetyczny GM za 60zł za 5l.
Gamboa - 30-12-2013, 21:31
silnik jest ok, ja tez go krece do odciecia, teraz zauwazyłem spadek spalania oleju co jest dziwne.
pozatym czytałem ze bedzie brało olej nawet gdy silnik jest zimny, dopiero zmnijsza jego pobór, kiedy silnik osiagnie odpowiednia temp
Dukes - 30-12-2013, 23:16
Gamboa napisał/a: | pozatym czytałem ze bedzie brało olej nawet gdy silnik jest zimny, dopiero zmnijsza jego pobór, kiedy silnik osiagnie odpowiednia temp |
To normalne i wynika z rozszerzalności cieplnej silnika. Jeśli jeździłeś kiedykolwiek jakimiś pojazdami dwukołowymi z PRL-u to zapewne znasz pojęcie "puchnącego tłoka" Otóż metale (nie tylko) mają tendencje do zmiany swojej objętości podczas zmiany temperatury, dlatego np. delikatnie zużyty silnik potrafi się "uszczelnić" podczas osiągnięcia temperatury roboczej.
Nie wiem jak ma się to do dzisiejszych czasów ale jako ciekawostkę dodam, że w latach 80/90 silniki projektowane do motosportu jak np. niektóre modele Porsche, miały fabrycznie zwiększony luz montażowy po to aby podczas piłowania silnika na torze nie dochodziło do m.in właśnie puchnięcia tłoka
Raubritter - 16-04-2015, 13:58
Witam! Wybaczcie ale odświeżam temat. Jakiś czas temu zakupiłem Pumkę, silnik 1.7 ma już spoooro przejechane, na pewno 185tys. Nie wiem jaki olej był wcześniej lany, czytam wasze posty i doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie jak wleję półsyntetyk Mobila 10w40. Zgadzacie się ze mną?
Pozdrawiam
Chm.Oskar - 16-04-2015, 16:45
Raubritter, na początek, zgodnie z regulaminem zapraszam tu http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=196643#196643
A co do Twojego pytania, to wiadomo 10w-40 pasuje do mieszania z każdym, więc jak nie masz pewności jaki był wcześniej, to śmiało wlewaj ten.
Anonymous - 16-04-2015, 17:55
Ja nie miałem pewności i zalałem 5W30. Polecam MOTUL 8100 Eco-NERGY. ( bańka jedyne 200zł ) + 10KM doszło.
pumiak55 - 28-04-2015, 09:42
Co sądzicie o firmie Fuchs jeśli chodzi o oleje? o te: http://ipartspl.wix.com/i...cf215f35a12ed80
Używał ktoś? Przeczytałem o nich dobre opinie i zastanawiam się nad kupnem.
screen - 28-04-2015, 14:46
Mogę ci polecić Valvoline max life 5 w 30, lub 10 w 40. Do aut z mniejszym przebiegiem sprawdzony mam Mobil 5 w 40 który pracuje u mnie w drugim aucie w trudnych warunkach.
zullo - 22-05-2015, 19:08
Wygląda na to, że mało popularne australijskie i amerykańskie oleje są najlepsze. Sprawdziłem cenę na allegro ok. 350 zł za 5 l. Co o tym sądzicie?
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
[ Dodano: 09-06-2015, 14:43 ]
A jeździ ktoś na czymś takim?
https://www.amsoil.com/sh.../?code=ASLQT-EA
Jqb - 24-06-2015, 22:14
a propos bardzo dobrych olei, ktoś słyszał i może testował markę Xenum? http://www.autoxen.pl/
Ja z osobistych doświadczeń przetestowałem na Audi a6 2.5tdi dodatki:
Mg gear
oraz MOX-G
Różnice:
-zmiana biegów jednym palcem, nie słychać przekładni
-silnik ciszej pracuje, bardziej elastyczny i żwawszy, 5 bieg mogę wrzucić od 60km/h a wcześniej dopiero od 70km/h,
Do skrzyni dolany już z 3 msc temu a do oleju dopiero co po wymianie więc jeszcze nie wiem czy coś na zużyciu paliwa wyjdzie mniej ale prawdopodobnie tak
Ogólnie do Pumy również chce dodać przy wymianie oleju a do skrzyni w najbliższym czasie może wyeliminuje problem wstecznego chyba, że ktoś ma jakieś zastrzeżenia?
Opoya - 25-06-2015, 04:38
W przypadku silinka 1.7 dolewając dodatki do oleju można uszkodzić silnik. Gładzie cylindrów w tych silnikach pokryte są specjalną warstwą i to właśnie tę warstwę można uszkodzić.
Sprawdź dokładnie skład tego specyfiku. Na podanej stronie specyfikacja jest kiepska. Jeśli dodatek ma w składzie drobinki (metali, grafitu etc) "wcierające" się w metalowe powierzchnie, to nie nadaje się do 1.7.
|
|
|