To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Sam naprawiam - naprawa źle działającego spryskiwacza

leman - 20-07-2012, 09:38
Temat postu: naprawa źle działającego spryskiwacza
leman napisał/a:
Wstyd się przyznać, :oops: ale po prawie dwóch latach zauważyłem, że mam pomieszane włączanie spryskiwaczy. Tzn naciskając przycisk prawej manetki działa spryskiwanie tylnej szyby, podciągając manetkę do siebie spryskuje szybę przednią. Z wycieraczkami jest oki. Wydumałem, że powinna wystarczyć zamiana dwóch przewodów w okolicy przełącznika zespolonego. Tylko których? Ktoś oszczędzi mi grzebania w TIS'e ? :razz:

zrobiłem! dla potomnych; odkręciłem nadkole bez ściągania koła (5 wkrętów na Torx27) i zamieniłem wżyki

seru83 - 15-01-2013, 10:35

Mam ten sam problem. Spryskiwacze działają na odwrót. Dziś miałem się brać za dłubanie w elektryce. Ale... jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze :) Chwała Ci za to że umieściłeś ten opis :564:
Tosia - 13-10-2015, 21:44

Wybaczcie, jeśli było już to poruszone ale troszkę tych stron jest i nie mam siły czytać wszystkiego :P . Ja mam problem z kontrolką od spryskiwaczy. Cały czas świci na żółto i co jakiś czas pipczy. Płyn jest uzupełniony, podejrzewam, że można łatwo to zrobić opinając ową kontrokę. Tylko czy wie ktoś, gdzie się ona znajduje?
Darkdog89 - 13-10-2015, 23:59

Gdy wyciągniesz metalowy błotnik z prawej strony z przodu auta tam znajduje się zbiorniczek spryskiwacza który ma wciskany czujnik. A Gdy czujnik nie działa to kontrolka będzie Ci się cały czas palić więc proponuje kupić albo sam czujnik płynu albo cały zbiorniczek ściągnąć prawy błotnik zdemontować zbiorniczek i założyć nowy zbiorniczek lub wymienić sam czujnik. Czujnik to jest to białe okrągłe z dwoma kabelkami i wtyczką na zdjęciu ja to wymieniłem z innego zbiorniczka i problem znikł. Sprawa jest dość prosta podchaczasz wyciągasz wciskasz nowe i podłączasz. Ale moje nie piszczało. Zdjęcie poglądowe (nie moja oferta wrzuciłem jedyna jaka była na OLX) Poszukaj po pumach na części może ktoś Ci opchnie zbiorniczek za 20-30 zł

http://olx.pl/oferta/zbio...html#57bfceeeda

leman - 15-10-2015, 21:16

Darkdog89; mein Gott ! Ty naprawdę demontowałeś błotnik ?



Jeżeli, mając pewność, że zbiorniczek spryskiwacza jest pełny, a ciągle świeci żółta kontrolka to proponuję;
(bez zdejmowania koła, jak powyżej zaleca TIS) odkręcenie tylko ->jednej śrubki , tej najniższej, tylnej, prawego szmacianego nadkola. Skręcenie max. kół (poprawi dostęp) i odchylenie nadkola. Ukaże się coś takiego;

Wypiąć przewód czujnika, a wtyczkę kabli idących w głąb pumki zewrzeć (kawałkiem drutu, spinaczem). Przekręcić kluczyk i sprawdzić czy kontrolka spryskiwacza zgasła. Jeżeli tak, to uszkodzony jest czujnik. Należy go wyciągnąć i reanimować, bo szkoda wydać nawet najmniejsze pieniądze za krańcówkę działającą jak (zaprzeproszeniem) spłuczka klozetowa.
Jeżeli jednak po wypięciu czujnika i zwarciu "odchodzącej" wtyczki kontrolka nadal się świeci, to jest więcej dłubania a nie wiadomo nawet wtedy, czy ten biały czujnik poziomu jest sprawny czy nie (można omomierzem, zalany płynem mam być zwarty)

Darkdog89 - 16-10-2015, 00:24

Tak demontowałem blotnik bo i tak ściągałem je na sprzedaż :) a w drugiej pumie odchyliłem i założyłem a zdemontowanie błotnika to dość prosta sprawa kilka śrubek do odkręcenia :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group