To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ksenonowe światła w Pumie

Passenger - 17-02-2006, 20:52

http://home.arcor.de/icp-ms/xenon.htm - kilka wskazówek i fotek a propos montażu w Pumie.

Jutro pobawię się w montaż...

chapter322 - 17-02-2006, 22:48

Fajnie Pass tylko ze ja nie szprecham po niemiecku wiec tylko moge na zdjecia popatrzec.
Pass po zakonczonym montazu zrob zdjecia jak rozwiazales problem z przetwornicami i czy robiles dziurke w dekielku lampy

Gaydek - 18-02-2006, 10:56

6000K




8000K








Seria vs 8000K




Tego zdjęcia nie trzeba komentować :wink: .


Gaydek - 18-02-2006, 13:40

Montaż xenonów w Pumie wg pewnego Niemca o ksywie Ruhrpott-Bengel. Enjoy 8) .

Cytat:

so da bin ich wieder [23]

habe natĂźrlich bereits bilder gemacht.

eins vorweg, der einbau ist genauso einfach wie das normale lampen wechseln.

1. Grill ausbauen

2. Scheinwerfer ausbauen (sind nur zwei
Schrauben, das schwarze Plastikteil in dem die innere
Schraube sitzt muss gedreht werden damit der
Scheinwerfer raus geht)

3. Den Stecker und den EntlĂźftungsschlauch vom Scheinwerfer

4. Scheinwerfer an der RĂźckseite Ăśffnen

5. original Hallogenleuchtmittel raus nehmen

nun gibt es zwei mĂśglichkeiten weiter zu machen, ich habe mich fĂźr die zweite entschieden. ergibt am ende eine gleichmĂ¤Ă¼igere ausleuchtung.

6a. xenonbrenner so wie es passt reinsetzen. abblendlicht und fernlicht (also das plastikende der leuchtmittel) zeigen in die selbe richtung

6b. den metalring vom gehäuse lÜsen, brenner anders herum drehen und den ring wieder drauf setzen. am besten mit einer kombizange hier ein bild:

Abblendlicht zeigt nach unten, fernlicht nach oben.

7. ein loch in die plastikabdeckung machen, der blaue stecker muss durchpassen

8. in dem blauenstecker muss ein kleiner nippel entfernt werden, habe das mit nem messer gemacht. sonst passt da der stecker nicht rein. keine ahnung was der nippel da sucht.



9. Steuergerät(e) plazieren. und den blauen stecker durch das loch im plastik drĂźcken. die stecker des brenners von innen nach auĂ¼en fĂźhren


10. alle stecker zusammen stecken (steuergerät-brenner, steuergerät-original Puma hb3 stecker) , die plastikabdeckung wieder festmachen, loch zumachen, scheinwefer wieder festmachen, fertig [23]

ich habe natĂźrlich sowohl 4200 als auch 6000 ausprobiert...

hier links serie, rechts 4200


hier links serie, rechts 8000K (noch meine alten)


und hier 6000K





noch ein paar grundlegende dinge zum xenonkit:

1. xenon wird gezĂźndet. das heiĂ¼t, es blitzt beim lichtanmachen kurz auf, ist dann zunächst dunkel, erhält aber innerhalb von 5-10 sekunden seine volle leuchtkraft.

2. ich mĂśchte mich nur nochmal versichern, dass sich alle bewuĂ¼t sind, dass die kits nicht im Ăśff. straĂ¼enverkehr zugelassen sind [25]

3.


es brauch KEINE andere Sicherung eingebaut werden!



Gaydek - 18-02-2006, 13:51

Jeszcze trzy fotki... może w czymś pomogą :wink: .




chapter322 - 18-02-2006, 14:08

Tak myslałem ze w dekielku trzeba bedzie zrobic dziurke na kabel pozniej reszte wypelnic slikonem a przetwornice zamontowac gdzies na wzmocnieniu czolowym chociaz wolalbym na lampie poniewaz podczas jej wyciagania wychodzilo by wszystko a takto trzeba bedzie odpinac przetwornice.
Montaz w poniedzialek wiec sie pobawie :)

Boogie - 18-02-2006, 14:24

Tłumaczenie by Boogie


wróciłem [23]

oczywiście zrobiłem zdjęcia

ulepszenie, instalacja jest tak samo prosta jak normalna zmiana lamp.

