Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Gaydek
27-12-2007, 17:41
Filtr paliwa i silniczek krokowy
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 03-08-2009, 16:56   

Jaki zamówiłeś, gdzie i za ile? :P Uważaj na sikające paliwo bo mnie trochę opryskało. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 04-08-2009, 16:22   

BOSCH za dokładnie 29,68 PLN czyli cena normalna. A dużo uleci paliwa moze mam sobie coś przygotować na przytkanie wężyka :mrgreen: co mi pełny bak nie wypłynie :mrgreen: (oczywiście żartem :wink: )
_________________

 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 04-08-2009, 20:53   

Możesz spróbować ale tam jest małe ciśnienie i trudno jest to "złapać" bo już sika jak wężyk nie jest do końca zdjęty. Na pewno wylej pozostałość ze starego filtra jak już go zdemontujesz bo tam jest sporo paliwa. :P Pamiętaj, żeby wylać zgodnie z kierunkiem strzałki na filtrze, żeby wylać czyste paliwo, przefiltrowane. :D
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2009, 20:51   

sharky napisał/a:
:P Pamiętaj, żeby wylać zgodnie z kierunkiem strzałki na filtrze, żeby wylać czyste paliwo, przefiltrowane. :D


No a ja jak go miałem już odłaczone to wylałem go drugą stroną :mrgreen: zeby zobaczyć ile syfu jest w naszej polskiej benzynie. :cool: i było tylko czarne jak smoła
_________________

 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 23-02-2011, 14:09   

Pozwolę sobie lekko odświeżyć temat i prosić o radę jeśli to możliwe,bo jak domniemam mnie on dotyczy.Sprawa wygląda tak:zainstalowałem w Pumie gaz...600km.temu.Jadąc 140 drogą dwu-pasową gdzie ograniczenie wynosiło 90km/h :smile: po zdjęciu nogi z gazu obroty z 4,5tyś spadły tylko do 3000 dalsze zmniejszanie obrotów możliwe było tylko po redukcji biegów,po wciśnięciu sprzęgła podskakiwały ponownie do 3 tyś. w ogóle nie było wolnych obrotów,dopiero wyłączenie silnika i krótko trwały postój powodował powrót wolnych obrotów :???: Pognałem więc do mechaniora i stwierdził,że do wymiany jest zawór krokowy :sad: lecz w mej głowie zrodziły się 2 następujące pytania:

1.czy aby nie poczekać do 1 tyś./km gdyż instalacja się w tym czasie dociera i po przeglądzie dopiero stwierdzę czy ta usterka samoczynnie ustała po regulacji instalki?(przypadłość ta spotkała mnie podczas zasilania silnika gazem,nie wiem czy na bęzynie było by to samo bo nie sprawdzałem)

2.czy takowy zawór od razu się wymienia,czy wystarczy przeczyścić go?

jeśli chodzi o drugie pytanie mam kolejne:
-gdzie taki zawór się znajduje i za co tak naprawdę jest odpowiedzialny,czym steruje,za co odpowiada.

Wiem trochę dużo tych pytań ale proszę was o jakieś wskazówki,podpowiedzi,po prostu lubię wiedzieć na dany temat jak najwięcej aby móc do danej sprawy podejść fachowo.Jeśli ktoś z was drodzy forumowicze zna odpowiedzi na zadane pytania proszę o pomoc i jak najwięcej informacji w danym temacie,a ja ze swej strony mogę wam zagwarantować,że na pewno tą wiedzę mądrze wykorzystam na własne potrzeby i jeśli kiedykolwiek będę mógł komuś pomóc to nie omieszkam błysnąć :grin:

p.s. być może zawór krokowy nie ma tu nic wspólnego jak nie to co?
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2011, 14:49   

Co do gazu się nie wypowiem, nie interesuję się tym tematem i nie chcę.

Zawór można przeczyścić, ale często nic to nie daje, jednak spróbować warto.

Odpowiada dokładnie za to o czym piszesz, czyli... wolne obroty :P A dokładniej utrzymuje wolne obroty na odpowiednim poziomie bez względu jakie jest obciążenie silnika.

