To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce

robertpuma1910 - 22-10-2007, 08:34

No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS. Ale czy wówczas nie powinna zapalić się lub mrygnąć kontrolka ABS ?
Adam - 22-10-2007, 08:50

ZIMMERMANN sport + FERODO DS + RBF600(plyn)
Jedno jest pewne,ty nie wjedziesz nikomu w pupe ale tobie juz tak :twisted:

Anonymous - 22-10-2007, 10:06

Adam napisał/a:
ZIMMERMANN sport + FERODO DS + RBF600(plyn)
Jedno jest pewne,ty nie wjedziesz nikomu w pupe ale tobie juz tak :twisted:

mniam :D fajnie! musze to gdzies sobie zapisac! :)

[ Dodano: 22-10-2007, 11:08 ]
robertpuma1910 napisał/a:
No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS. Ale czy wówczas nie powinna zapalić się lub mrygnąć kontrolka ABS ?

nie wiem jak jest w pumie ale w niektorych aytach gdy zalacza sie ABS to kontrolka tez sie zapala, podobnie jest z trakcja, ale jak juz wspomnialem nie wiem jak jest w pumie - nie mam narazie ABSu :razz: :mrgreen:

Dietih - 22-10-2007, 16:39

robertpuma1910 napisał/a:
No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS.

To zależy czy tak jest przy każdym hamowaniu, czy tylko bardzo ostrym- na granicy zerwania przyczepności kół?

jeśli to drugie, to faktycznie krótka pulsacja pedału hamulca świadczy o interweniującym ABSsie. :cool:

Natomiast jeśli to pierwsze, czyli pulsuje pedał bez wzgl czy hamujesz ostro z dużej prędkości czy też delikatnie z małej to może świadczyć np. o krzywych tarczach, krzywych bębnach, uszkodzonych klockach itd.o szeroko rozumianej niesprawności układu hamulcowego. :???:

bartolomeo - 22-10-2007, 17:17

Hadzi napisał/a:
nie wiem jak jest w pumie ale w niektorych aytach gdy zalacza sie ABS to kontrolka tez sie zapala, podobnie jest z trakcja, ale jak juz wspomnialem nie wiem jak jest w pumie - nie mam narazie ABSu

czy ABS czy kontrola trakcji nic się nie świeci :P
Dietih napisał/a:
czyli pulsuje pedał bez wzgl czy hamujesz ostro z dużej prędkości czy też delikatnie z małej to może świadczyć np. o krzywych tarczach, krzywych bębnach, uszkodzonych klockach
krzywe tarcze i uszkodzeone klocji to na pewno. Ale ja Tarcze mam prawie bez rantu, no troszeczke tylko czuć rant, klocki nie wiem w jakim są stanie, maja jakieś 10tyś.
Ja przy hamowaniu czuje takie hamowanie pulsacyjne. Ale płyn hamulcowy mam już mocno do wymiany :) bede wymieniał przed zimą, przy okazji zmiany opon

Dietih - 22-10-2007, 18:51

bartolomeo napisał/a:
płyn hamulcowy mam już mocno do wymiany :) bede wymieniał przed zimą,

wymień wymień, bo to bardzo ważna acz często zaniedbywana sprawa :lol:

bartolomeo napisał/a:
Ale ja Tarcze mam prawie bez rantu, no troszeczke tylko czuć rant, klocki nie wiem w jakim są stanie, maja jakieś 10tyś.

to jeszcze nic nie znaczy, ja swój pierwszy "normalny" zestaw wymieniałem po 6t km od założenia! Tarcze były kompletnie skrzywione, a jak mówisz nie miały jeszcze rantów. Teraz mam solidniejszego sprzęta :razz:

Tobie Bartolomeo, proponowałbym na początek, przy wymianie opon,(Po wymianie płynu) sprawdzić klocki, czy nie są zeszklone lub spieczone zupełnie. Prewencyjnie mozna je przeszlifować i zobaczyć co bedzie, bo dosyc często przyczyną drżenia kierownicy przy hamowaniu, wbrew obiegowej opinii, winne są klocki a nie tarcze, czy to są zeszklone, czy też nie "chodzą" luźno w zacisku lub prowadnice zacisku nie są dobrze przesmarowane... i to wszystko może dać efekt trzęsawki na kierownicy :roll:
taka moja mała rada :wink:

PS. jeśli ktoś jest ciekawy to polecam kopalnie wiedzy na ten temat na forum FCP w dziale Mondeo :twisted:

Pozdro!

Anonymous - 22-10-2007, 20:11

bartolomeo, dziekuje! musz edojsc do ladu z tym moim czujniekiem ABSu a nowy z ASO troche kosztuje :((
bartolomeo - 22-10-2007, 21:17

Hadzi napisał/a:
musz edojsc do ladu z tym moim czujniekiem ABSu

w zimie może być przydatny

Anonymous - 23-10-2007, 08:23

Wiem, dlatego sie chyba za to jak najszybciej zabiore.
bania - 28-10-2007, 20:39

poszukuje tarcz i klocków. co myślicie o tych http://moto.allegro.pl/it...esta_puma.html? a może wy mi coś konkretnego polecicie (tarcze i klocki) w przystepnej cenie. dzieki :wink:

[ Dodano: 28-10-2007, 20:48 ]
nie muszą być sportowe podałem tylko taki przykład. ja poruszam się wyłącznie po mieście więc nie są mi potrzebne częsci do jazdy ekstremalnej (chociaż czasem się zdaży :twisted: ). bardziej zależy mi na waszych sprawdzonych typach, do normalnej codziennej jazdy do i w pracy. klocki wymieniałem 23 000 km temu i były to niewiadomego pochodzenia i firmy ale sprawdziły się całkiem nieźle. może takie dla mnie wystarczą? pozdrawiam

[ Dodano: 28-10-2007, 21:11 ]
a może takie http://www.ford.sklep.pl/...n,188891,0.html i http://www.ford.sklep.pl/...,167936,0.html? co wy na to?

Dietih - 28-10-2007, 23:07

bania napisał/a:
do normalnej codziennej jazdy do i w pracy.
bania napisał/a:
nie muszą być sportowe podałem tylko taki przykład.

właśnie miałem Ci to (ten link) zaproponować :wink: ,
taki zestaw powinien być dla Ciebie ok :smile:

Albo coś takiego, też podaję jako przykład :564:
http://fordczesci.pl/skle...n,284929,0.html
http://fordczesci.pl/skle...n,418141,0.html

Pozdro! :grin:

Anonymous - 06-11-2007, 01:15

Dziś zamówiłem ATE Powerdisc (nacinane) i klocki EBC Greenstuff, zobaczymy jak to będzie hamować :)
Opoya - 06-11-2007, 12:11

IMO powinieneś być zadowolony, następny zestaw w Pumie będę chciała właśnie EBC Greenstuff ale z tarczami EBC.

Zwróć uwagę, że Greenstuff są skuteczne od razu po założeniu. :)

Anonymous - 06-11-2007, 13:53

No na tarcze EBC mnie nie było już stać, a w ogóle jakby było, to bym wziął przewiercane Zimmermany, ale za ATE dam 280zł, a za Zimm. by było 440zł...
Bartek i Madzia - 03-03-2008, 16:37

pytanko krótkie

co lepiej wybrać ferrodo premium czy oryginały motorcraft-a?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group