To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ciężka sprawa, problem z otwarciem drzwi / alarmem / central

BR - 26-12-2010, 19:21
Temat postu: Ciężka sprawa, problem z otwarciem drzwi / alarmem / central
Zacznę od tego, że przewaliłem wszystkie tematy o problemach z zamkami, alarmami, centralnym i nikt nie dostał takiej kumulacji jak ja.


Problem polega na tym że mam wyrobiony(?) kluczyk / zamek i nie mogę otwierać "mechanicznie" Pumy. Z głupiego przyzwyczajenia zawsze zamykam pilotem zamek z podwójnym ryglowaniem.

No i coś się zkaszaniło w momencie kiedy auto jest zamknięte, podwójnie zaryglowane, alarm uzbrojony. Dodam, że jestem w Norwegii i jakoś ASO nie wchodzi w grę, koszt pierdnięcia serwisanta pewnie kosztuje więcej niż moja Puma.

Mam pilota IR (bateria sprawna), szybę już pożegnałem więc mogę wejść do środka.

Pierwsze pytanie: Czy da się jakoś kluczykiem w stacyjce (bo w drzwiach mi nie działa) rozbroić fabryczny alarm? (który mi się włącza przy każdym ruchu kluczyka, znacznie denerwując całą okolicę a jak wyciągnę bezpiecznik nr 39 pod maską to gaśnie mi też cały zegarek z diodą immobilisera)

Drugie pytanie: gdzie dokładnie znajduje się trzecia skrzynka z bezpiecznikami (wg instrukcji właśnie tam jest bezpiecznik od centralnego)? Znalazłem tylko tą koło lewego kolana kierowcy i drugą pod maską po stronie kierowcy.

Trzecie pytanie: jak już wszystko zawiedzie i będę musiał pruć tapicerkę po barbarzyńsku żeby się dostać do zamka to czy jest tam jakiś dzyndzel za który można pociągnąć i otworzyć podwójnie zaryglowane drzwi?

Proszę o pilną pomoc. W nagrodę mogę jedynie umieścić sadystyczny filmik z wybijania szyby młotkiem (swoją drogą nie taka prosta sprawa).

bania - 27-12-2010, 09:56

BR, nie wiem czy dokładnie zrozumiałem ale czy kluczyk nie działa ci tylko w drzwiach kierowcy czy od pasażera też nie dasz rady otworzyć? jak miałem zepsuty sterownik to zamykałem auto na kluczyk z obu stron. może właśnie sterownik ci szwankuje? nie wiem czy zadziała ale spróbuj go odpiąć i może wtedy otworzysz kluczykiem! sterownik jest po stronie pasażera przy prawym kolanie, taka duża kostka na dwie wtyczki
BR - 27-12-2010, 13:58

bania:
kluczyk działa mi tylko w stacyjce, już lecą z polski 2 zapasowe kluczyki, mam nadzieje że któryś z nich otworzy drzwi. Sterownik wyciągnąłem właśnie się zagrzewa do temperatury pokojowej. Rozebrałem go i przynajmniej wizualnie nie wygląda jak by mu się coś przepaliło.


PYTANIE1: jak z tego sterownika wyciągnąłem jedną kostkę żeby mi alaram nie wył non stop (trafiłem za pierwszym razem?) to czy na tej drugiej wtyczce jest sterowanie centralnym? Nie chce się sam zrobić w kakao na tej jednej wtyczce...

emcom:
dzięki za podpowiedź, ale dopiero teraz zauważyłem że coś jest nie tak w instrukcji bo pisze coś o jasnoniebieskim bezpieczniku "moduł zamka drzwi" ale nie widać go na obrazku



PYTANIE2:
Czy istnieje jakiś inny sposób wprowadzenia Pumy w tryb kodowania kluczyka?
Na forum wyczytałem że albo się to robi przekręcając kluczyk w stacyjce 0-I kilka razy aż dioda koło zegarka zacznie się świecić ciągłym światłem, albo drugi sposób: przytrzymanie kluczyka w pozycji I na 30 sekund.... ani jeden ani drugi sposób nie wprowadza mi pumy w tryb kodowania.

bania - 27-12-2010, 14:54

BR, jak mój sterownik od centralnego padł to nie mogłem w żaden sposób zakodować kluczyka. też nie było widać że był uszkodzony. nie mam pojęcia od czego są te wtyczki tzn. która za co jest odpowiedzialna
robertpuma1910 - 27-12-2010, 17:02

U mnie mechanicznie nie otworzę auta ani z kluczyka głównego ani z zapasowego, natomiast zamknąć się da. Ciekawostka, że kumpel mający Pumę otworzy mechanicznie moją :wink:
BR, a bagażnika nie dało się u Ciebie otworzyć z kluczyka żeby szyby nie wybijać?

