To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Podgrzewanie przedniej szyby

Anonymous - 03-01-2011, 19:26

Witaj,
rozkręciłem dzisiaj te bezpieczniki i rzeczywiście, są tam te kostki i wg instrukcji obsługi ruszałem prawidłową. Niestety nic się nie zmieniło. Sprawdziłem też drugi bezpiecznik w skrzynce pod maską, tamten widać, że jest dobry, bo ma drucik od góry.
Sprawdziłbym wkładając inną kostkę w jego miejsce, ale nie mam żadnej wolnej, ewentualnie kupię i nawet jak się nic nie zmieni, to po prostu będzie zapasowa.
Natomiast martwi mnie jeszcze jedna rzecz - czy czasem nigdzie nie jest przepalony lub złamany drucik, ale na szybie? Czy gdyby w jakimkolwiek miejscu był zepsuty, to pozostała część szyby powinna grzać czy nie? W Mondeo mk4 chłopak pokazywał, że grzało mu 3/4 przedniej szyby, miał na gwarancji, więc wymienili mu całą szybę przednią.

adrianus - 05-01-2011, 14:15

Hyper a jak klikasz ogrzewanie przedniej to słyszysz takie pstryk - bo jeśli nie to może obwód może uwalony albo sama kostka właśnie - kupić nie wiem czy jest sens 250 pln około - lepiej pożyczyć z innej pumy i sprawdzić. Ten duży bezpiecznik ma w sobie zawartą czasówkę która rozłącza obieg po 3ch minutach z tego co pamiętam.

W razie czego posprawdzać możesz i szybę - ściągasz osłonę słupka i widać dwa kablo-druty :) jeden jest u góry jeden na dole - miernik i sprawdzisz jak się ma szyba a z drugiej strony jak się ma układ - powinien dawać napięcie przy włączonym. ja też zaczynałem testy od szyby - ale lipa - a w sumie szczęście - szybę miałem dobrą. W razie czego pisz o spostrzeżeniach będziemy myśleć.

Anonymous - 08-01-2011, 22:58

Dzisiaj zabraliśmy się do roboty ze znajomym elektrykiem, ale obyło się bez fachowej wiedzy - kostka spalona, plastik stopiony. Sprawdzę po okolicy, aby nabyć używkę, bo facet w sklepie z częściami do Forda mówił, że kiedyś miał po 180 PLN, obecnie nie ma w ogóle, a gdyby były, to kosztowałyby 250 PLN/szt. W przyszłym tygodniu popatrzę, czy dostanę gdzieś tę kostkę taniej, niestety nie znam nikogo, kto miałby Pumę i moglibyśmy przełożyć tę szarą kostkę z czerwonym R u góry.
Przy okazji wymieniłem żarówkę z tyłu, bo stop nie świecił, a i zabieramy się za domontowanie 3. światła stop. Zobaczymy, jak wyjdzie.

[ Dodano: 13-01-2011, 19:05 ]
No niestety, wymieniłem dziś z rana ten przekaźnik, ale wciąż się nie włącza. Będzie trzeba sprawdzić w takim razie kostkę i przewody. Sprawdzę też szybę, zgodnie z propozycją.

Anonymous - 14-01-2011, 10:47

Witam. Ja dalej pociągnę temat. W mojej pumce działa tylko połowa ogrzewania. Tak jakby linijką w pionie odciął. Wstawiam schemat elektryczny podgrzewania szyby. Wynika z niego, że do każdej połowy szyby dochodzi osobny kabelek. Czy sądzicie, że w moim przypadku mam uszkodzony jeden z tych kabli ? Jak się do nich dostać ?
Anonymous - 15-01-2011, 17:22

No ja już zrobiłem :) U mnie okazało się, że śrubka mocująca masę była luźna na słupku od strony kierowcy. Dałem grubszą, dokręciłem i już grzeje mi cała szyba :) Uffff.... już myślałem, że będzie coś gorszego.
PS
Ja zauważam spadek obrotów silnika po włączeniu grzania przedniej szyby. Mało tego, kiedy nie działała mi jedna połowa, to gdy właśnie docisnąłem przewód masowy poczułem spadek obrotów i już wtedy kamień spadł mi z serca, że zalazłem przyczynę usterki.

