Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor
Snaco - 02-09-2010, 11:16
lewadzki, jak masz chajsy....to lepiej w auto niz na przysłowiowe dzi..wki, wino i pianino..... Jednakże jak długo tym autem pojezdzi, zwroci mu sie to troche czy wcale.... Wiadomo ze przyjemnosci czasem nie ma co przeliczac na kase.... ale wsadzic np 6 000 w auto za 24 000 a 20 000 w auto za 10 000 ..... to jest róznica kolosalna...
Anonymous - 02-09-2010, 11:28
nie no wiadomo , tak jak mowisz, ale niektorzy widac na przykladzie speediego nie dbaja o to czy sie zwroci czy nie, ale ma za to niepowtarzalne autko.
punkt widzenia, zalezy od punktu siedzenia
Anonymous - 02-09-2010, 21:00
Ja w tej chwili nie widzę dla siebie auta za 30.000, 40.000 czy nawet 50.000. Gdybym miał 20.000,- czy 30.000,- to bym to wsadził w Kociaka i bym objeżdżał lanserów w drogich brykach, a jednocześnie miałbym niepowtarzalną i jedyną w swoim rodzaju Pumę.
Owszem kupicie za taką kasę auto nowsze, wygodniejsze, bardziej komfortowe, ale niekoniecznie szybsze od zrobionej Pumy za takie pieniądze. Wiadomo, wszystko zależy od tego, czego każdy z nas oczekuje od samochodu. Ja na razie dzieci nie mam, przeprowadzki nie planuję a rodzina i znajomi nie chcą nawet ze mną jeździć Wiec ja potrzebuję auta które będzie dawało zaj... radochę z jazdy i nie będzie klonem samochodu zaparkowanego obok.
Anonymous - 02-09-2010, 21:50
Panowie powiedzmy sobie szczerze Ford Puma jest super, ale za 40 000, 50 000zł mam sciagnieta z Angli albo kupiona w kraju podrasowana Subaru impreze lub Lancera. Watpie czy nawet podrasowana Pumcia dała by rade Subaru po tuningu. Oprócz mocy liczy sie takze mozliwosci i wytrzymałośc silnika oraz trakcja. OK jakbym kupił Pume za 10tys i włożył w niął drugie 10tys i miał ze 190km i 350Nm to w sumie warto za 20tys mam autko z dobrym wyposazeniem co niejedno dobre autko bierze na prostej, ale poz tej ceny mozna kupic takze mocne lepsze autko. Nie oszukujmy sie
Anonymous - 03-09-2010, 19:28
A we mnie zaczyna rodzić się myśl, aby zrobić Super Pumę. Niedawno dowiedziałem się,że do Mazdy MX5 wstawiają silniki od Corvetty. Więc skoro to jest możliwe, to pewnie do Pumy też da radę wsadzić jakiegoś potwora. Podobno są gdzieś Pumy po 350KM i 620KM, ale to niepotwierdzona informacja.
Gaydek - 03-09-2010, 20:57
Są nawet takie co mają 700 KM , http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3609 .
I takie z mocą 466 KM też , http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=268 .
jesusek - 07-09-2010, 16:08
Witam
Tak jak obiecałem podzielę się z wami kompletnym zakresem prac i kosztów jakie musiałem ponieść aby samochód poruszał się sprawniej.
Mimo że wszelkie prace były wykonywane przez ostatnie półtora roku opis, dla łatwiejszego przyswojenia, będzie nie chronologiczny tylko tematyczny.
Część pierwsza - układ hamulcowy.
Standardowe hamulce w kocie, jak zapewne niektórzy z was wiedzą, nie są idealne.
Poszukiwania odpowiednich elementów zakończyły się dość szybko .
Po zakupieniu po sztuce kompletnych piast z zwrotnicami na szrocie , przystąpiłem do pasowania elementów. Efektem tego jest obecny układ hamulcowy który można bez przeszkód zaadaptować do modeno II III oraz Focusa.
Po wykonaniu ze stali szlachetnej adapterów grubości 14 mm wycinanych laserem (ciąłem osobiście), zostały zamontowane zaciski BREMBO 4 tłoczkowe które miedzy innymi są stosowane w BMW 740 E38 na tarczach Fokus RS 324mm. Problem pojawił się natomiast z tyłem , a mianowicie zaciski oraz tarcze dopasowałem ale przystanąłem na ręcznym. Rozwiązaniem okazał się ręczny hydrauliczny. Nie chcąc zmieniać wystroju wnętrza element mocujący wykonałem samemu z blachy stalowej grubości 2 mm do którego przymocowana została pompa hamulca nożnego z audi B3 bez ABS ( dwusekcyjna ). Wszystko to zostało zamontowane pod samochodem i jest uruchamiane standardowym fordowskim mechanizmem hamulca ręcznego.
