To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Pilot w kluczu

Thor - 04-05-2006, 17:53

ja mam pumke z 98 i mam sterowanie radiem .:PP ale chyba nie jest to fabryczne sterowanie ...............a centralny tez mam ..
Paweł - 06-05-2006, 10:18

T\Teram ma Pumke 97r. i sterowanie radiowe w Pumce 98r. miałem IRDe
Thrasher - 22-06-2006, 16:05

meczylem sie dwie godzinki stosujac dwa sposoby kodowania na tym forum, i bez rezultatu !! Poszperalem w sieci i okazalo sie ze istnieje 3 sposob dla pilotow z dwoma guzikami (<<) i (>)
zadzialao u mnie :) wiec warto go tu dodac :D

Przekręcić kluczyk do pozycji I, zaczekać( 10 sekund) az dioda (przy zegarku) zacznie świecić światłem ciągłym. Cofnąć stacyjkę i wyjąć kluczyk. skierować go diodą podczerwieni na czujnik w podsufitce wcisnąć klawisz z dwiema strzałkami >> i trzymać tak, aż zapali się dioda na pilocie( u mnie zapalila sie na okolo sekunde), wtedy trzymając tamten >> wciskać pojedynczą strzałkę > cztery razy ((albo 5 razy nie pamiętam) po czym dioda na pilocie mrugnie kilka razy), potem kluczyk w stacyjkę i znowu do pozycji I. Cofnąć wyjąć i powinno działać.

pozdrawiam

prosba do admina: proponuje przypiac nowy temat z trzema opisanymi sposobami kodowania pilota od centralki:) mysle ze bedzie to pomocne dla wielu nowych jak i starych wyjadaczy Pum :P

Opoya - 22-06-2006, 21:56

Dzięki Thrasher, prawdopodobnie to sposób, którym zaprogramowano pilot mojej Pumy w serwisie. Dwa wcześniejsze sposoby niestety nie zadziałały.
SKUTER81 - 09-07-2006, 10:01

jak masz pilot i kluczyk w jednym a ci nie dziala otwieranie na pilota to musisz zaprogramowac pilot-ja tak mialem mozna to recznie zrobic-wkladasz kluczyk do stacyjki dajesz na pozycje 1,czekasz az dioda na zegarze zacznie ciagle swiecic po ok 3sek i naciskasz 4 razy na pilocie strzalke a druga reka rownoczesnie trzymasz wcisniety przycisk otwierania-dioda powinna po tych nacisnieciach migac z 4 razy na pilocie.......teraz wlaczi wylacz stacyjke i powinno dzialac,mozesz od razu nacisnac zamykanie lub otwieranie w kluczyku-te piloty maja slaby zasieg i musisz stac metr od auta i skiewrowac dioda w stone auta........musi dzialac jak nie to poprobuj pare razy na bank zadziala
Pusia - 21-09-2006, 11:21

A co Wy na to, że po sprawdzeniu u FORDA mojego numeru VIN okazało się, że moja puma NIE MA STEROWANIA PILOTEM !!!!!!!!!! Nie wiem, jak to możliwe, tragedia !
Snaco - 21-09-2006, 11:58

no ja niestety tez muszę swoją prowadzić manualnie.............a nie powiem czasem taki pilot by sie przydał.....moze kupić jakiś uniwersalny na giełdzie ;)

p.s. pogadaj z Pawłem. ja z Opoya mieliśmy już przejscia z kluczykami i niezle kombinacje trzeba było zrobić.....ale działa. ale o szczegóły zapytaj Opoye lub Pawła bo ja w połowie kombinacji się zgubiłem :-)

Opoya - 21-09-2006, 13:01

Byliśmy w Fordzie (OMC Motors), by podłączyć nasze Pumki pod komputer. Przy okazji Pumki dostały nowy soft. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że trzeba było na nowo zaprogramować immobiliser w kluczykach (to skrót myślowy bo tak naprawdę "dopisuje" się kluczyki do immobilisera w aucie). Kłopot polega na tym, że by zaprogramować immo trzeba mieć tzw. kluczyk matkę (czerwony). Niestety ani Snaco, ani ja nie mamy takiego kluczyka w komplecie. Więc trzeba było kombinować. Nie będę opowiadała całości prób i kombinacji, a było tego trochę. W pewnym uproszczeniu - w przypadku braku kluczyka matki rodziela się jego funkcję na dwa kluczyki i tak to właśnie jest zrobione. Dlatego, gdybym musiała zaprogramować kolejny kluczyk potrzebuję... Snaco ;) a właściwie jego pumkowy kluczyk i vice versa. :694:
Na szczęście oboje mamy po dwa kluczyki - jeden z pilotem, drugi zapasowy, wiec jak na razie nie ma takiej potrzeby.

Pusia - 23-09-2006, 12:14

Mi na Stalowej 69 w W-wie zrobili za 2 stówy zapasowy kluczyk, mimo, ze nie mam klucza-matki; podłączyli jakąś puszkę na 10 min. od jakiejś wtyczki w pumie, a potem wsadzili nowy wycięty kluczyk ... i działa !

Pilot (oddzielnie) sobie zrobię w Starych Babicach, podobno porządnie tam to robią.

Opoya - 23-09-2006, 13:10

My nic nie płaciliśmy... (tzn. tylko za podłączenie kompa).
Mr.Maya - 23-09-2006, 16:11

Opoya, mówiac klucz matka masz na mysli ten z czerwona kropką. Bo ja mam tylko jeden klucz i bym chaił dorobić ale bez klucza matki ford chcial 370zł.
Opoya - 23-09-2006, 22:41

Nie - czerwona kropka to obudowa immobilisera.

Klucz matka (master key) wygląda tak:

Opoya - 24-09-2006, 21:55

Zwykle jest tak, że pierwszy właściciel dostaje info, że ten kluczyk ("matkę") ma schować i z nim nie jeździć. Zgodnie z poleceniem, chowa kluczyk tak dobrze, że sam go nie może znaleźć. Albo o nim zapomina...
konri87 - 24-09-2006, 21:57

Ja mam całkiem inny kluczyk, niż te które widziałem u pumowiczów.
Ponoć takie jak mój są w focusach.
Są tam trzy przyciski: do otwierania, do zamykania i do otwierania klapy bagażnika.

Opoya - 24-09-2006, 22:51

Masz Pumę z 2000 roku, a wtedy takie właśnie były. Taki miałam w Cougarze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group