To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Hamownia - czasem trzeba pomyśleć...

Opoya - 15-07-2007, 01:57
Temat postu: Hamownia - czasem trzeba pomyśleć...
Nie bardzo wiedziałam gdzie zamieścić ten link, znaleziony na CKP, ale jest na tyle ciekawy, że warto go obejrzeć - ku przestrodze...
Czasem warto włączyć myślenie - opony z indeksem "T" to nie najlepszy pomysł na hamownię. Gościu napisał, że winny jest pracownik hamowni, ale ja mam inne zdanie...

http://forum.vectraklub.p...031&hl=hamownia

Waluś - 15-07-2007, 10:01

Nie za fajnie to wygląda... :(
Jaruszka - 15-07-2007, 10:34

No tak, opony niedostosowane do osiągów auta.
Lepiej że do tego doszło na hamowni, a nie w warunkach drogowych. Wtedy szkody byłyby znacznie większe.

foo - 15-07-2007, 10:55

tia... w tym wątku jeden "orzeł" pisze, jak jechał dobrze ponad 200 na oponach T
immobilizer powinień sprawdzać IQ kierowcy i nie odpalać silnika poniżej pewnego poziomu :572:

Mr.Maya - 15-07-2007, 11:03

Jak by glupota umiala latac to by nie musial kupowac tej vectry :)
bartolomeo - 15-07-2007, 19:47

no rzeczywiście.... ku przestrodze... masakra...
Anonymous - 16-07-2007, 09:53

a IMO wina jest pracownika. Wlasciciel auta nie musi sie znac na indeksach predkosci opon. Przy mocowaniu auta pracownik moze przy okazji "rzucic" okiem na jakich oponkach jezdzi dane autko i czy w ogole te opony sie nadaja do tego by robic pomiar. ale to moje zdanie
niemile te fotki i wspolczuje wlascicielowi

bartolomeo - 16-07-2007, 12:21

jak znam życie to sytuacja wyglądała tak:
Vectra wjeżdża na rolki i pracownik mówi tak: panie ale te opony nie wyciągną duuużo, a właściciel auta odpowiada: panie, hamój pan bo już brykałem na tych gumach ponad 200 i nic się nie działo...
no dobra, klijent nasz pan...
jedzie jedzie jedzie i buuuummm
a nie mówiłem!!??

Snaco - 16-07-2007, 21:41

o rany....A ktos mi moze powiedziec jaki index ma Toyo T1-R? i ile max mozna na nich jezdzic?
Jaruszka - 16-07-2007, 21:50

V, Y lub W szczegóły pod tym linkiem co oznacza minimum 240 km/h - szczegóły znajdziesz tu
Anonymous - 17-07-2007, 09:46

bartolomeo, byc moze i tak bylo :grin:
Opoya - 17-07-2007, 14:37

A ja twierdzę, że jednak właściciel wjeżdżając na hamownie powninen wiedzieć w jakim stanie jest jego auto. Bo jak pójdziemy dalej, to okaże się, że pracownik powinien np. sprawdzić olej w silniku, bo może jest za mało, a przy takim obciążeniu, wprawdzie chwilowym ale jednak, przy braku oleju mogą być kłopoty... oczywiście na oleju sprawa się nie kończy.
W hamowni gdzie hamujemy warszawskie Pumy nie wiem czy sprawdzają indeks, ale wiem, że przed hamowaniem jest sprawdzenie toczenia się na roklach. I tak przykładowo - Pusi Pumy nie hamowali, dopóki nie naprawiła w Pumce przodu (Puma chciała się "zerwać" z rolek). I to są IMO obowiązki pracownika hamowni.

Pusia - 17-07-2007, 16:50

Ja teraz szybko sprawdziłam, no i wiem, że mam V, czyli 240 :-)
Bo zaraz znów jadę na hamownię, tym razem z seryjnym filtrem powietrza.
Opoya napisał/a:
Pusi Pumy nie hamowali, dopóki nie naprawiła w Pumce przodu (Puma chciała się "zerwać" z rolek).

dokładnie !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group