To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - kontrolka otwartych drzwi

sharky - 25-04-2012, 11:44

domimaster, nie ma fabrycznego alarmu - nie ma kontrolki otwartych drzwi.
crxdor - 25-04-2012, 12:36

sharky, chyba nie prawda nie mam fabrycznego alarmu a kontrolka na zegarach sygnalizuje otwarte drzwi
Opoya - 25-04-2012, 12:44

tusia8510, tu opisałam łopatologicznie sprawdzenie końcówek alarmu:
Cytat:
Możesz wejść w tryb serwisowy naciskając przycisk na środku pasa przedniego (po otwarciu maski - to przycisk z gumowa kopułką), bodajże trzy razy (ale nie pamiętam ile). Alarm wyda jeden krótki dźwięk i mrugnie kierunkami. Później np. możesz sprawdzić wszystkie końcówki alarmu, otwierając po kolei drzwi (łącznie z bagażnikiem), jeśli wszystko jest OK, alarm znów "dźwięknie" i mrugnie kierunkami. Po chwili alarm sam wyjdzie z trybu serwisowego i poinformuje o tym w ten sam sposób (dźwięk i kierunki).

I jeszcze jeden mój cytat, dotyczy różnych modułów:
Cytat:
To wszystko zależy od modułu jaki masz, a występowały w różnych wersjach.
Poszperałam i znalazłam kilka:
- bez ogrzewanej przedniej szyby, z centralnym zamkiem, bez autoalarmu;
- bez ogrzewanej przedniej szyby, bez blokady drzwi, bez autoalarmu;
- ogrzewana przednia szyba, centralny zamek, bez autoalarmu;
- bez ogrzewanej przedniej szyby, z centralnym zamkiem, z IR, z autoalarmem;
- z ogrzewaną przednią szybą, z centralnym zamkiem, z IR, z autoalarmem.
Jeśli sprawdzisz jaki masz moduł, łatwiej będzie określić z czym jest problem.
tusia8510 - 25-04-2012, 12:56

A jak sprawdzic ów moduł ? :oops:

Wiem, że
-nie posiadam podgrzewanej przedniej szyby,
-posiadam centralny z kluczyka (pilot nie działa, na 10000% zdechły był od zakupu auta),
-posiadam alarm (działa tak jak napisałam wcześniej),
-IR nie wiem :/

Idę sprawdzić końcówki wg powyższej procedury.

Opoya - 25-04-2012, 13:03

tusia8510 napisał/a:
A jak sprawdzic ów moduł ?
Jak zwykle - szukając na forum :P
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=93967#93967

tusia8510 - 25-04-2012, 13:05

Kurde nic mi nie pika nic mi nie mryga :/

Idę zatem jeszcze zobaczyć jaki mam tan moduł.

Opoya - 25-04-2012, 13:26

A masz ten "dinks" pod maską? Ile razy go wciskałaś?
tusia8510 - 25-04-2012, 13:38

Słabo mi fota wyszła, ale wygląda identycznie jak ten z linku zapodanego przez Ciebie Opoya


Contr asy-r/centr & double lk & alarm& remote
CL DL AS RC





Mam nadzieję że chodziło o to:



Wcisnęłam 3 razy, nic . Powtórzyłam wciskając 5 razy, dalej nic.
Obie wersje raz na przekręconym kluczyku , nastepnie na odpalonym silniku.

Opoya - 25-04-2012, 13:53

Tak, to ten "dinks". Skoro nic się nie dzieje (sprawdza się na wyłączonym silniku i bez zapłonu! czyli wygląda na to, że źle przeprowadziłaś test) to problemem może być właśnie przycisk pod maską i to on może odpowiadać za problemy z alarmem. Trzeba sprawdzić, czy np. nie przetarły/wyrwały się kable dochodzące do tego przycisku.
A co do modułu, skoro masz taki sam jak ja, to masz centralny, podwójne ryglowanie, zdalne otwieranie IR.

PS. przy sprawdzaniu alarmu możemy sprawdzić też komunikację pilota z samochodem, przyciskając przycisk na pilocie. Alarm tak samo jak w przypadku drzwi potwierdzi komunikację dzwiękiem i mrygnięciem kierunkami.

tusia8510 - 25-04-2012, 13:57

Czy da się jakoś od góry sprawdzić ten przycisk zdejmując te gumową osłonę czy tam od spodu ?

U mnie pilot nie działa więc nim nic nie sprawdzę :/

BTW sprawdzałam przekręciwszy kluczyk - zapaliły się kontrolki ,pozniej na włączonym silniku . W obu przypadkach zero reakcji.

Idę jeszcze raz .

Opoya - 25-04-2012, 14:00

IMO od spodu. Ale sprawdź jeszcze raz alarm, bez kluczyka w stacyjce.
tusia8510 - 25-04-2012, 14:19

Naciskałam ten przycisk pod maską w kilku konfiguracjach, 3razy, 5 razy , bez kluczyka, z przekręconym o 1, następnie do zaświecenia się kontrolek, na odpalonym - za każdym razem nic.

Sprawdziłam alarm w ten sposób, że zamknęłam auto z kluczyka, otworzyłam od pasażera , odpaliłam auto - w tym momencie zawsze włączał się alarm , tym razem nie zadziałał. Zrobiłam drugi raz tak samo - efekt identyczny. Zatem chyba alarm też padł.

Co do przycisku od spodu, ja tam raczej niewiele zobaczę :/



[ Dodano: 25-04-2012, 15:31 ]
Poszłam jeszcze raz z lusterkiem , żeby luknąć od spodu, kabelki wyglądają ok.

Wcisnęłam jeszcze raz przycisk , tym razem 4 razy i zadziało - mrygneło i zapiszczało.
Otworzyłam drzwi pasażera pikneło-mrygneło.
Chciałam otworzyć bagażnik - wcisnęłam guzik, nie otworzył się - piknęło-mrygnęło.
Otworzyłam drzwi od kierowcy , nie piknęło-nie mrygneło .

Co to oznacza ?

Opoya - 25-04-2012, 14:41

Bez kluczyka w stacyjce, czyli: otwierasz auto, otwierasz maskę, kluczyk trzymając w ręku (np. bo może być w kieszieni lub gdziekolwiek, byle poza stacyjką) i wciskasz przycisk. To jest tzw. tryb serwisowy alarmu. Ale skoro go w końcu uruchomiłaś to brawo.

Nie ma informacji zwrotnej w przypadku otwierania drzwi kierowcy, więc ta krańcówka sprawia kłopot. Trudno przez net sprawdzić co jest przyczyną, ale przynajmniej wiesz gdzie jest problem.
Czy kontrolka otwartych drzwi się świeci (przy zamkniętych drzwiach oczywiście).

Skoro bagażnik się nie otworzył, to być może jest problem ze złączami modułu. Można to sprawdzić, ewentualnie przesmarowiać złącza.
Przy odłaczonym module bagażnik nie otwiera się, w przypadku Twojej Pumy wygląda tak, jakby moduł był podłączony częściowo.

tusia8510 - 25-04-2012, 14:51

Ale zawsze wszystko się otwierało normalnie, dopiero teraz bagażnik nie chciał współpracować.

Zeszłam znów i chcialam jeszcze raz sprawdzić - nie zadziałało - zatem chyba z tym przyciskiem pod maską też coś jest niehalo.

Co do drzwi to jak pisałam wcześniej poszarpane jest tutaj czy to ma jakieś znaczenie ?? :


Opoya - 25-04-2012, 21:58

Niestety nasza auta nie młodnieją. Sprawdz złącza modułu, wypnij, zobacz czy nie są zaśniedziałe, przesmaruj je czymś (choćby WD-40, ale najlepszy były smar grafitowy, ale ostrożnie, by płyn nie dostał się do środka), wepnij i sprawdź czy coś się poprawiło.
Uszkodzenia zamka z fotki IMO nie mają żadnego znaczenia, o ile nie jest uszkodzona też druga strona, szczególnie wewnątrz drzwi. Wtedy trzeba byłoby rozebrać zamek. A to już nie takie łatwe. Być może jednak będzie trzeba tak zrobić, ze względu na problem z otwieraniem z tej strony. Teraz na szybko - weź strzykawkę i nałóż na nią jakąś giętką rurkę (najlepsze są z aparatów do kroplówki lub tzw. lini do dializ) i wstrzyknij w zamek, tam gdzie wkłada się klucz, mniej więcej na głębokości zapadek, kroplę (nie więcej!) olegu silnikowego, o ile masz syntetyk. Może nie pomoże, ale na pewno nasmaruje ruchome elementy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group