To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Wiatrak na chłodnicy

Anonymous - 25-07-2007, 03:45

tomcio, hmmm a u mnie sie odrazu wlacza :???:
tomcio - 25-07-2007, 08:21

Hadzi spokojnie... wyczaje go dokładnie może dziś, wczoraj to była taka kilkuminutowa obserwacja bo pioruny waliły jak głupie. Ale wczoraj po właczeniu klimy stał, ruszyło go dopiero jak podniosła sie ta wskazówka od temperatury. Jak bede miał dłuższą chwile to podłacze sie kompem i zobacze co on mi powie o tym wszystkim...
bartolomeo - 25-07-2007, 12:39

wiatrak w każdej Pumie może się załączać troche inaczej, wystarczy że ktoś ma zanieczyszczony układ, lub kiepską chłodnice i już jest kwestia kilku, kilkunastu stopni Celsjusza. Ważne tylko żeby dobrze schłodził silnik i klima działała jak należy.
A jeszcze jak jesteśmy w tym temacie, to czy wiatrak wyłącza się gdy wyłączacie silnik?? Bo u mnie tak.

Pusia - 25-07-2007, 12:57

bartolomeo napisał/a:
czy wiatrak wyłącza się gdy wyłączacie silnik?? Bo u mnie tak.
chyba w każdej pumie tak samo jest pod tym względem.

[ Dodano: 25-07-2007, 12:57 ]
luc napisał/a:
Dokładnie tak - na wlaczonej klimie kociak strasznie slabnie, w moim przypadku czuc jeszcze [delikatnie] szarpniecia przy dodawaniu gazu lub hamowaniu silnikiem

u mnie też tak jest !

tomcio - 25-07-2007, 14:34

Tak, wentylator ma sie wyłaczyć kiedy wyłaczymy zapłon, to akurat wynika ze schematu elektrycznego tego autka :wink: A słabnięcie na klimie jest normalne bo przecież sprężarka tłoczy środek chłodniczy, a to troche obciąża dodatkowo silnik... A ta sprężarka jest też podłączona bezpośrednio do wału silnika (no przez pasek)...
nomka - 25-07-2007, 18:19

W naszym audi wiatrak włącza się prawie po każdym zgaszeniu silnika (latem) ale w pumce mi się jeszcze nie zdarzyło :shock: Nie sądziłam nawet, ze może :???:
tomcio - 25-07-2007, 19:13

Prosze bardzo - oto schemat blokowy instalacji chłodzenia silnika... Jak jeszcze wyszperam jeszcze gdzie jest podłączony ten bezpiecznik nr. 36 to wrzuce dalszy schemacik



[ Dodano: 25-07-2007, 19:21 ]
A tutaj wyraźnie widać że ten wentylator jest połączony z układem klimatyzacji



[ Dodano: 25-07-2007, 19:50 ]
Tak wiec bezpiecznik:
F36 jest podłączony bezpośrednio do akumulatora,
F28 jest podłączony do przekaźnika załaczającego zasilanie

A cewka tego przekaźnika jest podłączona do F18 a ten z kolei... patrzcie poniżej :razz:



I morał jest taki że wentylator pracuje tylko kiedy jest stacyjka w pozycji 2 i 3

Anonymous - 30-06-2008, 11:10

a mój wentylator się spalił dzisiaj rano, po krotce było tak:temperatura silnika byla dosc wysoko no wiec wymienili mi jakis czujnik(niestety nie pamietam jak sie nazywa,ale nie czujnik temp.) problemy zniknely, nawet przy staniu w korku moze raz czy dwa zdarzylo sie,ze wskazowka weszla na litere A. Pare dni temu bylo tak goroaco,ze bez klimy nie dalo sie jechac, nie szarzowałam,ale gdy mialam skonczyc jazde obroty nagle spadly do zera,troche mnie to zdziwilo,ale zgasilam silnik i w pewnym momencie bylo slychac syczenie (tu zakladałam,ze to klimatyzacja). Mechanik najpierw nie mogl stwierdzic co sie dzieje,bo napiecie pradu bylo ok,ale auta juz nie moglam odpalic,poczatkowo myslalm,ze to odciecie pompy paliwa walneło,ktore to zasysa paliwa i umozliwia mi odpalenie pumy. Niestety padlo na wentylator, rozrusznik jest ok, sam wiatrak tez (był poki sie nie spalił). Mechanik probowal oddzielnie podlaczyc rozrusznik i oddzielnie wentylator, bo jak razem to chodzilo to wywalalo bezpiecznik. No i niestety wentylator zdechł na amen. Nerw mnie złapał bo poprzedni magik na moje zaniepokojenie podnoszacej sie temperatury i ciaglym włączaniu się wentylatora stwierdził,ze poki wiatrak chodzi to nie mam czym sie przejmowac no i znok.Auta nie da sie odpalic :mrgreen: Z tego co udalo mi sie ustalic cena nowego wiatraka to około 800zł, zamiennik 200zł-nie wiem co robic oryginał czy zamiennik :?: a roznica w kosztach ogromna
tomcio, dobra robota z tym schematem

nomka - 30-06-2008, 12:48

Shaki, biedaku :cry:

ja bym się chyba zdecydowała na oryginał - dla świętego spokoju :roll:

Martinn - 30-06-2008, 13:12

Mi też ostatnio spalił sie wiatraczek... Na allegro kupiłem oryginalny, używany oczywiście i działa jak powinien :smile: Wymiana zajeła mi jakąś godzinke :wink:
Anonymous - 30-06-2008, 13:44

na zlot raczej przyjade mazda, do wymiany jest wentylator z rezystorem, oryginal tylko na zamowienie z Kolonii,dostawa za tydzien,jutro tez bedzie wiadomo czy zamiennik bedzie pasowal (niestety zaliczka jaka dzis zostawie przepadnie-co q....ludzie)Przepraszam
Mr.Maya - 30-06-2008, 14:52

Wiatrak chet taki sam w kazdej pumie kup z rozbitka koszt to max 200zl
tomcio - 30-06-2008, 20:03

Shakira napisał/a:
bo napiecie pradu bylo ok


Hehehehehe :mrgreen: Ze tak na początek sie doczepie :twisted: :twisted: :twisted: Nie ma czegoś takiego jak napięcie prądu :D Jest albo prąd albo napięcie :) Podejrzewam że w tym przypadku powinno być "napięcie na zaciskach jakiegos tam urządzenia było ok" albo "prąd płynący przez urządzenie był ok" ;) Ale to tak w ramach wyjaśnień, jako ze jestem człowiek techniczny :razz: A i ciesze sie że schemacik sie przydał, bo sie troche namęczyłem zeby go tu wrzucić :wink:

tomcio - 30-06-2008, 22:09

To juz wiecie ze napięcie sie mierzy na m. in. odbiorniku, a prąd sobie płynie przez ten odbiornik :razz: I jakie to forum jest kształcące :mrgreen:
Anonymous - 01-07-2008, 23:40

wentylator kupiony z bitej z tyłu pumy,koszt 200zł tak jak mówiłeś Mr.Maya,jutro go podłączają, mam nadzieje,że jak włączą klimę to się wiatrak nie spali i że auto w ogóle będzie palić i nie wywalać bezpiecznika,a co do poprawiania w formułowaniu wyrazeń z natury technicznej to spoxik ,na przyszłość będzie się odróżniać pojęcia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group