To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Niska temperatura silnika

kolargol - 09-12-2010, 11:55

u mnie też żadnego problemu z ogrzewaniem nie ma, może to przez te temperatury silnik nie osiąga temp. roboczej?
Mr.Maya - 10-12-2010, 16:47

A moze macie walniete termostaty i caly czas macie duzy obieg i dlatego nie umieja sie wam silniki dogrzac. A co ogrzewanie ma do niedogrzanego silnika?
bania - 10-12-2010, 18:22

dzisiaj na rozgrzanym silniku tzn. wskazówka prawie w polowie, sprawdzilem ten gruby wąż który idzie od termostatu i byl zimny. co to oznacza? z nawiewów jak jadę leci cieple nie gorące powietrze, dmuchawa ustawiona na 1. kiedy dam na 2-3 to powietrze robi się coraz chlodniejsze, kiedy stoję a silnik pracuję na wolnych obrotach to zaczyna lecieć tylko zimne i temp. na desce zaczyna rosnąć pod czerwone. kiedy silnik wkręca się na obroty - temp. zaczyna spadać a z nawiewu zaczyna lecieć cieple! o co chosi?????
Anonymous - 10-12-2010, 20:29

Wymienilem przed zima termostat,bo wskazowka pokazywala temp. przez caly czas jak na foto.Nie potrzebna jest dodatkowa uszczelka do orginalnego termostatu.Kupilem ten ze zdjecia powyzej.Wymienilem tez plyn chlodniczy na ford i wszystko bylo git.Wskazowka wskazywala temp.ksiazkowa i nie zalezne to bylo od jazdy w miescie czy poza nim i od tego czy wlaczany byl cieply nawiew czy nie.Cieszylem sie,poniewaz odkad kupilem auto wskazania temp.byly nie na miejscu,a po wymianie termo. wskazowka cieszyla oko.Cieszylem sie tym nie dlugo,bo po tygodniu bylo to samo.Z tym,ze raz opada mocno w dol,a raz wskazuje prawidlowa temp.Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro.
kolargol - 11-12-2010, 11:08

bania, ja tak miałem z walniętym elektrozaworem nagrzewnicy - na wolnych obrotach zimne powietrze leciało a w czasie jazdy ciepłe
dzisiaj spędziłem pół godziny w korku i temp. zatrzymała się przed literą N i dalej ani drgnie więc pewnie termostat jednak

samwsz - 11-12-2010, 13:36

kolargol i bania macie tylko duży obieg i dlatego się nie nagrzewa,więc termostat do wymiany lub sprawdzenia...
mochool - 15-12-2010, 14:46

kuban napisał/a:
Sadze,ze to czujniki temp.swiruja.Czy jest ktos taki kto moze mi przeslac schemat gdzie sie znajduja na silniku,albo potrafi wytlumaczyc ich polozenie? Za tydzien jade do Polski i mam tysiac km.Nie chcial bym cisnac z niedogrzanym silnikiem....pozdro.


Oba czujniki, czyli ten na wskaźnik oraz na komputer znajdują się pod cewką. Ten na komputer jest dwupinowy i ma kolor szary. Czujnik na wskaźnik jest jednopinowy i ma kolor zielony. Żeby wymienić czujniki trzeba rzecz jasna ściągnąć cewkę - klucz nasadowy 8, sam czujnik oczkowa 19. Ponadto do tego na wskaźnik dobrze jest zdjąć koszyk akumulatora jest lepszy dostęp. Sam czujnik jest na oczkową 13. Miłej zabawy :wink:

rafalski69 - 20-12-2010, 21:51

Nie trzeba nic zdejmować. Mnie sie udało wymienić te dwa czujniki bez demontażu innych elementów. Ale trzeba wyczuć gdzie one są. :wink:
mochool - 22-12-2010, 12:07

rafalski69 napisał/a:
Nie trzeba nic zdejmować.


Dobry jesteś, ja nie mogłem tam palca włożyć a co dopiero wykręcać czujniki :grin:

bania - 22-12-2010, 15:07

rafalski69 napisał/a:
Nie trzeba nic zdejmować

nie mam pojęcia jak to zrobiłeś! szczególnie jeżeli chodzi o czujnik na deskę! ja demontowałem cewkę i aku razem z tym pojemnikiem a i tak było ciężko.

rafalski69 - 22-12-2010, 16:13

:mrgreen: Ma sie ten talent ( polak potrafi ) :twisted: no i krótki klucz własnej roboty :wink:
Anonymous - 22-01-2011, 08:58

Ja nie mogę poszukać kabelka, który trzeba podłączyć zielony czujnik (jednopinowy na śrubkę) Z jakiej wiązki on wychodzi ? Pomocy !
kolargol - 26-02-2011, 18:43

czy jeżeli padnięty jest któryś czujnik temp. to wywali błąd na komputerze?
Anonymous - 27-02-2011, 10:10

Niestety nie wywali błędu... Po podpięciu do kompa wszystko jest ok. Mechanik znalazł miejsce gdzie powinien być wkręcony czujnik jednopinowy. Wkręcił go i teraz przynajmniej załącza mi się wentylator. Niestety temperatury na desce nadal nie mam :(
kolargol - 27-02-2011, 13:34

to w sumie jedyna możliwość to podpięcie to kompa i sprawdzenie temperatury silnika i porównać z tym co pokazuję wskazówka i wtedy jeśli się pokrywa mniej więcej to znaczy że czujnik na komputer? dobrze myślę? :razz:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group