To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Instrukcje, książki, programy itp. - samodzielna diagnostyka komputerowa

tusia8510 - 28-02-2009, 11:01
Temat postu: samodzielna diagnostyka komputerowa
co o tym sądzicie? samemu naprawde mozna zdiagnozowac co jest nie tak mając taki program czy jak to tam sie nazywa?

http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=558854281

Opoya - 28-02-2009, 12:18

IMO dużo wygodniejszym rozwiązaniem jest skaner jako osobne urządzenie. Nie potrzebny do tego laptop. Mam taki skaner i polecam (kilka osób z klubu mogło się już przekonać o jego użyteczności). Jak nie zapomnę, wieczorem zamieszczę dokładniejsze info.
Kolin - 28-02-2009, 13:52

Opoya,

A też ma tyle możliwości co ten w aukcji podany ?

Anonymous - 01-03-2009, 18:55

Opoya czy możesz podać nazwę skanera którego używasz, czy można nim zdiagnozowac (AirBag, ABS),
Opoya - 02-03-2009, 02:44

Dwa przykładowe linki:
http://www.auteltech.com/gs400.htm
http://www.jomax.pl/urzadzenia/IMP-0047.htm

Urządznie może nie najnowsze, ma już parę lat, ale warte każdej wydanej złotówki... Nie jestem w stanie policzyć ile aut zostało nim przeksanowanych (głównie Pumy i Cougary).
Fakt, że czasem pokazuje błąd trudny do interpretacji (i nie dotyczy to tylko Pum), ale często określa usterkę jednoznacznie.

Przykład: miałam w mojej Pumie błąd P0171 - czyli ponoć zbyt uboga mieszanka w cylindrze pierwszym. Auto skanowane przez dwa różne urządzenia - ten sam błąd. Zniknął po wyczyszczeniu przepływomierza.
Tak więc, opócz samego skanera, trzeba nauczyć się interpretować błędy.

rafalski69 - 04-03-2009, 16:28

Jeżeli chcesz wiecej to tu masz bardzo ciekawy

http://allegro.pl/item563...6000_world.html

tusia8510 - 04-03-2009, 16:47

Opoya a gdzie kupiłas, jaki koszt i czy jest do Twego s[rzetu jakas instrukcja jak interpretowac błędy?
Opoya - 04-03-2009, 17:18

Nie pamiętam ile kosztował, bo skaner należy do TAMa z Klubu Cougara i to on go kupił. Ale to ja ze skanera częściej korzystam, więc jest u mnie.
Znalazłam na ebayu aukcję z takim samym skanerem (wprawdzie aukcja zakończona, ale można do gościa napisać):
http://cgi.ebay.pl/Skaner...0127163001r1467
Kody błędów pokazywane są na wyświetlaczu, wraz z opisem, po angielsku.

Znalazłam też stronę sklepu z różnymi skanerami ("mój" też tam jest):
http://www.mari.pl/SKANER...0--default.html

Mr.Maya - 04-03-2009, 18:31

Niestety takie skanery pokazuja tylko bledy silnika i osprzetu. Wiec nie pokarza wam baldu ABS itp. Ale i tak polecam. A jesli ktos ma pume z elektronicznym licznikiem to na liczniku moze te bledy czytac
Noalan - 04-03-2009, 19:36

A jak można na własnym liczniku sprawdzić kody błędów?
Mr.Maya - 04-03-2009, 19:52

NIE ODPOWIADAM ZA SKUTKI UBOCZNE!!!!!





Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset

Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code.
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich.

Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (puma 1.7) i opis co się mi udało znaleźć:

"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h
"888.8 8888" - test lcd
"bulb" - test żaróweczek na tablicy
"r07 pass" - test ROMu
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje.
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem
"000.0 spd" - w km/h
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka
"096 C > 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje
"12.2bat" napięcie akumulatora
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu?
"-b cr" crank sense ?
"-b 16""
"-6 LS"
"-1 65t"
"-0 rdo"
"-0 rst"
"-0 fli"
"-1 6cd"
"-0 HTL"
"82 PA"
"02 >0A Pb" na zmianę mruga
"f0 Pc"
"0c Pd"
"155 Pe0"
"146 Pe1"
"255 Pe2"
"255 Pe3"
"255 Pe4"
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować
"000 Pe6"
"183 Pe7"

i na powrót "Gage" i wskazówki latają

Anonymous - 10-03-2009, 22:23

Z tymi skanerami -testerami OBD2 to nie do końca jest tak jak piszą sprzedawcy, ponieważ one odczytują tylko błędy związane z emisją spalin a niestety nie wszystkie parametry są odczytywane przez system OBD. Dobry tester łączy się bezpośrednio ze sterownikiem, a spotkałem się już z tym że tester OBD2 nie pokazał błędu zapisanego w sterowniku silnika. Dlatego takimi testerami nie można zdiagnozować sterownika ABS-u czy poduszki.
zibi_21-1984 - 24-03-2009, 16:42

Kody błędów , moze komuś sie przyda:


http://www.troublecodes.n...01obd2mil.shtml


trzeba sobie przetłumaczyc. ;)

[ Dodano: 24-03-2009, 17:56 ]
A może mi ktoś pomóc co oznaczają pozostałe kody które mi wyskakują.Mam takie błędy :

0115 - to czujnik temperatury czynnika chłodzącego silnik .

9318 , 9204 , 9201. - ???

COCKIN - 12-04-2009, 14:14

Kupil ktos moze ten kabel diagnostyczny? I jestem ciekaw jak np sprawdza sie przyspieszenie 0-100.
rafalski69 - 20-06-2009, 13:23

http://www.allegro.pl/ite...oscan_2009.html

co wy o tym myślicie warto kupić czy lepiej sobie darować fajna sprawa :smile:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group