Tylne hamulce wykonane są na tarczach przednich od modeno/cougar 278mm oraz zaciskach przednich stosowanych w modeno/cougar do silnikow 2.0 włącznie. Jedyne co trzeba zrobić to rozwiercić otwory w mocowaniu jarzma z fi10 na fi12 oraz zebrać z Średnicy piasty dokładnie 1 mm.
Efekt . po ostrym 3 krotnym hamowaniu z 130 km/h można bez problemu dotknąć zacisków. Jak do tej pory nie udało mi się przegrzać hamulców, doprowadzić do fadingu, nie mówiać już o tym że nie ma najmniejszych drgań na kierownicy( potrafią występować przy zaciskach pływających )
Część druga – mechanika silnika - głowica
Głowica silnika została poddana obróbce. Powiększono gniazda zaworowe ssące z 33mm na 34mm oraz wydechowe z 28mm na 30mm oraz wyszlifowano na 3kąty. Powiększono także nieznacznie ( zoptymalizowano ) kanały dolotowe. Prace zajęły mi około 3 tygodnie ( 3kąty wykonał profesjonalista). Zawory na zamówienie wykonała dla mnie firma PARADOWSCY, . Zawory osadzone zostały na sprężynkach Crowera ( specyfikacja do 9000obr/min) i tytanowych talerzykach, zamki zaworowe zastosowano wzmocnione.
W głowice weszły wałki Crower model 62502T o czasach otwarcia dla uchylenia 0.01 IN na zaworach wynoszących 256st.
Na wałkach założono kółka rozrządu regulowane także Crowera.
Głowica została splanowana o 0.8 mm.
Część trzecia – mechanika silnika – blok
Blok silnika został poddany „renowacji”, dzięki znajomemu mogłem pozwolić sobie na wykonanie pomiarów punktów charakterystycznych bloku po wygrzaniu do 200st.celc.
Ponieważ wszystko wyglądało dobrze, w pierwszej kolejności ultradźwiękowo rozbito kamień i inne „osady” które zebrały się przez lata, wykonano szlif pod zakupione wcześniej tłoki odprężające Woessnera rozmiar 86mm czyli nad wymiar 1,6mm, podebrano denka tłoków tak aby po zebraniu 0.3mm bloku oraz splanowaniu głowicy o w/w 0.8 mm stopień sprężania nie był większy niż 8.3 : 1 .
W bloku znalazła się nowa pompa olejowa, ustawiono odpowiednio natrysk oleju na denka tłoków ( do tej pory chlapały na część która jest najmniej obciążona ), zamontowano korbowody firmy P.E.C a wszystko na panewkach ACL ( można było zastosować nominały ) i śrubach ARP2000.Oczywiscie poszły wszystkie nowe uszczelki, uszczelniacze itd. ( jak to nazywam – normalia )
Koło zamachowe zostało odchudzone o 3 kg , zamontowano docisk sprzęgła made by RADZIKOWSKI® oraz organiczna tarcze.
Wszystkie elementy szlifowane zostały także wyważone statycznie i dynamicznie na zamówienie w AUTOSZLIF ul Dęblińska , pracuje tam znajomy z którym studiowałem na SIMRze. ( serdeczne podziękowania ).
Zamontowano chłodnice oleju MOCAL.
Część czwarta – układ wydechowy
Standardowy układ wydechowy „wyleciał” . Pierwsze miejsce zajął „Baran” firmy OBX pod turbo z flansząT25. Na nim została powieszona nowa turbina Garrett GT28RS tzw. „DISCO POTATO” model 739548-5 z A/R .64. Dalej jest Downpipe 3” który przechodzi na końcu w 2,5” z jednym katalizatorem , tłumikiem środkowym przelotowym i rozejściem na dwie strony rurami 2” zakończonymi tłumikami przelotowymi. Całość wykonał zgodnie z projektem Pan Wojtek firma EL-TEC .( serdeczne podziękowania )
Część piąta – układ dolotowy
Także wykonany zgodnie moim projektem przez Pana Wojtka z EL-TEC.