adrianus - 21-01-2011, 23:18

Hyper, tam jak wypaliła ci się kostka to również w skrzynce bezpieczników będziesz miał trochę nadtopionego plastyku - "musza pomierzać, policzyć, pomyśleć"

bogboss, ja jak grzebałem w tym temacie to prawego słupka nie ruszałem - byłem pewien że podpięte jest tylko od lewej :)


emcom Gaydek ma zawsze rację - a jak nie to rację ma matka Opoya - także bez nerwów nikt tutaj nie chce nikogo skrzywdzić - był na "unknow name" forum regulamin:

1. Admin ma zawsze rację.
2. Jeżeli admin nie ma racji to patrz punkt 1 :D

Anonymous - 22-01-2011, 08:46

adrianus... Muszę Cię "zmartwić" Zarówno z lewej jak i z prawej strony są podłączenia szyby. Każda połowa ma niezależne podłączenia :)
Mr.Jay - 21-10-2011, 13:27

Odświeże temat. Z racji tego, że zbliżają się chłodne nocne dni, a pumka nieraz pozostaje na noc pod gołym niebem, zaobserwowałem, że coś nie tak dzieje się z ogrzewaniem przedniej i tylnej szyby. Może troche śmieszne będzie moje pytanie, ale to pierwsza jej zima pod moją wodzą, a to pierszwa przeszkoda na którą napotykam. Po pracy widząc, że obie szyby są mocno oszronione wsiadam do kokpitu:), załączam silnik i włączam ogrzewanie obu szyb. Światełka właczników się pała, czekam kilka minut, aż silnik się zagrzeje dla pewności, a szybki i tak musiałem skrobać bo nic nie odtaiło. Mam po koleji posprawdzać, bezpieczniki, kostkę i styki? Jakie ew. koszta w serwisach za naprawę?

Ps; troche zrozumienia dla nowego:)

Anonymous - 23-10-2011, 23:16

Sprawdz najpierw sam kostki, styki i bezpieczniki. Szkoda jechać do serwisów bo zedrą z Ciebie kaskę:) Jeśli sprawdzisz podstawowe elementy i okaże się, że to nie to. Wtedy albo pozostaje Ci serwis albo napisz na forum i będziemy myśleć dalej. Pamiętaj, ile zrobisz w pumce sam, tyle potem radości od niej otrzymasz. Pozdrawiam sebo49
Anonymous - 07-11-2011, 19:32

Witam a ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną że nie grzeją mi 2 paski po stronie pasażera i jeden po stronie kierowcy
WieSiu - 10-11-2011, 00:10

ady0427, zapewne juz sa niesprawne i nic poza zmiana szyby na nowa nie zrobisz. Przy tak malej ilosci niegrzejacych paskow nawet bym nie dotykal takiej szyby.
Mr.Jay - 01-12-2011, 21:21

Możecie mi nie uwierzyć, ale olałem temat podgrzewania tej szyby i byłem gotowy na skrobaczke. Nie mniej miłe zaskoczenie mnie spotkało kiedy rano po ostrzejszym mrozie raz jeszcze właczyłem przód i tył, i co? i działa! Pogadałem z kilkoma kumplami od fordów , jeden znajomy powiedział mi, że kiedyś miał podobną sytuacje w nówce fokusie i do serwisu pojechał o co kaman. Gość w serwisie go uspokoił i powiedział mu, że szyba musi być mocno oszroniona(czyli zmarznięta:) a na dworze temp. spaść poniżej 0 Co wy na to?
Anonymous - 01-12-2011, 21:28

yy nie wiem ale u mnie czasem jest na odwrot, jak cieplo grzeje a w szronie trzeba skrobac
Anonymous - 02-12-2011, 01:18

Cytat:
Gość w serwisie go uspokoił i powiedział mu, że szyba musi być mocno oszroniona(czyli zmarznięta:)


Gość z serwisu, też był chyba mocno oszroniony :mrgreen:
Skoro w dziesięcioletniej Pumie ogrzewanie szyb działa przy -20 stopniach (mój przykład, zeszłoroczna zima), to dla mnie ta teoria jest delikatnie mówiąc .... idiotyczna :razz:

sharky - 03-12-2011, 11:39

To tak jakby wycieraczki miały działać tylko przy dużym deszczu albo światła kiedy jest naprawdę ciemno, hehe. Koleś z serwisu jak zwykle opowiadał bzdury. Podgrzewana szyba działa zawsze, niezależnie od temperatury. Przykładem jest sytuacja kiedy naprawiałem swój przekaźnik w dzień gdzie nie było mowy o żadnym oszronieniu czy mrozie. Udało mi się wtedy naprawić podgrzewanie szyby, na dworze było chłodno i szyba była zimna po włączeniu podgrzewania szyba zrobiła się letnio-ciepła. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group