Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Jaki olej?
Speedy - 15-04-2006, 23:41
Hehe...na kazdym oleju jest napisane syntetyk..na 95% jest syntetyk Polsyntetyki sa juz od 10w chyba...a 15w to juz napewno polsyntetyk
Paweł - 16-04-2006, 09:23
15w to juz napewno mineralny
Waluś - 16-04-2006, 09:25
Dokładnie tak - "15-tka" to jest mineralny.
Wiem, bo sam na takim jeżdżę...
Speedy - 16-04-2006, 10:31
Waluś, Paweł, yyy..???? Dobra..ni ebede sie klocic bo nie wiem jak to jest z mineralami poza tym ze sa najbardziej do kitu MIneraly to te co dziury wszystkie zalepiaja w silniku tak..???
Lukas - 16-04-2006, 10:46
Wydaje mi się że liczby zawarte w opisie oleju wcale nie oznaczają czy jest to syntetyk półsyntetyk czy mineralny. jest to tylko klasa lepkośći.
Te same klasy lepkości można uzyskąć na różne sposoby i właśnie tu występuje podział
na rodzaje oleji i co za tym idzie na ich włąściwości.
Speedy - 16-04-2006, 11:59
Tak tak..masz racje..te liczby oznaczaja klase lepkosci NIe wiem jak jest z mineralami ale wlasnie klasy lepkosci decyduja o tym czy olej jest syntetyczny czy polsyntetyczny Wiadomo ze polsyntetyk jest gestrzy i zatrzymuje bardziej brudy a full syntetyk jest rzadki i je wyplukuje dlatego tez jest wazne zeby uwazac co sie wlewa poniewaz jak juz kiedys sie mialo polsyntetyczny olej i sie zajeje syntetyk czyli 0w lub 5w to moze czekac remont silnika gdyz moze on wyplukac usczelki Nie raz to slyszalem z wielu cenionych zrodel wiec cyba cos w tym jest...
Lukas - 16-04-2006, 12:29
Speedy napisał/a: | klasy lepkosci decyduja o tym czy olej jest syntetyczny czy polsyntetyczny |
Chyba nie masz racji, o tym czy jest syntetyczny czy nie decyduje to w jaki sposób został wyprodukowany i z jakiego surowca.
Jacek - 16-04-2006, 15:51
zgadzam się z Lukasem
Klasy lepkości nie decydują o tym czy jest to syntetyk czy nie, z tego co się orientuje i co czytałem to liczby przed pierwszą literka „W” mówią przy jakich temperaturach olej zamarza, z tego co pamiętam liczba „0” = - 30Ă°C, natomiast liczba przy drugiej literce „W” mówią przy jak wysokich temperaturach olej nie traci swoich właściwości smarnych.
Klasa jakości np.: API SL/CF, ACEA A3/ B3/B4 mówi w jakiej technologii olej jest wykonany. Czyli jak wysokie normy są spełnione przy jego produkcji.
Speedy - 16-04-2006, 23:04
Dobra...juz sie nie kloce Dowiem sie dokladniej jak jest i wtedy powiem A wtedy skad wiadomo czy sie ma polsyntetyk czy full..???
Anonymous - 30-04-2006, 15:45
ktoś może ostatnio zmieniał olej z syntetyka na semi?jest róznica zauważalna np. na ucho?albo macie jakieś własne spostrzeżenia?
Mr.Maya - 30-04-2006, 16:55
http://www.castrol.com/ca...ntentId=6006520
Używa ktoś tego oleju??Bo jest podobno idealny do Pumy 1.7
Cichy85 - 08-05-2006, 14:05
prosz o konkretna odpowiedz bo z tego co tu czytam to juz nie wiem jaki olej wlac !! a teraz w srode jade na wymiane i ogolny przeglad !!
jaki olej tam siedzi to nie wiem, autko jest z 97.09.09 a pierwsza rejestracja w 98 roku, przebieg to 123 tyś km, nic o nim za bardzo nie wiem bo autko jest z niemiec,
i jaki najlepiej wlac olej !!! syntetyk czy polsyntetyk czy jaki tam jeszcze he?? i jaka marke oleju najlepiej byscie polecali ??
pozdrawiam
Bankowy - 08-05-2006, 14:23
W takiej sytuacji najbezpieczniej jest zalac markowym półsyntetykiem. Jeśli jeździł na syntetyku - będzie dobrze, jeśli na mineralnym (stosunkowo mało prawdopodobne) - będzie dobrze, jeśli na półsyntetyku - będzie idealnie. Marka? Coś dobrego, ja osobiście preferuję Mobil lub Castrol. Pozdrowienia!
Opoya - 08-05-2006, 21:41
Ja jednak polecam syntetyk. Oczywiście jeśli z silnikiem nic się nie dzieje (a przy tym przebiegu nie powinno). Opinia, że po 100 tyś. trzeba zmienić na półsyntetyk lub nawet mineralny jest przestarzała i nie dotyczy silników o takiej jakości wykonania jak 1.7 w Pumie.
Cichy85 - 09-05-2006, 17:53
oj oj oj zobaczymy co powie mechanik i na cos sie zdecyduje hehe ale dzieki za info
no a co powiecie na ten?? moze go spokojnie wlac czy nie bardzo?? juz ktos wczesniej o niego pytal ale jakos cisza ?!
http://www.castrol.com/ca...ntentId=6006520
|
|
|