Znajduje się pod barankiem, przykęcony dwoma śrubami, podpięta jest do niego wtyczka.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-02-2011, 20:01   

misiek1976, to teraz ja mam do Ciebie pytanie :P czy na podczas jazdy na benzynie też się tak dzieje?? czy podczas jazdy na benzynie przy wyrzuceniu na luz na jakim poziomie są obroty?? jaką masz instalacje gazową??
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-02-2011, 07:59   

Dzięki Opoya.A co to ten baranek :???: (ile kosztuje i jeśli można jakieś szczegółowsze dane)
Instalacja 4 generacji STAG 200.
Nie wiem czy na benzynie tak się dzieje bo nie próbowałem na instalacji jak już pisałem 3tyś.
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2011, 12:26   

Baranek to kolektor, nazywa się tak, bo wyglada ja poskręcane rogi barana :P W tym przypadku chodzi o dolotowy, choć częściej (IMO) nazywa się tak wydechowy.
Jak otworzysz maskę to są te szare rury przed silnikiem. W instrukcji jest rysunek:
http://img69.imageshack.u...jaobsugi56.jpg/
nad tabliczką znamionową. Zawór jest pod tymi rurami.
Ceny - no to mogłeś sobie sprawdzić sam :P
http://ford.sklep.pl/pl,p...okowy,ford.html
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-02-2011, 13:38   

misiek1976, sprawdź na benzynie wtedy będzie wszystko jasne jak podczas jazdy na benzynie jest tak samo to najprawdopodobniej będzie wina czujnika prędkości pojazdu bo rozumiem że na postoju, przy wyrzuceniu na bieg jałowy obroty normalnie się normują :P jak na benzynie będzie inacze to trzeba przyjrzeć się instalacji gazowej
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 25-02-2011, 09:19   

Opoya dzięki za instrukcje.korzystając z okazji wytłumacz jeszcze może co to stożek?pewnie to nie w ten dział lecz tak przy okazji...

crxdor na postoju nie.Muszę zgasić silnik odczekać chwilkę i po ponownym uruchomieniu jest oki.Wiesz aby sprawdzić na benzynie musiałbym jechać na dwupasmówkę tj.ok.30km. bo tu nie ma gdzie rozwinąć się.Specjalnie mi się nie chce jechać a nie mam okazji aby coś załatwić w Bielsku-Białej bo tam se testłem wyścigówkę :smile: Nie długo mam przegląd gazu to zwrócę uwagę gaziarzowi na ten fakt zobaczymy co powie.Gaz montowałem w Cieszynie i tam sobie skoczę na trasę i dam mu popalić :smile:

[ Dodano: 23-03-2011, 19:37 ]
hmm... mam problem z wymianą filtra paliwa.Zakupiłem nowy model,podniosłem autko na lewarku tak jak radził nasz kolega sharki,po wczołganiu się pod bolida :smile: mym oczom ukazał się wspomniany wcześniej filtr.Ucieszony widokiem jego jak i wiadomościami zasięgniętymi z naszego forum odnośnie sposobu wymiany przystąpiłem do dzieła :smile: Lecz cóż moje starania odnośnie wymiany zakończyły się fiaskiem.Co z tego,że potrafiłem odkręcić śrubkę mocującą filtr jak w żaden sposób nie mogłem zdjąć wężyków.wierzcie mi,że próbowałem różnych sposobów i naciskania i podważania,przekręcania i nic :sad: Wężyk od strony prawej udało mi się ściągnąć prawie do końca lecz poczułem opór i bałem się dalej na siłę sciągać aby czegoś nie urwać.Z lewej strony natomiast ani drgnie.podpowiedzcie proszę jak je ściągnąć aby nie urwać czegoś
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 08-05-2012, 07:30   

Odgrzebię trochę temat. Ostatnio przy okazji zakupów części kupiłem również filtr paliwa. Czekam, aż przyjdzie. W międzyczasie nasunęły mi się pytania, na które odpowiedzi nie znalazłem (pewnie słabo szukałem :P ).

1. Gdzie dokładnie znajduje się filtr paliwa? Z tyłu po lewej stronie czy po prawej?


2. Czy przy wymianie filtra paliwa najlepiej wyjeździć benzynę do końca czy jest jakiś inny sposób, aby ograniczyć do minimum wyciek paliwa? Czy może, po prostu dopływ paliwa jest odcięty do filtra, gdy silnik jest nie odpalony?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 08-05-2012, 14:29   

1. Filtr paliwa znajduje się po lewej stronie. http://klubpumy.pl/viewto...ht=filtr+paliwa

2. Kiedy silnik jest wyłączony nic więcej nie wyleci, wylatuje tylko paliwo, które pozostało w wężykach jednak dość mocno może siknąć. Po wymianie filtra na nowy najlepiej wyłącz i włącz stacyjkę ze 3 razy, żeby paliwo się napompowało w pusty filtr. Ja tego nie uczyniłem i przy odpalaniu trochę dłużej mi auto kręciło zanim paliwo doleciało. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo