To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony zimowe

Mr.Maya - 29-10-2006, 15:46

Pass ale masz o ponad 5% wieksza srednice kola a to za duzo. Masz przeklamania na liczniku o 5% czyli jedziesz 100km/h wg. licznika a naprawde jedziesz 105km/h
Passenger - 29-10-2006, 15:49

Wiesz... zimą takie przekłamanie nie robi mi różnicy. Mam 2 komplety alufelg i jedne (Fordowskie F1) używam zimą - nie chcę 14" :694: Nie chciałem też kupować profilu 50 na zimę bo w Sz-nie przejazdy tramwajowe zimą są masakryczne... Wyszedł z tego taki kompromis ;)
Mr.Maya - 29-10-2006, 15:54

Cos wiem na temat przejazdów :)
Gaydek - 29-10-2006, 16:03

Pytałem o wiek opon, bo moje Pirelli kupiłem w 2000 roku i od zimy 2000/01 jeżdżę na tych oponach... .
Jacek - 29-10-2006, 16:04

Opony zimowe według wszystkich badań powinno użytkować się przez 3lata.
Ze składem mieszanki gumy to jest tak.
Większa żywotność gumy (opony) to mniejsza przyczepność (twardsza guma trudniej się ściera)
Lepsza przyczepność to krótsza żywotność gumy.(mniejsza twardość gumy, szybsze zużycie) Coś za coś.
Opony zimowe mają lepszą przyczepność ale przez to ulegają szybszemu zużyciu przy eksploatacji w wyższych temperaturach.
Ja wymieniam opony zimowe po trzech sezonach bez względu na ich bieżnik, guma się starzeje i nawet jak leży. Po prostu twardnieje z roku na rok i w końcu przestaje spełniać swoje funkcje. Dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze. :702:

Acha jeszcze jedno.
Nie wiem może niektórzy o tym nie wiedzą ale zawsze powinno się kupować opony o takim indeksie prędkości jaki przewiduje do danego modelu producent (może być wyższy).
Jest to spowodowane, tym z jakimi prędkościami max może poruszać się auto (rzadko się to zdarza), ale ważniejsze jest bezpieczne przeniesienie momentu obrotowego przez koła na jezdnię. Ponieważ jeśli założy się oponę o mniejszej dopuszczalnej prędkości jej bieżnik przy ruszaniu bardziej się odkształca, wiem na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale to jest spowodowane wewnętrzną mieszanką opony. Tak że mieszanka gumy opon tego samego typu różnią się ze względu na dopuszczalna prędkość.

Gaydek - 29-10-2006, 23:10

Pytałem o wiek opon, które są na allegro ( http://www.allegro.pl/ite..._jak_nowe_.html ). Oto odpowiedź: oponki te sa z 43 tygodnia 2004 roku. A co do moich starych Pirelli... to chyba zatrzymam je na jeszcze jedną (ostatnią już) zimę.
Jacek - 31-10-2006, 18:14

Mr.Maya,
Pytałeś mnie jaki mam rozmiar tych opon.
Dzisiaj sprawdziłem, bo je założyłem. :690:
Rozmiar moich oponek to 195/50/15 kupiłem je w grudniu 2004r.

helpix - 01-11-2006, 15:59

w woli wyjaniśnienia...

Opony, które mają różny indeks prędkości nie różnią się mieszanką guymy lecz liczną kordów usztywniającyh oponę. Ma to przeniesienie na twardość całej opony i szywność.

Opona o indeksie H będzie bardziej komfortowa niż o indeksie V, ta druga ma poprostu jeden kord usztywniający więcej. Przez co lepiej się spisuje przy większych prędkościach.

konri87 - 01-11-2006, 22:09

A tak swoją drogą to chyba w ten weekend wymienię ogumienie na zimowe- moim zdaniem nie już na co czekać tym bardziej, że dzisiaj padał deszcz ze śniegiem w Łodzi :D
Maniek - 03-11-2006, 22:05

Moje oponki jeszcze nie na kociaku
zimo mu w nóżki :(
mam nadzieję, że znajdę chwilkę w weekend i zmienię
Pirelli WinterSnowSport 195/55 R15 85T
polecam :)

nomka - 12-10-2007, 13:46

A co myślicie o tych: http://www.oponeo.pl/prod...el=S952&f=lista albo o tych http://www.motoricus.pl/o...gle_UG_GW3.html
Opoya - 12-10-2007, 15:26

nomka, najlepsze opony zimowe to Dunlop M2 (M3) i Continental TS790. Różnice w cenie nie są na tyle duże, by rezygnować na rzecz gorszych.
nomka - 12-10-2007, 15:33

Co do Dunlopów to ok, ale wiesz rozmawiałam z moim tatą, on pracuje w Michelinie (od 30 lat w fabryce opon :) ) i powiedział mi m.in., że continental to nie jest wcale żadna super marka.

Powiedział mi że tak naprawdę to w pewnej klasie opon liczy się konstrukcja bieżnika, bo technologicznie sam guma już prawie wcale. W danej klasie procedury utrzymania jakości tez są już takie same. Więc jedyne co je tak naprawdę różni to ten bieżnik i pewnie marketing.

Owszem Barum czy Kormoran będzie się różnił od brandowej opony Michelina bo kontrola jakości produktów i procesu produkcyjnego jest na innym poziomie, ale jeśli chodzi o samą "gumę" (skład i zastosowane ulepszacze) to też nie ma kosmicznych różnic.

A wracając do tych Dunlopów - dlaczego uważasz, że są najlepsze?

Opoya - 12-10-2007, 16:04

To że Twój tata pracując z Michelinie mówi o innych markach źle jakoś mnie nie dziwi, tak zwykle bywa. Nie jest obiektywny.

A co do moich wyborów - to dlatego te, bo są w ścisłej czołówce testów. I to nie sponsorowanych.

Nie zgodzę się, że technologicznie guma nie różni się wcale. Prosty przykład - na moich Yokohamach A590 przejeździłam pięć sezonów i jeszcze je sprzedałam (teraz znów mam takie same). Niewiele opon tyle wytrzyma (potwierdzone przez mojego oponiarza). W tym przypadku bieżnik jest może ważny, np. dobrze odprowadzają wodę, ale to właściwości gumy powodują, że się nie ścierają jak większość. W sumie nie tyle samej gumy, co tajnych dodatków do mieszanki. Dlatego skład mieszanki na opony jest tak bardzo chroniony przez firmy.

Na koniec powiem ciekawostkę - nie raz wyjeżdżałam na Dunlop M2 z parkingu pokrytego zlodowaciałym śniegiem, gdy inni mieli problemy, też na zimówkach. Więc w ich przypadku potwierdzam emirycznie ich zalety.

Anonymous - 12-10-2007, 17:25

a ja polecam : http://www.oponeo.pl/prod...TERHAWK&f=lista


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group