Obudowa filtra zaadoptowana z Cougara 2.5, do niej mocowany element dolotu 3,25” z zamocowanym MAF-sensorem zwężający się do 3” z wejściem na odmę z OIL-TANKA ( własnej roboty) oraz wyjście na DV Forge zasilający w ten sposób w powietrze turbosprężarkę. Z turbosprężarki wychodzi rura 2” do wykonanego na wymiar INTERCOOLERA 75mm/210mm/650mm , z niego już rurą 2,5” aż do przepustnicy firmy OBX 65mm średnicy. Przepustnica jest osadzona na fabrycznym, ale wzmocnionym i rozwierconym kolektorze dolotowym w którym zamontowano IAT z Forda Cougara 2,5 oraz MAP-sensor MPX4250AP.
Część szósta – układ paliwowy i zapłonowy
Pompa paliwowa jest standardowa ( na razie daje rade ), także listwa paliwowa jest standard, zmienione są wtryskiwacze na nowe Bosch model 0280 155 968 o wydajności 440cc przy 3 barach, zmieniono regulator ciśnienia paliwa na AutoGauge ( Chiny lub inna Korea ).
Całość jest sterowana DETIII na FI, po to zresztą zamontowano IAT i MAP w kolektorze dolotowym, dodatkowo parametry są brane z TPS oraz CLT i na tej podstawie zgodnie z algorytmem Speed Density jest regulowana dawka paliwa całkowicie niezależnie od fabrycznego ECU. Korekty w niskich zakresach obciążeń ale praktycznie do odcinki są korygowane dodatkowo po sondzie szerokopasmowej LC-1 Innovate.
Drugi DETIII zajmuje się tylko i wyłącznie sterowaniem zapłonem z korekcjami po IAT i MAP oraz sterowaniem doładowania za pośrednictwem zaworka N75 z Audi TT225 z korekcją po zastosowanym biegu ( na 1 i 2 biegu jest mniejsze doładowanie w średnich prędkościach obrotowych ) , dodatkowo są 2 mapy zapłonów i doładowania na „miasto” i „szaleństwo” , Docelowo zostanie zamontowany wtrysk metanolu sterowany także tym DETIII.
Wszystkie rury , rurki , itd. Zastosowano SAMCO.
Kolektor owinięty grafitowym bandażem termicznym , turbina w „ubranku” , downpipe oraz początkowa część układu wydechowego z katalizatorem włącznie owinięta także bandażem.
Wszystkie rury zasilające w olej i chłodzenie turbiny w oplocie stalowym .
Co do cen proszę pytać , postanowiłem nie doprowadzać nikogo do zawału
Co do większych szczegółów także proszę pytać
Anonymous - 07-09-2010, 19:31
CZŁOWIEKU, pojechałeś grubo. Odezwę się do Ciebie. Podaj jeszcze jakieś dane po modyfikacjach. Jakieś prędkości, moc, foto ?
jesusek - 07-09-2010, 20:20
jedyne co moge podać w tej chwili , to samochód odprężony do 8.3 : 1 z 10,5 : 1 bez jakiego kolwiek doładowania po przejechaniu około 3000 km legitymuje sie ciśnieniem sprężania 10,7 na każdym cylindrze równo i mocą 142KM przy 6100 obr/min oraz 176Nm przy 4170obr/min.
Anonymous - 07-09-2010, 20:23
ty masz pume ?
142KM, hmmm patrzac na 192 u Speediego to tak malo troche
Słoodzik - 07-09-2010, 20:57
Jesusek, ma cougara
Ale powiem, że w szoku byłem jak Adam otworzył bagażnik i pokazał wszystkie te gadżety które będą montowane. Naprawdę jestem pod wielkim, pozytywnym wrażeniem
Opoya - 08-09-2010, 00:22
Od dawna kibicuję zmianom, które Jesusek przeprowadza w swoim Cougarze. Pochwalę się, że nawet miałam okazję przejechać się tym autem (jeszcze bez turbo) i... robi wrażenie.
Oczywiście musze pochwalić autora tego wątku - to co robi robi z głową i widać, że zna się na rzeczy. Nie tylko z postów, ale z rozmów i podejścia do sprawy. Wprawdzie mamy nieco inne sprojrzenie na pewne aspekty*, ale szacun za ogrom pracy i ogrom wiedzy.
*nudno byłoby jakby wszyscy mieli takie samo zdanie na każdy temat
Snaco - 08-09-2010, 06:26
lewadzki napisał/a: | 142KM, hmmm patrzac na 192 u Speediego to tak malo troche |
ale tu jest jeszcze bez turbo... jak doda turbo to z palcem w nosie bedzie miał ponad 200.
Anonymous - 08-09-2010, 08:23
Seryjnie 131 KM, zgadza się?
Anonymous - 08-09-2010, 17:23
snaco niby tak, ale jak na taka rozpiske to malo tych kucy jak narazie
|
|
|