Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 24-11-2010, 23:05 Sprężanie silnika
Dzisiaj dokonałem właśnie pomiaru ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach w mojej Pumie. Wyniki pomiarów
"Gar" nr 1 ciśnienie 15 psi
"Gar" nr 2 ciśnienie 14,85 psi
"Gar" nr 3 ciśnienie 15,1 psi
"Gar" nr 4 ciśnienie 15 psi
Czyli można przyznać że niby wszystko ok. (Wyniki w granicach błędu) . Jednak więc dlaczego ubywa mi oleju, pod silnikiem zawsze mam sucho. Dodam że używam oleju mobil 10w40. Pomiarów dokonałem kilka razy i zawsze wychodziło to samo. Może ktoś już też takich pomiarów robił i jak mu wyszło? Z początku myślałem że to uszczelka pod głowic
ą już przepuszcza a teraz widzę że z nią na pewno wszystko ok.
Nigdzie nie znalazłem ile powinno być psi dla zdrowego silnika w pumie.
Proszę o wasze porady i opinie co do tych pomiarów
A moze uszczelniacze przepuszczaja na zimnym silniku. Napisz ile ubywa oleju na 1000km
_________________ 160KM & 375NM by DURASOFT
garret [Usunięty]
Wysłany: 25-11-2010, 18:12
minimalne dopuszczalne cisnienie to 12.4 bar. wyglada na to ze u ciebie jest ok. domyslam sie ze masz problem ze znikajacym olejem. jezeli tak to zaobserwuj czy auto kopci, czy jezeli kopci to na zimnym/cieplym silniku, w jakim zakresie obrotow? dobra kompresja nie zawsze oznacza ze nie wezmie oleju przez pierscienie. czesto zapiekaja sie pierscienie olejowe (zbierajace) i wlasnie w takim przypadku bedzie ok.
jesusek
Dołączył: 06 Paź 2007 Posty: 48 Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2010, 18:43
mogą szwankować juz powoli pierscienie olejowe, dzieki temu jest zdrowe cisnienie sprężania bo olej dodatkowo dziala na pierscienie uszczelniające, ale za to jest minimalnie większe zużycie oleju.
ps. Olej zawsze ubywa w silniku. Jesli go w ogóle nie ubywa znaczy że coś się do niego dostaje , np paliwo .
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 25-11-2010, 19:26
a więc tak puma nie kopci na ciepłym silniku, na zimnym to para szczególnie teraz jak jest zimniej to tak biało. A olej ubywa jakieś 200ml na około 2500km. Dodam że nie żyłuje pumy. A może faktycznie jest to problem oleju i warto zmienić markę ale pozostać przy tych samych parametrach.
Natomiast jak to jest z tymi zapieczonymi pierścieniami bo czytałem że mozna to załatwić jakoś dolewając nafty do cylindra i zostawiając to na kilka godzin, Czy raczej remont silnika mi sie szykuje ( Co z kosztami? )?
[ Dodano: 25-11-2010, 19:34 ]
albo znalazłem coś takiego
Cytat:
Post Re: objawy zapieczonych pierścieni
Przed podjęciem naprawy mechanicznej przy zapieczonych pierścieniach spróbuj wypłukać układ olejowy profesjonalnym preparatem.
W tym miejscu jest szczegółowo opisany przykład katastrofalnego zapieczenia pierścieni i przeprowadzonego czyszczenia preparatem ProTec Engine FLush.
Gdybyś Scorpionn trafił odpowiednio, mechanik po pomiarze kompresji najpierw zaproponowałby płukanie oleju - po takiej operacji byłoby jasne, czy to tylko zapieczenie, czy szlag trafił pierścionki. W znakomitej większości przypadków samo płukanie wystarczy. Dodatkowym bonusem byłoby ogólne oczyszczenie układu smarowania, miski olejowej i smoka.
To nie ubywa Ci oleju. Silniki tego typu maja takie tendencje do pici aoleju. Ale miesci sie to w granichac tolerancji. Jak by znikalo Ci 1l/1000km to by byl juz problem. W oplach np. producent podaje ze silnik moze lyknac 0,7l na 1000km i to normalne.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin
Wysłany: 26-11-2010, 15:42
Mr.Maya napisał/a:
W oplach np. producent podaje ze silnik moze lyknac 0,7l na 1000km i to normalne.
w BMW chyba do 0,8 L a alfa to nawet 1L,
Mr.Maya, nie chcę tego przesądzać kategorycznie czy to właściwe czy nie, ale bierz pod uwagę, że producenci ustalają tak wysokie "normy" zużycia oleju po to, by ograniczać liczbę ewentualnych napraw gwarancyjnych i reklamacji - ot taka asekuracja z ich strony.
PS. wyobraź sobie, że przychodzisz z reklamacją do dealera - np. roczny samochód z przebiegiem np. 20 tkm wciągnął Ci od wymiany do wymiany 2 L oleju , mówisz , że Ci się to nie podoba bo masz przecież nowy samochód, reklamujesz i domagasz się naprawy- a dealer wtedy wyciąga z szuflady "zalecenia" producenta zawierające taką "normę" zużycia oleju, i mówi - no sory, tak powinno być.
inna sprawa, że jeśli pójdziesz do sądu, to każdy biegły z zakresu mechaniki samochodowej wytrze sobie usta takimi "normami" producentów.
pozdro
_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum