Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony zimowe
Opoya - 06-10-2006, 11:59
fanny, jak mogłeś przejeździć 6 zim na oponach kupionych w zeszłą zimę?
Poza tym nie kupuje się opon bo wyższa lepsza, tylko takie które najbardziej pasują do zalecanego rozmiaru. Do Pumy zalecane są 195/50R15, wyższy profil (195/55) daje różnicę ponad 5%! A to zdecydowanie za dużo (dopuszczalna różnia 2%).
Passenger - 06-10-2006, 13:03
Opoya, też zastanawiałem się nad sensem tej wypowiedzi, ale chyba chodzi o to, że Fanny używa już drugiego kompletu tych opon...
Opoya napisał/a: | Do Pumy zalecane są 195/50R15, wyższy profil (195/55) daje różnicę ponad 5%! A to zdecydowanie za dużo (dopuszczalna różnia 2%). |
Ja mam 195/55 R15 i jeździ się bardzo dobrze...
Opoya - 06-10-2006, 14:15
Być może chodzi o drugi komplet, ale z wypowiedzi to nie wynika
Na zimę mam Dunlop Winter Sport M2 i jestem bardzo zadowolona (to drugi komplet, musiałam wymienić dwie, bo były rozwalone, ale udało się tanio cały komplet). 195/50R15. Na tych z wyższym profilem też będzie się dobrze jeździć i spokojnie się mieszczą, ale licznik będzie przekłamywał.
fanny - 06-10-2006, 15:46
Tak tak chodziło i chodzi oto ze jak kupowalem w prezencie Od GKG Car Bytom(juz nie ma) otrzymalem stalowe felgi z oponkami i przejezdzilem 5 zim i w ubiegla zmienilem na te same tyle ze nowe a co do profilu 50 czy 55 to na zime lepszy 55 mialem okazje widziec pumke na 40 a nawet na 13 calowych 155 70 13
Opoya - 07-10-2006, 00:00
fanny, wytłumacz czemu profil 55 jest lepszy od 50? Tylko rzeczowo.
I jeszcze jedna osobista prośba - używaj znaków przestankowych, to nie boli, a o wiele łatwiej się czyta...
fanny - 07-10-2006, 07:46
Na zime najlepsza opona to opona wysoka i wąska,wtedy ma najlepsze własciwosci jezdne czyli np 195/50/15 teoretycznie jest gorsza ,niż 175/65/14 a co do profilu 50/55 to 55 lepiej tłumi nierówności ,co bardziej chroni przed oderwaniem się koła od drogi co daje lepsza przyczeność.Tak mniej wiecej wytłumaczył mi to kiedyś szpec od opon.
Opoya - 07-10-2006, 10:06
Nie tyle wysoka i wąska, co wyższa i węższa...
Oponiarz nie wspomniał jednak o dwóch sprawach. Pierwsza to, że przy określonej wadze samochodu opony nie mogą być węższe niż konkretne zalecenia, a zalecenia są nie bez powodu określane przez producenta.
Po drugie - im wyższa opona tym gorzej się zachowuje na zakrętach, a wiadomo, że Puma tu właśnie spisuje się na medal, więc po co jej to odbierać.
Co do tłumienia nierówności, to prawda, ale do pewnego poziomu, póżniej wbew pozorom traci się zdecydowanie własności jezdne samochodu.
No i ostatnia sprawa, skoro poducent zaleca konkretny rozmiar, to nie bez powodu. Znając rozmiar wzrorocowy możemy, korzystając z kalkulatora zamienników opon, określić jakie opony możemy założyć do konkretnego samochodu. I mimo, że można jeździć na 195/55R15, to ja jednak zdecydowanie polecam profil 50, choćby z powodu różnicy średnicy opony w stosunku do standardu (dopuszczalna zalecana różnica to 2%, w przypadku profilu 55 jest to już ponad 5%).
PS. gdyby było tylko jak mówisz, nikt nie bawiłby się w zakładanie szerszych i niższych opon na lato.
PSS. dzięki za znaki przestankowe
Mr.Maya - 07-10-2006, 14:46
165/65R14 sa idealne dosc latwo takie kupic za przywoitye pieniadze i prawie sa identyczne rozmiarem jak letnie.
Paweł - 08-10-2006, 18:19
To mabyć żart ??Jedyna prawda to to ,że są tanie
Mr.Maya - 09-10-2006, 11:01
Opona serynja 15'' ma srednice 576mm a podany rozmiar przezemnie ma 570.1mm co daje blad -1.03% a to jest 5.9mm. Wiec miesci sie w 2% bledzie wiec gdzie tu masz zart?? Profil jest dobry jak na warunki zimowe. Zima nie jezdzisz po sniegu chyba 200km/h
Snaco - 09-10-2006, 11:42
jeździ.....
Paweł - 09-10-2006, 11:46
Dzieki Snaco Mr. Maya te opony są tak wąskie,że przy pierwszym lepszym zakręcie czy na śniegu czy na mokrej nawierzchni opona ci złazi z felgi. Kolejny wielki "plus" to to, że będzie przy ostrzejszej jeździe nawalać o nadkola (sprawdziłem to !).
Mr.Maya - 09-10-2006, 12:42
Ford takie zaleca opony do pumy na zime. 15'' odpadaja zawsze mozesz zalorzyc 175 bo sa minimalnie wieksze niz seria. Niestety zima u nas wyglada tak ze zamist drogi mamy mase dziur wiec dlateo patrze zeby miec jak najwiekszy profil opony zeby felg nie prostowac co chwile.
Jacek - 27-10-2006, 21:30
Na temat opon zimowych:
1. Technologia produkcji opon zimowych jest już tak zawansowana że teorię o tym iż węższa opona prowadzi się lepiej od szerszej można sobie miedzy bajki włożyć. Tak może było jeszcze w początku lat 90-tych, ale nie obecnie.
2. Ja jeżdżę na oponach Firmy GOOD YEAR Eagle Ultra Grip GW-3 na fabrycznych wiatraczkach, nie narzekam ani na prowadzenie, ani na hamowanie i nie mam z tymi oponami żadnych problemów, a Pumka śmiga na nich po śniegu jak przyklejona. Jest to opona przeznaczona do samochodów sportowych lub usportowionych.
Anonymous - 29-10-2006, 12:53
A co zrobić jak mam opony letnie na felgach 16"? Nie założe na nie zimówek tylko musze kupić też nowe felgi pod opony zimowe, prawda?
Mam nadzieje, ze sie nie kompromituje takimi pytaniami, ale to moje pierwsze auto i mam je dopiero od kilku dni. To tak na swoja obronę...
|
|
|