BR - 27-12-2010, 17:34

bania, dzięki za info, najprawdopodobniej padł ten sterownik, efekt widzę że mamy podobny... tym bardziej, ze udało mi się odchylić tapicerkę tracąc tylko jeden zaczep i dobrałem się łapami do zamka od wew. Ściągnąłem ustrojstwo z mikrostykami i po wciśnięciu ręcznie styku do otwierania też nie drgnęło.


robertpuma1910, uwierz mi, że nie jestem jakimś chorym sadystą, sprawdziłem każdy zamek 2389472398 razy zanim chwyciłem za młotek


Jak już się pochwaliłem udało mi się dostać do zamka przy drzwiach od strony tapicerki, czy jest tam jakaś mechaniczna zawleczka bezpieczeństwa która zwolni podwójne ryglowanie ?

Opoya - 04-01-2011, 01:14

Z tego co wiem, to nie.

BTW - jednak szkoda, że nie ma tam sensownych "kluczników" (fachowców od kluczyków), bo można byłoby odczytać jaki kod ma kluczyk i taki dorobić.

Czy na pewno to sprawa tylko wyrobionego kluczyka? Może to jednak wina nieużywanych zamków? Tym bardziej, że tym samym kluczykim odpalasz auto bez problemu... Ja po latach też nie mogłam otworzyć "z ręki", mimo, że kluczyk był OK, zresztą próbowałam nie jednym. W końcu pomogło rozebranie zamków, przeczyszczenie, przesmarowanie i ponowne złożenie. Teraz dbam, by nie zaniedbać zamków.

BR - 10-01-2011, 17:35

OK, oto co nastąpiło, udało mi się dobrać do zamka od strony tapicerki i palcem pchnąć cięgno. Centralny zabuczał i drzwi się otworzyły. Niestety pilot ciągle nie działa (już zamówiłem moduł centralnego i alarmu). Dodatkowe kluczyki nie pomogły więc pewnie stało się to co opisała Opoya

Dostałem już szybę ze szrotu (wysyłka) i okazała się przyciemniana :D lekko zielonkawa, będzie to zatem wyglądać co najmniej "bękarcko" ale lepsze to niż nic.

Jutro zabieram się za montaż i chciałbym spytać czy ktoś już wymieniał szybę boczną? Czy trzeba sciągać tą górną ramkę aby wcisnąć szybę w drzwi?

[ Dodano: 12-01-2011, 08:05 ]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fKGo98UVZNQ[/youtube]

obiecany filmek, tak naprawde nie było mi do śmiechu

nomka - 12-01-2011, 12:22

BR napisał/a:
...okazała się przyciemniana :D lekko zielonkawa, ...


W pumce wszystkie są lekko przyciemnione - fabrycznie. Może nie zwróciłeś wcześniej uwagi?

BR - 12-01-2011, 18:32

nomka
masz racje !


... popisałem się z tymi szybami, nie ma co :D

Snaco - 13-01-2011, 07:36

a nie dalo się otworzyc z kluczyka drzwi od strony kierowcy albo otworzyc bagaznik i wejsc tylem? musiałeś rozbijać szybę??
BR - 13-01-2011, 08:13

No co Ty? Po prostu lubię sobie od czasu do czasu wybić szybę podczas norweskiej zimy, lepiej mi się wtedy jeździ.

Wybacz, wprost nie mogłem się powstrzymać od sarkazmu kiedy ktoś mnie bierze za debila.
Nawet na przysłowiowego "buraka" odgiąłem drzwi i ciągnąłem drutem za klamkę od środka, niestety jak już pisałem, drzwi były podwójnie zaryglowane. Nie pomógł nawet zapasowy komplet kluczyków.

Snaco - 13-01-2011, 08:25

BR, nie znam cie... ludzie różne są. Nic nie pisałeś o próbach otwarcia drzwi, bagażnika etc.. więc zapytałem.
woolfy - 14-01-2011, 15:48
Temat postu: Witam,
Mam podobny problem, otoz padl mi akumulator a co za tym idzie nie dziala centralny ...

Niestety zadne drzwi ani bagaznik nie dają sie otworzyc z kluczyka.

Szyby narazie nie bede wybijal ... :)

Moze ktos z Was otwieral maske jakims sprytnym sposobem ???

Help ... :)

BR - 14-01-2011, 17:07

bania napisał/a:
BR, jak mój sterownik od centralnego padł to nie mogłem w żaden sposób zakodować kluczyka. też nie było widać że był uszkodzony. nie mam pojęcia od czego są te wtyczki tzn. która za co jest odpowiedzialna


bania masz u mnie piwo, problemem okazał się moduł centralnego i alarmu.
Wymieniony, zakodowany, szyba wstawiona. Pumka daje czadu.

[ Dodano: 14-01-2011, 17:11 ]
woolfy, da się otworzyć maskę, lekko inwazyjnie. Zanim wyprałem szybę, odgiąłem lekko drzwi w górnym rogu nad klamką i udało mi się przecisnąć sztywny drut (wyrwany z suszarki do ciuchów lol) tym sposobem możesz spróbować pociągnąć zarówno za klamkę jak i wajchę otwierania maski, mi się udało otworzyć maskę, niestety poza uruchomieniem alarmu nic więcej nie wskórałem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group