To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - alarm + syrena

adrianus - 11-09-2007, 12:20
Temat postu: alarm + syrena
Powiedzcie mi proszę gdzie szukać syreny od alarmu - chyba fabrycznego - wczoraj się dowiedziałem przypadkiem że mam alarm i wył z okolic prawego-tylnego nadkola/ tapicerki - tak mi się przynajmniej wydawało - radość ogromna - tym bardziej iż już w dniu zakupu wydawało mi się że w mojej pumce jest alarm ale za diabła nie mogłem go rozszyfrować - z górki dzięki za cenne uwagi :-)

PS - wiem że tematy tego typu już były i nie boję się opcji SZUKAJ - ale nie znalazłem nic poza umieszczeniem centralki po prawej i czegoś jeszcze po lewej stronie pod tapicerką :-)

PS 2 - interesują mnie jakieś tajemnicze guziczki, przyciski, syrena, możliwość dezaktywacji - może ktoś z klubowiczów dysponuje schematem - napisałem w tej sprawie do ASO - może od nich dostanę :-)

Mr.Maya - 11-09-2007, 13:11

Fabrycznu alarm to nic innego jak klakson plus przyciski w dzwiach do zadzialania. Ogolna kicha lepiej zalorzyc jakis dobry alarm.
foo - 11-09-2007, 13:36

nie klakson... z tego co mi zostało w głowie, to nie klaksonem Pumka wyje
Opoya - 11-09-2007, 13:36

Mr.Maya, fabryczny alarm i klakson to dwie różne rzeczy. Niezgodzę się też, że to taka "kicha" jak mówisz - z podwójnym ryglowaniem to całkiem zacny alarm. Adrianus ma rację - syrena fabrycznego alarmu znajduje się w prawym tylnym nadkolu (a klakson pod maską).

adrianus, centralka rzeczywiście znajduje się przy prawych drzwiach, przy lewych jest komputer.

Alarm fabryczny jest właściwie bezobsługowy. Nie ma deaktywacji itp. Możesz wejść w tryb serwisowy naciskając przycisk na środku pasa przedniego (po otwarciu maski - to przycisk z gumowa kopułką), bodajże trzy razy (ale nie pamiętam ile). Alarm wyda jeden krótki dźwięk i mrugnie kierunkami. Później np. możesz sprawdzić wszystkie końcówki alarmu, otwierając po kolei drzwi (łącznie z bagażnikiem), jeśli wszystko jest OK, alarm znów "dźwięknie" i mrugnie kierunkami. Po chwili alarm sam wyjdzie z trybu serwisowego i poinformuje o tym w ten sam sposób (dźwięk i kierunki).

adrianus - 11-09-2007, 13:53

Opoya, dzieki za wyczrpujące - naprawdę info - a powiedz mi czy podczas zamykania jak się aktywuje to miga coś - bądź pika. A co do syreny to na 100 we nie jest to klakson - różnica odczuwalna - syrena wyje jak oszalała - a klakson .... - sami wiecie, że do mocnych nie należy - pobawię się dzisiaj z tymi testami od OPOYA - ciekaw jestem jak to wyjdzie. Ale powiem wam że ok - tak jak pisałem myślałem że mam alarm przy kupnie ale nie mogłem go rozszyfrować a tu niespodzianka - wczoraj jak sprawdzałem z kumplem podwójne ryglowanie - syrena się włączyła - 22 za pasem - babcie w oknach - dobry znak.

Opoya, raz jeszcze dzięki za info - jak coś wydumasz z tym pilotem ciekawego to daj znak :-)


a czy są jeszcze jakieś czujki poza drzwiami machą bagażnikiem - może montował ktoś domykanie szyb itp??

Mr.Maya - 12-09-2007, 11:04

Ta wasza syrena trabi jak dla mnie jak klakson bynajmniej taki dzwiek wydaje ten alarm u Jacka.

Zobaczcie sobie te fotki. Auto to Peugeot 106 tez z fabrycznym alarmem i podwojne ryglowanie - czyli tez nie dalo sie otworzyc auta od srodka.

Auto bylo w garazu:


Zlodziejasz to byli "zawodowcy" kluczem do swiec mieli zamiar odkrecic felgi z zabezpieczeniami. Jedynie co udalo sie im zrobic to uszkodzic felge.


A tu najlepsze:


Jak widac na fotkach jak bardzo chroni auto taki typ alarmu. Brak czujnika wstrzasowego moze spowodowac ze wam kola odkreca lub tylko z sroby bo na 4 bedziecie mieli zabezpieczenie a co jak nie zobaczycie?? Auto nawet nie zawylo po wybicu szyby bo niby jak mialo wyc skoro nie ma czujnikow ruchu. Co z tego ze zaczelo by wyc jak by dzwi zostaly otwarte ale ich nie da sie otworzyc bo ma podwojne ryglowanie. Reszta to efekty dzialanosci jednego gnoja z mojej okolicy.

Opoya i co nadal uwarzasz ze ten alarm jest taki dobry?? Wiem idzie go rozbudowac o te czujniki ale czy warto?? I jak wiadomo fabryczne alarmy sa fikcja bo kazda grupa zlodziejska ma na nie metody.

adrianus ja montowalem domykanie szyb choc teraz jest zdemontowane bede inaczej montowal sterownik (wtedy obijalo mi sie o centralke alarmu) Metoda montazu zalerzy od tego jaki kupisz czy ma juz zabezpieczenie przeciazeniowe w sobie czy nalezy wykorzystac te z pumy.

Opoya - 12-09-2007, 15:11

Nadal twierdzę, że fabryczny alarm jest OK. Może nie jest to szczyt osiągnięć w tej dziedzinie, ale naprawdę jest w porządku. Jak znajdzie się chętny na to konkretnie auto, to nie ma bata. Żaden alarm nie pomoże. Jako ciekawostka przykład - żeby obrobić auto złodziej napsikał pianki montażowej pod maskę, nie wiem z jakim dokładnie efektem, ale tłumienie dzwięku było na tyle dobre, że właściciele nic nie usłyszeli (garaż w domku).
Natomiast jeśli w tym Peugeocie nie byłoby podwójnego ryglowania, to duże szanse, że właściciel nie zobaczyłby auta w takim stanie, tylko wcale... A to duża różnica.

Jak ktoś bardzo się boi, to może np. zainwestować w radiową lokalizację pojazdu. Choć na to też jest już patent.

Anonymous - 13-09-2007, 09:49

Opoya napisał/a:
naciskając przycisk na środku pasa przedniego, bodajże trzy razy (ale nie pamiętam ile).


skoro nie pamietasz to ja powiem ze trzeba 5 razy nacisnac ten dzyndzel :mrgreen:




Edit: po co cytujesz cały post?

[ Dodano: 09-05-2008, 12:13 ]
Czerwonym kółkiem zaznaczyłem syrene fabrycznego alarmu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group