Wysłany: 12-01-2010, 13:52 Czy warto wymieniać wysprzęglik...?
Witam!
Wysiadło mi sprzęgło i samochód stoi w warsztacie... Wiele osób pisało na forum,że warto wymienić przy okazji wysprzęglik bo to tyle samo roboty (dość drogiej i czasochłonnej), a sam wysprzęglik to tylko ok. 200 zł przynajmniej w tym sklepie:
http://ford.sklep.pl/pl,p...zeglik,ib5.html
To wszystko prawda, ale przy mojej Pumce z 1997r. to już właściwie wszystkie części można by na wszelki wypadek przy okazji powymieniać na nowe. Niestety kosztowałoby to z robocizną pewnie ze 200 000 i raczej nie stać mnie na nowa Pumę w tej cenie.
Mam pytanie do specjalistów...! Na ile ten element się rzeczywiście zużywa i czy takie wymiany na wszelki wypadek mają sens...?
Pozdrawiam Serdecznie wszystkich forumowiczów!
Nie wiem co bym bez was zrobił...
smerfooo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 37 Skąd: toruń
jezeli slyszysz jakies dziwne odglosy przy wciskaniu lub puszczaniu sprzegla to na pewno do wymiany, tez mam pume 97r i ostatnio tez wymienialem, na poczatku cos dziwnie chrobotalo i wkoncu peklo okazalo sie ze lozysko na wysprzegliku sie rozlecialo i posza do tego tarcza i docisk, wiec jak robisz sprzeglo to wymien i to bo pozniej moze cie wyjsc koszt wysprzeglik+sprzeglo+ ponowne wyciaganie skrzyni co za tym idzie kolejne koszty robocizny, pozdro
[ Dodano: 12-01-2010, 14:02 ]
ps. nie jestem specjalista xD
Bo z tego co doczytałem się w innych wątkach na forum to była jakaś zmiana konstrukcyjna w 1998. Nowsze wysprzęgliki nie mają gwintu i trzeba wymieniać wtedy także przewód, a starszego typu wysprzęglików (z gwintem) nie da sie kupić już nawet w Fordzie.
he, he -zaraz ktoś napisze, że przewód także warto przy okazji wymienić
jamaan, powiem Ci jak to bylo u mnie ale się nie sugeruj na razie- poczekaj co powiedzą fachowcy! przy wymianie sprzęgla (ja jak i parę innych osób z tego forum wymienilo na sachs"a - moj mechanik najpierw kupil jakis inny zamiennik a na drugi dzien zamawial sachsa bo tamtem nie pasowal a byl troche tańszy!! )zapytalem mechanika czy trzeba wymieniać wysprzęglik? też mam 97 rocznik więc jakby nie bylo stare auto. powiedzial że jak zdejmie skrzynie to zobaczy w jakim jest stanie(wysprzęglik) i powie mi czy trzeba go wymieniać. oczywiście jest to zaufany czlowiek który kiedyś zajmowal się tylko fordami. po zdjeciu skrzyni powiedzial że nie trzeba. bylo to przy przebiegu 100600 km a teraz mam 153 000km i nic się nie dzieje. oczywiście lepiej byloby wymienić i mieć spokojną glowę ale...wnioski należą do Ciebie
[ Dodano: 12-01-2010, 14:14 ]
rozumię, że sam kupujesz części?!! czy nie lepiej byloby to zlecić mechanikowi? oni zawsze mają duże rabaty. mój ma 40% na częsci więc nawet sobie nie zawracam glowy częściami.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 336 Skąd: Łódź
Wysłany: 12-01-2010, 14:18
U mnie wysprzęglik już miał niezłe luzy jak wymieniałem sprzęgło tak że mógłby się rozwalić po przejechaniu jeszcze powiedzmy 20 tys km i trzeba było by wyjmować znowu całą skrzynię co kosztowało 450 zł
jamaan [Usunięty]
Wysłany: 12-01-2010, 14:38
bania napisał/a:
sam kupujesz części?!! ...
...cóż, Puma to nie pantera śnieżna. Zakopała się w śniegu i kiedy rozpaczliwie usiłowała się wykopać sprzęgło się zadymiło i zmarło ze starości. Niestety nie miałem ucha holowniczego więc po Pumkę przyjechała laweta. Następnie po lawetę przyjechała jakaś terenówka i zaciągnęła ją do najbliższego mechanika...