1. Wymontować grill

2. wymontować reflektor (są tylko dwie śruby, czarna plastikowa część w której umieszczona jest śruba musi zostać przekręcona, żeby móc wyciągnąć reflektor)

3. wtyczka i wąż odpowietrzający reflektora

4. otworzyć z tyłu reflektor.

5. oryginalny wkład halogenu wymontować

są dwie możiwośći dalszego postępowania, ja zdecydowałem się na drugą. daje na końcu równomierne rozmieszczenie światła (przypuszczenie tłumacza ;) )

6a. żarnik tak jak pasuje umieścić. światła mijania i drogowe (czyli plastkiowe zakończenie lampy) skierowane są w tą samą stronę.

6b. wyjąć z korpusu metalową obrączkę, żarnik obrócić i założyć z powrotem obrączkę. najlepiej przy użyciu kombinerek - tu foto.

(foto)

światła mijania obrócone na dól, światła drogowe do góry.

7. zrobić dziurę w plastikowej pokrywie reflektora, niebieska wtyczka musi pasować.

8. w niebieskiej wtyczce trzeba usunąć małą wypustkę, zrobiłem to nożem. inaczej wtyczka nie będzie pasować. nie mam pojęcia co robi tam ten pier*** ;)

(foto)

9. przetwornicę zamocować i niebieską wtyczkę wsadzić przez dziurkę w plastiku. wtyczkę żarnika wyprowadzić ze środka na zewnątrz.

(foto)

10.wszystkie wtyczki wetknąć (przetwornica - żarnik, przetwornica - oryginalna wtyczka HB3 Pumki), plastikową pokrywę założyc na miejsce, zabezpieczyć zrobioną wcześniej dziurę, zamocować reflektor, gotowe [23]

oczywiście wypróbowałem 4200 jak i 6000...

poniżej po lewej stronie seria, po prawej 4200

(foto)

tutaj lewa strona seria, prawa 8000K (moje stare)

(foto)

tutaj 6000K

(foto)

jeszcze kilka ważnych informacji co do zestawu xenonów:

1. xenon został zapalony. to oznacza, że mruga przy włączeniu świateł, później robi się lekko ciemny, ale po około 5-10 sekundach osiąga swoją normalna siłę świecenia.

2. chciałbym jeszcze raz przestrzec, żeby wszyscy byli świadomi, że te światła nie są dopuszczone do normalnego ruchu drogowego.

chapter322 - 18-02-2006, 15:59

Dzięki boogie !!

Z tego co przeczytałem wnioskuje aby lepiej swiecilo swiatlo mijania nalezy zamontowac xenon do gory nogami a drogowe pozostawic bez zmian.

Boogie - 18-02-2006, 16:07

dokaldnie tak jest napisane i na zdjęciu jest pokazane do góry nogami
Passenger - 18-02-2006, 16:17

Po prostu chodzi chyba o to, aby metalowa rurka przy żarniku (żarówce) była skierowana do dołu.

Jest jeszcze jedna sprawa.
Spójrzcie na foto.



Do przetwornicy trzeba wcisnąć wtyczkę, która normalnie jest wetknięta w żarówkę... kabel od tej wtyczki jest bardzo krótki (2 na foto) i uniemożliwia montaż przetwornicy np na pasie przednim...
Na zdjęciu jest też widoczny kabel nr 1, który jest jakby przedłużeniem... z jednej strony wtykamy kabel z lampy, z drugiej strony wtykamy do przetwornicy. Gdzie można taki kabel dostać?

Passenger - 18-02-2006, 18:34

Dzwoniłem do sprzedającego z allegro i dowiedziałem się kilku rzeczy...

Ta metalowa rurka przy żarniku to tzw. drut oporowy i jest po to aby ze strony tego druta zbierały się resztki po wypalonym gazie. Drut ten musi być w lampie skierowany do dołu! Ponieważ żarnik można wkręcić tylko w jeden sposób i drut jest wtedy o góry, dlatego trzeba przekręcić "do góry nogami" całe mocowanie, które wkręcamy żarnik... tak jak opisał to niemiec, a przetłumaczył Boo (dzięki wielkie!).

Kolejna sprawa tyczy się mojego poprzedniego maila... Aby zamontować przetwornicę na pasie przednim trzeba wydłużyć kabel, który seryjnie jest wetknięty w żarówkę od świateł mijania. Do tej wtyczki podpięte są jakieś kabelki w tym kabelek od postojówki.

Tu pojawia się moja prośba do Kurzkiego :wink:
Mógłbyś zajrzeć do Swojej lampy i podpowiedzieć mi co muszę kupić (jakie kabelki, może jakaś kostka, jaka?) aby wtyczka, która jest wpięta w żarówkę od świateł mijania była na dłuższym kablu? Z góry dziękuję za pomoc!

Jeśli ktoś inny ma jakieś doświadczenia w tym to proszę o info.

chapter322 - 18-02-2006, 18:37

Pass wystarczy wtyczke orginalna odciac od kabli i dorobic normalny zwykly pradowy kabel i nastepne polaczyc kable
Passenger - 18-02-2006, 18:43

chapter322 napisał/a:
nastepne polaczyc kable


Hehe, z kablami mam niewiele wspólnego ;) Jak się łączy kable? Jakaś izolacja?

chapter322 napisał/a:
dorobic normalny zwykly pradowy kabel


Zwykły czyli jaki? Ma jakieś oznaczenia? Czy jest to po prostu uniwersalny "zwykły" kabel?

Nie potrzeba żadnej kostki?

chapter322 - 18-02-2006, 18:52

hmm pass widze ze nie jestes kumaty w tych sprawach wiec samemu nie radze tego robic.
Jesli chodzi o taki rodzaj przedluzenia kabla to łatwa sprawa poprostu odcinasz wtyczke orginalna od zarowki nastepnie dlugi kabel(sklep elektryczny) dołańcza sie do orginalnych kabli(tam gdzie byla wtyczka) za pomoca lutownicy i cyny i na koniec izoluje tasma izolacyjna a na drugim koncu kabla powtarzasz czynnośc jak wczesniej z kostka i gotowe.
Czesto ludzie nie uzywaja lutownicy i cyny tylko skrecaja kable i izoluja tak tez wystarczy ale jest mniej fachowo.
Wazna sprawa przy przedluzaniu kabla trzeba dołączyc plus do plusa minus do mninusa !!

P.S. ktory kabel to + a ktory to - przy standardowej orginalnej wtyczce??? Moze ktos wie albo ma przyzad do sprawdzenia ????

Pass sprawdzales czy mozna od przetwornic wyjac(odkrecic) ten kabel ??? patrz zdjecie ponizej. Wkoncu trzeba jakos przeciagnac ten kabel przez ten dekielek od lampy
Z tego kabla od przetwornic ten plastyk ja zdejme bo jest niepotrzebny, wystarczy tylko w dekielku lampy zrobic dziurke na gruposc kabla a pozniej obslikonowac.

P.S. Pamietaj o wymianie bezpiecznika swiatel mijania z 10A na 15A nie wiem po co ale tak trzeba :)


Kurzki - 18-02-2006, 20:26

czerwony - plus , a niebieski to minus , takie sa standarty
ale gwarancji nie daje , ze ktos inaczej to zrobil
zreszta to nie ma znaczenia w tym przypadku , wymina przewodow jeden , do jednego
co do przedluzego to jest problem , bo nie ma tego typu , glownie chodzi mi tu o wtyczki i gniazda
jedyny sposobem jest przeciecie przewodow i wstawienie takich samych , mam na mysli srednice kabla
wtedy zakrecasz przewody , lutujesz koncowki , nastepnie lutujesz juz przewody oraz uzywasz rurek termokurczliwych
ale najpierw nalezy sprawdzic czy przewody sie nie grzeja !!! wazne !!!
jesli sie grzeja to lutownie sie nie sprawdzi , poniewaz luty od temperatury puszcza i bedzie kicha
bedzie wtedy trzeba uzyc uniwersalnych wtyczek i gniazd



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group