Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Hamulce
robertpuma1910 - 22-10-2007, 08:34
No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS. Ale czy wówczas nie powinna zapalić się lub mrygnąć kontrolka ABS ?
Adam - 22-10-2007, 08:50
ZIMMERMANN sport + FERODO DS + RBF600(plyn)
Jedno jest pewne,ty nie wjedziesz nikomu w pupe ale tobie juz tak
Anonymous - 22-10-2007, 10:06
Adam napisał/a: | ZIMMERMANN sport + FERODO DS + RBF600(plyn)
Jedno jest pewne,ty nie wjedziesz nikomu w pupe ale tobie juz tak |
mniam fajnie! musze to gdzies sobie zapisac!
[ Dodano: 22-10-2007, 11:08 ]
robertpuma1910 napisał/a: | No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS. Ale czy wówczas nie powinna zapalić się lub mrygnąć kontrolka ABS ? |
nie wiem jak jest w pumie ale w niektorych aytach gdy zalacza sie ABS to kontrolka tez sie zapala, podobnie jest z trakcja, ale jak juz wspomnialem nie wiem jak jest w pumie - nie mam narazie ABSu
Dietih - 22-10-2007, 16:39
robertpuma1910 napisał/a: | No właśnie u mnie też hamulec wibruje przy hamowaniu i myślę, że to ABS. |
To zależy czy tak jest przy każdym hamowaniu, czy tylko bardzo ostrym- na granicy zerwania przyczepności kół?
jeśli to drugie, to faktycznie krótka pulsacja pedału hamulca świadczy o interweniującym ABSsie.
Natomiast jeśli to pierwsze, czyli pulsuje pedał bez wzgl czy hamujesz ostro z dużej prędkości czy też delikatnie z małej to może świadczyć np. o krzywych tarczach, krzywych bębnach, uszkodzonych klockach itd.o szeroko rozumianej niesprawności układu hamulcowego.
bartolomeo - 22-10-2007, 17:17
Hadzi napisał/a: | nie wiem jak jest w pumie ale w niektorych aytach gdy zalacza sie ABS to kontrolka tez sie zapala, podobnie jest z trakcja, ale jak juz wspomnialem nie wiem jak jest w pumie - nie mam narazie ABSu |
czy ABS czy kontrola trakcji nic się nie świeci
Dietih napisał/a: | czyli pulsuje pedał bez wzgl czy hamujesz ostro z dużej prędkości czy też delikatnie z małej to może świadczyć np. o krzywych tarczach, krzywych bębnach, uszkodzonych klockach | krzywe tarcze i uszkodzeone klocji to na pewno. Ale ja Tarcze mam prawie bez rantu, no troszeczke tylko czuć rant, klocki nie wiem w jakim są stanie, maja jakieś 10tyś.
Ja przy hamowaniu czuje takie hamowanie pulsacyjne. Ale płyn hamulcowy mam już mocno do wymiany bede wymieniał przed zimą, przy okazji zmiany opon
Dietih - 22-10-2007, 18:51
bartolomeo napisał/a: | płyn hamulcowy mam już mocno do wymiany bede wymieniał przed zimą, |
wymień wymień, bo to bardzo ważna acz często zaniedbywana sprawa
bartolomeo napisał/a: | Ale ja Tarcze mam prawie bez rantu, no troszeczke tylko czuć rant, klocki nie wiem w jakim są stanie, maja jakieś 10tyś. |
to jeszcze nic nie znaczy, ja swój pierwszy "normalny" zestaw wymieniałem po 6t km od założenia! Tarcze były kompletnie skrzywione, a jak mówisz nie miały jeszcze rantów. Teraz mam solidniejszego sprzęta
Tobie Bartolomeo, proponowałbym na początek, przy wymianie opon,(Po wymianie płynu) sprawdzić klocki, czy nie są zeszklone lub spieczone zupełnie. Prewencyjnie mozna je przeszlifować i zobaczyć co bedzie, bo dosyc często przyczyną drżenia kierownicy przy hamowaniu, wbrew obiegowej opinii, winne są klocki a nie tarcze, czy to są zeszklone, czy też nie "chodzą" luźno w zacisku lub prowadnice zacisku nie są dobrze przesmarowane... i to wszystko może dać efekt trzęsawki na kierownicy
taka moja mała rada
PS. jeśli ktoś jest ciekawy to polecam kopalnie wiedzy na ten temat na forum FCP w dziale Mondeo
Pozdro!
Anonymous - 22-10-2007, 20:11
bartolomeo, dziekuje! musz edojsc do ladu z tym moim czujniekiem ABSu a nowy z ASO troche kosztuje
bartolomeo - 22-10-2007, 21:17
Hadzi napisał/a: | musz edojsc do ladu z tym moim czujniekiem ABSu |
w zimie może być przydatny
Anonymous - 23-10-2007, 08:23
Wiem, dlatego sie chyba za to jak najszybciej zabiore.
bania - 28-10-2007, 20:39
poszukuje tarcz i klocków. co myślicie o tych http://moto.allegro.pl/it...esta_puma.html? a może wy mi coś konkretnego polecicie (tarcze i klocki) w przystepnej cenie. dzieki
[ Dodano: 28-10-2007, 20:48 ]
nie muszą być sportowe podałem tylko taki przykład. ja poruszam się wyłącznie po mieście więc nie są mi potrzebne częsci do jazdy ekstremalnej (chociaż czasem się zdaży ). bardziej zależy mi na waszych sprawdzonych typach, do normalnej codziennej jazdy do i w pracy. klocki wymieniałem 23 000 km temu i były to niewiadomego pochodzenia i firmy ale sprawdziły się całkiem nieźle. może takie dla mnie wystarczą? pozdrawiam
[ Dodano: 28-10-2007, 21:11 ]
a może takie http://www.ford.sklep.pl/...n,188891,0.html i http://www.ford.sklep.pl/...,167936,0.html? co wy na to?
Dietih - 28-10-2007, 23:07
bania napisał/a: | do normalnej codziennej jazdy do i w pracy. |
bania napisał/a: | nie muszą być sportowe podałem tylko taki przykład. |
właśnie miałem Ci to (ten link) zaproponować ,
taki zestaw powinien być dla Ciebie ok
Albo coś takiego, też podaję jako przykład
http://fordczesci.pl/skle...n,284929,0.html
http://fordczesci.pl/skle...n,418141,0.html
Pozdro!
Anonymous - 06-11-2007, 01:15
Dziś zamówiłem ATE Powerdisc (nacinane) i klocki EBC Greenstuff, zobaczymy jak to będzie hamować
Opoya - 06-11-2007, 12:11
IMO powinieneś być zadowolony, następny zestaw w Pumie będę chciała właśnie EBC Greenstuff ale z tarczami EBC.
Zwróć uwagę, że Greenstuff są skuteczne od razu po założeniu.
Anonymous - 06-11-2007, 13:53
No na tarcze EBC mnie nie było już stać, a w ogóle jakby było, to bym wziął przewiercane Zimmermany, ale za ATE dam 280zł, a za Zimm. by było 440zł...
Bartek i Madzia - 03-03-2008, 16:37
pytanko krótkie
co lepiej wybrać ferrodo premium czy oryginały motorcraft-a?
|
|
|