Mechanik ma sprzęgła po 850 i wysprzęgliki po 400 i bardzo chętnie wymieni mi przy okazji wszystkie inne części mimo, że jeszcze chyba żadnej Pumy nie robił. Tak więc zdecydowałem się kupić części sam. Na szczęście mam w miarę niedaleko do tego sklepu ford.sklep.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączyła: 28 Paź 2006 Posty: 1003 Skąd: Poznań
Wysłany: 12-01-2010, 14:43
Ten wysprzęglik ma opis , że jest do aut od lipca 1999r, zatem jezeli masz 97 rocznik auta, to chyba nie bardzo będzie pasował Proponuje zadzwonić do Auto Watinu do Pana Macieja Szulca i powołać się na Klub Pumy. Mamy tam rabaty i zobaczysz ile u nich wyjdzie oryginał. Telefon do niego znajdziesz w dziale rabaty i rozmawiaj tylko i wyłacznie z P. Szulcem ! Ja też mam Pumke 97r i przy wymianie sprzęgła nie była konieczna wymiana wysprzęglika i tego kabla. Myśle , ze dobry mechanik jak już rozbierze, to sam oceni czy wymiana wysprzęglika jest konieczna. Chociaż, jak jeszcze nie było sprzegło robione, to może warto wymienić i ten wysprzeglik, tak w razie czego
[ Dodano: 12-01-2010, 14:46 ]
Prosze...tu są wszystkie namiary
0-61 811 73 06
pon. - pt: w godz. 7.00-18.00
sob.: w godz. 8.00-14.00
e-mail: mszulc@auto-watin.pl (Maciej Szulc, Specjalista ds. Sprzedaży i Części Zamiennych), GG: 6152901
jamaan [Usunięty]
Wysłany: 12-01-2010, 16:10
Ewa40 Dziękuje za namiary... -bardzo fachowa i konkretna rozmowa.
Otóż sytuacja wygląda następująco. ok 10 lat temu nastąpiła jakaś zmiana konstrukcyjna wysprzęglików w Pumach 1,7 Obecnie nie ma w sprzedaży wysprzęglików do najstarszych Pumek nawet w Fordzie i trzeba kupić nowy typ wysprzęglika oraz dodatkowo wymienić przewód na nowy dopasowany do nowego wysprzęglika.
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 13-12-2011, 12:56
Małe uaktualnienie
Pan Maciej Szulc już tam nie pracuje, jednak namiary od Ewy są nadal aktualne (tel.) Zniżki i rabaty Klubowe nadal obowiązują. Na kompletne sprzęgło + wysprzęglik czeka się 5dni, jednak cena jaką mi Pan zaoferował, jest baaaardzo atrakcyjna Jutro jadę na diagnozę do mechanika co by się upewnić na 100% że to sprzęgło mam do wymiany i dam znać ile mnie ta impreza wyniosła .
Rabaty faktycznie zacne -30% za sprzęgło, -30% za wysprzęglik i jeszcze -5% za zakup całości.
Co do samego wysprzęglika. Podobno kiedyś można było kupić samo łożysko. Teraz sprzedają jako jeden element razem z wysprzęglikiem.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 13-12-2011, 18:38
Zahariash, to chwal się ile to za całość wyszło po rabacie
_________________
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 13-12-2011, 21:12
Jutro będę wiedział dokładnie, jak mi mechanik powie jak się sprawy mają z tym sprzęgłem. Bez wysprzęglika 700,- parę złotych (oryginały),z wysprzęglikiem 800,- z groszami. Jeśli cena by była faktycznie w takich granicach, to raczej zrobię całość. Tak czy siak, wszystkiego się dowiem i dam Wam znać
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 13-12-2011, 21:19
To super cena za oryginał. Już się muszę rozglądać bo słychać wysprzęglik. To i sprzęgło przy okazji do wymiany bo coś też tam delikatnie jeździ
_________________
Zahariash [Usunięty]
Wysłany: 14-12-2011, 10:36
Po rozmowach Sprzęgło do wymiany i to "na ten tychmiast " , mechanik wręcz zakazał mi jeździć tym samochodem
Co do kosztów: Auto-Watin, kompletne sprzęgło + wysprzęglik, na oryginałach: 772,- po rabatach taniej to już chyba byłby grzech Czas oczekiwania 5dni, dzisiaj poszło zamówienie
poldek [Usunięty]
Wysłany: 14-12-2011, 12:07
To jak za darmo...
Zatem i ja muszę się tam zaopatrzyć
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 14-12-2011, 12:17
Przeczytawszy ostatnio jaką cenę dali Zahariashowi na sprzegło zapytałam o cenę dzis w warsztacie - 1200zł za komplet sprzęgła z łożyskiem sprzegła. 3 lata temu kupowałam u nich to samo za 1000zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum