Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Turbo i kompresor
Anonymous - 08-09-2010, 18:48
Panowie a nie lepiej jest wsadzic silnik z czegos innego bardziej podatnego na podkrecenie? Ciekawe czy V-TEC z Hondy wszedłby do Pumy. Napewno tez to jest kosztowna inwestycja, ale wydaje mi sie ze szybciej mozna byłoby osiagna 250km.
Anonymous - 08-09-2010, 20:40
Ale niektorzy chca byc inni i wola dlubac w 1.7
jesusek - 08-09-2010, 20:43
i wlasnie dlatego sensu nie ma pisac cokolwiek na takie tematy na forach gdzie ludzie nawet nie maja pojecia jakie są zależności miedzy stopniem sprężania a osiąganą mocą .
ale dobrze .
pokusze sie jeszcze raz ....
silnik ze zrobionym wydechem i zrobiona glowicą z walkami na regulowanych kolkach wystrojony DETIII w zaleznosci od ustawienia walkow
mial w skrajnych polożeniach
189Nm przy 5200 obr i 185KM przy 7200 obr - oba walki crower przesuniecie ssacego -3st wydechowy -5 st
194Nm przy 3900 obr i 156KM przy 6100 obr -wałek ssacy crower wydechowy orginał , przesuniecie ssacy +3 st , wydechowy -3 st
to jest uproszczony wzór na strate/zysk mocy w zaleznosci od zmiany stopnia sprezania:
nowa moc=stara moc*(E2/E1)^(0,365*n)
E1 nowe sprezanie
E2 stare spreżanie
n liczba cylindrów
w moim przypadku sprezanie wynosilo przed zakuciem silnika 10,3 po 8,3
a więc ...
X= 185*(8,3/10,3)^(0,365*4)
X= 185*(0,81)^1,46
X=185*0,74
X=137 okolo
w przypadku odprężania mozna znacznie przesunac zaplon co pozwala osiagnać dodatkowy przyrost mocy ( ponad to co pokazuje ten prosty wzór )
Adrian nie ma silników bardziej lub mniej podatnych na podkręcanie, są tylko silniki bardziej lub mniej rozpracowane.
a co do V-tec sporo slyszalem/czytalem na forach fachowych o wielkim bum.
a jakoś o zetecach/zetecach RS nie.
faktem ze moze jest z 5 sztuk uturbionych i znanych zeteców/RS, kilka osób stąd udziela się przecież na racingu... więc może zapewne potwierdzić..
Anonymous - 09-09-2010, 04:57
Widac koledze nie pasuje to ze ktos wyrazi swoje zdanie inne niz twoje
[ Dodano: 09-09-2010, 06:02 ]
P.s. Nie no sory, super przerobki, naprawde mega. Szacun , bo sa naprawde mega
jesusek - 09-09-2010, 13:05
szanowny kolego nie obrażaj sie ale ... czy w ogole masz pojecie o czym mowa czy tylko wynik ostateczny w postaci koni mechaniczych jest dla Ciebie ważny ?
bardzo mi przykro że włożyłem tyle pracy, kasy, i własnej niewiedzy w temacie mechaniki maszyn z zapłonem iskkrowym i osiągnąłem tylko 140pare koni.
bardzo mi również przykro że postanowiłem silnik przygotowany pod duże doładowanie docierać bez turbiny.
i bardzo mi przykro że sie odezwałem.
pozdrawiam serdecznie ADAM
Gaydek - 09-09-2010, 13:30
lewadzki, wpadaj do Łowicza, poznasz jesuska.
jesusek, czekam na ciąg dalszy opowieści.
Anonymous - 09-09-2010, 17:20
A mi przykro ze na tym forum napisalem swoje zdanie ze jak na ta chwile nie robi to na mnie wrazenia, jak uturbisz moze i bede podziwial efekt koncowy.
Po to chyba jest to forum by ewentualnie napisac ze jak na ta chwile mam takie zdanie jakie mam.
Gaydek mialem przyjemnosc kolege spotkac w wawie jak mieszkalem, a do Lowicza jak widzisz sie nie wybieram.
jesusek - 09-09-2010, 17:48
ja prawdopodobnie zle odebralem oba posty ... z powodu formy...
generalnie gaydek , z lewadzkim znamy sie
Anonymous - 09-09-2010, 17:52
Nie ma tematu.
Ja tez moze zle troche napisalem
zac93 - 12-05-2013, 22:54
Zastanawia mnie czy jesusek dokończył swój projekt do końca i jaki był tego wynik
Sam teraz rozmyślam jak podnieść moc pumce, przez głowe przechodzi mi myśl o kompresorze ale jeszcze muszę wszystko dokładnie na spokojnie przemyśleć
trojan6 - 13-05-2013, 15:28
Wymień silnik na jedyny słuszny 1.7
zac93 - 13-05-2013, 16:34
Myślisz, że wyszło by mnie to taniej?
trojan6 - 13-05-2013, 17:02
Szczerze myślę, że tak jeśli chodzi o wartość przeliczalną na $.
Jednak gdy chodzi o wartość sentymentalną, to każdy jest przyzwyczajony do swojego autka. Myślę, że większość wolałaby raczej dokupić część o wartości A dającą łączne właściwości B niż kupić "nowe" autko za cenę obecnego autka + A mającą "w standardzie" właściwości B.
A wracając do tematu, to podkręcanie silnika w przypadku Pumy jest bardzo drogie w stosunku do średniej wartości auta i raczej bez co najmniej 3000-5000PLN nie należy się w to zaczynać bawić.
WieSiu - 17-05-2013, 10:17
najtanszym rozwiazaniem bedzie swap na 1.7, troche drozszym na jakas inna konstrukce np. 2.0 z innego forda. Najdrozsze zawsze bedzie dolozenie turbo lub kompresora. Bo gdyby to tylko na dolozeniu czesci sie konczylo.... Dobrze wykonane swapy sa najtrwalsze i najbezpieczniejsze.
Pietia - 17-05-2013, 12:15
trojan6, 3000-5000 zl to raczej mowisz o samej turbinie i osprzecie do niej, do tego dolicz zawias, hamulce i mase innych rzeczy. Nie sztuką jest się rozpędzić ale zahamować na dość dobrym dystansie tym bardziej że w Pumie rewelacji z heblami nie ma ale co do swapa 1,8 2,0 jestem jak najbardziej za dużo mniejszy pieniądz i o wiele mniejsze ryzyko rozwalenia silnika
|
|
|